Gå til innhold

Jeg må omgås mennsker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sosial angst, angst og er veldig sjenert og usikker på meg selv. 

Nylig har jeg blitt mamma og jeg forstår at det å være sosial er en del av å være mamma. Dersom jeg går på alle sammensetninger og prøver å bare kaste meg ut i «det skumle» så blir vel angsten bedre etterhvert? Jeg vil bli «normal» igjen, er det håp?

Anonymkode: ef945...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksponeringsterapi - å møte det man er redd for - er jo behandlingen for angst, så det høres ut som en god plan du har :)

Start forsiktig med "snille" situasjoner slik at du bygger opp selvtillit på dette. Snakk gjerne med en psykolog om dette også, kan være godt med støtte i den prosessen.

Synes du er tøff som tar tak i det :)

Gratulerer med den lille :)

Anonymkode: 86c76...70c

Skrevet

Jeg tenker også at det er viktig å legge lista litt lavt, ikke tenke at du skal gå ut å være "normal" men heller tenke at du gjør dette og er deg selv, litt sånn klisjeaktig men dog.  Det er viktig å tenke at du ikke trenger å være mer enn det du er akkurat nå. Det er sikkert skremmende men de menneskene som dømmer deg etter hva de tror de ser, de er ikke de menneskene du vil ha i livet ditt. Det finnes mange mennesker som tar deg i mot akkurat slik du er, uten å dømme eller vurdere deg.

Så med litt mot i hjertet og gode tanker om deg selv, så kommer dette til å gå så veldig mye bedre enn du innimellom frykter. Hilsen en som har vært der du er i dag, og som har brukt sikkert 15 år på en reise mot selvaksept og ro i sinnet.

Anonymkode: 4fbd9...cd8

Skrevet

Ja, eksponering hjelper🙏🏼

Så tøff du er☺️

Og husk, ingen av de andre mødrene er noe bedre enn deg. De med høy røst og tilsynelatende selvsikre er ofte de mest usikre, de tilsynelatende velstående kan være det stikk motsatte.

Så, kom igjen, dette klarer du👋🏼👋🏼👋🏼☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...