Gå til innhold

Fadder i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt om å være fadder i konfirmasjon. Det har jeg aldri hørt om før. De som har spurt meg, sier det er vanlig i Nordnorge. det er en protestantisk konfirmasjon. Noen som vet? Aldri hørt om det! 

Anonymkode: a6b90...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om og jeg er fra Nordnorge. Hva mener de at du skal gjøre?

Anonymkode: 13e58...4b7

Skrevet

Skal ungdommen døpes før konfirmasjonen da, er han/hun ikke døpt?

Da sønnen min ble konfirmert i fjor ble to klassekamerater døpt før konfirmasjonen fordi de ikke var døpt som småbarn, men jeg vet ikke om de hadde faddere.

Aldri hørt om faddere i konfirmasjon.

Anonymkode: 4dffb...3e4

Skrevet

Ungdommen er allerede døpt. Tror de har misforstått! Lurer på om jeg skal ringe den menigheten...

Skrevet

Det er jo vanlig at de som var faddere til barnet under dåpen blir invitert til konfirmasjonen, da avsluttes liksom fadderjobben og noen velger å holde en tale.

Kanskje de har mistet kontakten med en av de opprinnelige fadderne og ble lei seg hvis presten sa noe om at det er vanlig at fadderne kommer i konfirmasjonen, så de ville finne en ny?

Anonymkode: 4dffb...3e4

Skrevet

Jeg er også fra nordnorge. Har vært i en del konfirmasjoner, og har også blitt konfirmert selv, og har et barn som har det. Aldri hørt om denne tradisjonen.

Anonymkode: 8d7bc...480

Skrevet

Da er det oppklart! De har misforstått! Jeg spurte "forsiktig" om de er helt sikker på det. Står jo ingenting om det i sidene til Norsk kirke. Det var jo koselig å bli spurt, men veldig greit å ha oppklart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...