Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg møtte veggen for et år siden. Jeg jobbet som leder for nesten 70 mennesker, men det tok all tid og energi. Kort historie lang - jeg ble sykemeldt, og oppsagt. Jeg må nå begynne å søke jobber. Problemet mitt er at jeg orker ikke å gå ned den veien igjen, altså være toppleder og ofre alt jeg har. Jeg klarer heller ikke tanken på å ta en hvilken som helst jobb der ute, være seg butikkansatt, renholdsarbeider eller taxisjåfør. Jeg føler så innmari at det er å gå nedover på rangstigen. Noen her som har gjort det, og kan fortelle litt? Jeg vet jo at det er en utrolig egoistisk holdning, men jeg mener det virkelig ikke. Tips mottas med takk. Anonymkode: 22cb2...6cf
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er ikke leder da men, jeg har en godt betalt stilling og høy lønn. Og er så sliten og lei! Vurderer å bytte felt helt, til noe annet og mindre krevende. Anonymkode: 0983a...23d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er i en lignende situasjon. Hadde ikke en topplederstilling, men hadde personalansvar for 25 personer. Jeg sliter nå med å få en ny jobb da jeg stadig får høre at «vi er ikke på jakt etter en leder» eller «du er overkvalifisert». Utrolig frustrerende og deprimerende. Anonymkode: f9856...390
frk Nilsen Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Det er jo ganske mye i mellom toppleder og de andre yrkene du ramser opp her. Du vet hva du ikke vil. Hva med å se om det er noe annet du kan bruke utdannelsen din til, noe som er mindre krevende enn toppleder, men samtidig noe som du kjenner til. Se etter på finn osv på alle stilliger, plutselig dukker det opp noe du ikke har tenkt på, men som virker spennende og interessant. Sjekk også om det er noe utdanning du har lyst å ta, kan være et kurs, deltid osv. Noe som du synes virker bra for deg. Dette kan være innen en helt annen retning enn det du har gjort før, og kanskje tom noe du aldri har forestilt deg. Lykke til! Tenk litt utenfor boksen og beveg deg utenfor komfortsonen.
Himmel og hav Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Slutt å tenke rang. Det er ikke så mange som er opptatt av det. Dette landet er fullt av mennesker som høster beundring for å ha hoppet av karrierekarusellen og heller blitt hundepasser, aromaterapeut eller hjelpepleier. Prøv heller å tenke på hva du ønsker at en jobb skal gi deg (annet enn rang) og hva du har å gi. Du har nå en sjanse til å starte på nytt og gå en annen vei. Det er en gylden mulighet, ikke et nederlag. Skal jobben gi deg lønn og aktivitet, eller skal den gi deg utfordringer, en følelse av å hjelpe noen osv. Så kan du jo se på hvilke kvalifikasjoner du har og hva du eventuelt må skaffe deg for å kunne jobbe med noe som gir deg det du vil ha. Les stillingsannonser. Om du ikke klarer å plukke ut noe som du kunne tenke deg å jobbe med, så start i den andre enden med å sile ut alt som er uaktuelt, og se om det gjør ting litt klarere. Jeg har selv gått den veien du går. Jeg har gått fra å være leder for 25 til å drive med noe helt annet, og jeg går aldri tilbake. Lederrollen spiste meg opp og den dårlige samvittigheten og følelsen av å ikke strekke til ga seg aldri. Jeg kjenner mange som har sluttet i lederstillinger og som aldri har angret på det, og jeg har ikke en eneste gang hørt noen reflektere over dette med rang. Lykke til! Du finner sikkert noe du vil trives med etterhvert, og om du prøver deg i noe du ikke trives med, så er jo ikke det verdens undergang. Da er du bare enda en erfaring rikere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå