Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har blitt spurt om å være fadder i konfirmasjon. Det har jeg aldri hørt om før. De som har spurt meg, sier det er vanlig i Nordnorge. det er en protestantisk konfirmasjon. Noen som vet? Aldri hørt om det! Anonymkode: a6b90...825
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Aldri hørt om og jeg er fra Nordnorge. Hva mener de at du skal gjøre? Anonymkode: 13e58...4b7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Skal ungdommen døpes før konfirmasjonen da, er han/hun ikke døpt? Da sønnen min ble konfirmert i fjor ble to klassekamerater døpt før konfirmasjonen fordi de ikke var døpt som småbarn, men jeg vet ikke om de hadde faddere. Aldri hørt om faddere i konfirmasjon. Anonymkode: 4dffb...3e4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Ungdommen er allerede døpt. Tror de har misforstått! Lurer på om jeg skal ringe den menigheten... Anonymkode: a6b90...825
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Det er jo vanlig at de som var faddere til barnet under dåpen blir invitert til konfirmasjonen, da avsluttes liksom fadderjobben og noen velger å holde en tale. Kanskje de har mistet kontakten med en av de opprinnelige fadderne og ble lei seg hvis presten sa noe om at det er vanlig at fadderne kommer i konfirmasjonen, så de ville finne en ny? Anonymkode: 4dffb...3e4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er også fra nordnorge. Har vært i en del konfirmasjoner, og har også blitt konfirmert selv, og har et barn som har det. Aldri hørt om denne tradisjonen. Anonymkode: 8d7bc...480
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 Da er det oppklart! De har misforstått! Jeg spurte "forsiktig" om de er helt sikker på det. Står jo ingenting om det i sidene til Norsk kirke. Det var jo koselig å bli spurt, men veldig greit å ha oppklart! Anonymkode: a6b90...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå