Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Kort fortalt... mor og jeg har gått frå hverandre pga mor fant seg ny mann. Jeg har hovedonsorgen for barna. Nå har jeg funnet ut at mor er ute med barna til langt på kveld, drar de med både på vennebesøk, puber, butikken osv langt etter deres leggetid (de legger seg klokka 19, mor er ute med de til klokka 23) når det er skole og bhg dagen etter.. i tillegg sover begge barna i samme seng som seg og sin nye mann fordi barna har ikke egne senger hos mor. Barna sliter med voldsom utagering etter å ha vært hos mor, er umulige å legge og krangler og skriker og er voldsomme. Jeg merker godt at barna lider under dette og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg tar opp ting med mor så jatter hun med meg, lover bot og bedring, men fortsetter i samme sporet.. Hva kan jeg som far gjøre? Kor har barna 30-35% Anonymkode: 03543...2be
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Hvordan var hun da dere var sammen? Like ansvarsløs som nå? Jeg ville tatt henne med på fvk. Anonymkode: 500b2...98e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Få henne med deg til familievernkontoret igjen. Anonymkode: f5fc8...4eb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Hun var tidvis uansvarlig, men jeg satte jo foten ned når vi var sammen.. men nå trenger hun jo ikke høre på meg for husfredens skyld lenger.. så nå gjør hun som hun vil og ber barna om å ikke si noe til meg. Men andre bekjente og venner har observert henne ute sent og sendt meg bekymrede meldinger og barna har fortalt litt ut av det blå... Må prøve å få henne med dit ja.. Men sist vi var der så jatter hun bare med og så gjorde hun som hun selv ville.. prøvde bare å skjule det bedre... Tenker egentlig det beste hadde vært om hun ikke hadde hatt mer enn dagssamvær.. men det er vel vanskelig å få til... er mye mer til denne saken men vil ikke avsløre mer i frykt for å bli gjenkjent... Anonymkode: 03543...2be
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun var tidvis uansvarlig, men jeg satte jo foten ned når vi var sammen.. men nå trenger hun jo ikke høre på meg for husfredens skyld lenger.. så nå gjør hun som hun vil og ber barna om å ikke si noe til meg. Men andre bekjente og venner har observert henne ute sent og sendt meg bekymrede meldinger og barna har fortalt litt ut av det blå... Må prøve å få henne med dit ja.. Men sist vi var der så jatter hun bare med og så gjorde hun som hun selv ville.. prøvde bare å skjule det bedre... Tenker egentlig det beste hadde vært om hun ikke hadde hatt mer enn dagssamvær.. men det er vel vanskelig å få til... er mye mer til denne saken men vil ikke avsløre mer i frykt for å bli gjenkjent... Anonymkode: 03543...2be Jeg tror jeg hadde forsøkt å dokumentere så mye som mulig av dette i hvert fall. Da kan du få en sterkere sak dersom du prøver å begrense mors samvær. Anonymkode: 0ec10...aad
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Hvis det er helt krise ville jeg tatt en telefon til barnevernet. De kan hjelpe deg videre. Lykke til! Anonymkode: 500b2...98e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 Ute på pub til 23.00. Barnevernet. Så tar dere det derfra. Men du må stå for ditt, meld åpent og vær dine barns forkjemper. Om ikke du føler det er barnevernverdig, må du, som mange hovedomsorgsforeldre, godta at dere er to foreldre. Slikt skjer når man går fra hverandre, og du kan ikke detaljstyre barnas mor. Anonymkode: 2636d...a2d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 Oppfordre de som observerer henne ute (feks på pub) og melder til deg om å heller melde til barnevernet. Evt ta en prat med Bv og/eller fvk selv og drøft din bekymring, be om hjelp siden de tidligere samtalene ikke ser ut til å funke. Stå på! Godt at du tar kampen for barna, og ikke bare lar det gå. Anonymkode: 27775...9c3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 Kontakt barnevernet, ikke la mor ødelegge barna dine! Anonymkode: 7f706...c27
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #10 Skrevet 31. oktober 2017 Skriv ned alt du hører, dato og hvem som observere. Skriv ned hvordan barna er etter samvær. Meld bekymringen din til barnevernet og få dem med på laget om å få begrenset samvær, veiledning til mor eller samvær med tilsyn. Veldig viktig at du dokumenterer alt. Helst i et nøytralt språk som viser at du forstår barnas perspektiv uten å «fargelegge» mors omsorgsevne eller omtale henne negativt. Forstår godt at du er fortvilt! Håper du får all omsorg og at mor kun får dagssamvær. Anonymkode: a7ee1...667
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #11 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg vet om en far som holdt på sånn, og han ble meldt til barnevernet av alt fra dørvaktene på utesteder til bekjente som så dem og også en gang av politiet fordi han gikk beruset gatelangs sent på kvelden med jenta på slep. Jenta ville gjerne til pappa for der fikk hun så mye is hun ville, kunne være opp så lenge hun ville om kvelden osv, samtidig som hun var utagerende og reagerte med søvnløshet, mareritt osv når hun hadde vært der så alt var nok ikke så greit som hun gav inntrykk for. Der ble det rettsak og han fikk bare samvær på dagtid med farmor tilstede. Ring barnevernet, og håp andre også melder fra. Rart de ikke melder fra puber hun har vært på synes jeg, det gjorde de med den pappaen jeg vet om. De ringte både barnevernsvakt og politi når han kom med barnet. Anonymkode: 976b6...be4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 Snakk også med skole/barnehage og hør hvilke observasjoner de gjør av barna når de har vært hos mor, både med tanke på om de er trøtt/uopplagt og om det er mer utaggerende der. Om barnehage/skole ikke har meldt det videre, så ber du dem om å gjøre det i tillegg til å snakke med deg om det umiddelbart. Anonymkode: e13e8...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 går gjennom noe lignende selv. Jeg kontaktet barnevernet. Ungene blir endelig hørt og slipper overnatting og lange samvær med far. Anonymkode: ec323...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå