Gå til innhold

Kommer de til å operere barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre år. Skal inn til dagkirurgi, det er ikke snakk om luftveier eller dren, men et annet sted på kroppen.

Barnet har astma og har pådratt seg en mild forkjølelse. Siden barnet har astma høres surkling og hvesing fra brystet.

Det kommer også snørr en blanding mellom blankt og gult, men ikke mye. 

Barnet er ikke så sykt at jeg hadde vurdert å holde det hjemme fra bhg f.eks. god allmenntilstand.

Kommer vi til å måtte snu i døra? Hvor lav er terskelen for småsyke barn? Som sagt har dette barnet astma, så dagens tilstand er mer normalen enn normalen.

Hva er deres erfaring?

Anonymkode: a64fd...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring sykehuset og hør med dem.

Anonymkode: 5a0ff...ce7

Skrevet

Da må du jo ringe sykehuset å høre, ikke spørre her!

Anonymkode: ceb83...4fe

Skrevet

Du skal ha fått internnummer til dagkirurgisk avdeling på innkallelsen. Ring de. 

Mitt barn ble operert med en liten luftveisinfeksjon. De tok CRP og lyttet. Det var bare i øvre luftveier. 

Jeg ringte de først og de ville vi skulle møte. Det er mye styr og venting på ny time så de ville gjerne selv vurdere mitt barn.

Anonymkode: b757c...6e7

Skrevet

Årsaken til at jeg ikke har ringt er fordi jeg er så redd de kommer til å utsette operasjonen bare fordi jeg nevner ordet forkjølelse. Vi har venta på denne operasjonen i tre år. Den har blitt utsatt FIRE ganger fra sykehusets side og vi har benyttet oss av fritt sykehusvalg to ganger. Nå ser alt ut til å gå i orden, men vi må reise langt. Derfor kom denne forkjølelsen veldig ubeleilig. 

Det er en rutineoperasjon og operere må han uansett. Det er snakk om medfødt brokk. Jeg er redd de har enda lavere terskel siden han i tillegg har astma. Men den vil han jo alltid ha..

Men da regner jeg med de tar en grundig sjekk der med både lytting og crp og ekstra overvåking dersom han blir klarert for operasjon. Jeg tenker at for meg er det bedre å ta turen å bli avvist enn å ringe og bli avvist.

Mulig jeg er teit...

Skrevet

Ja du er teit, er jo bedre å bli avvist før dere reiser enn å dra med deg ungen  langt vekk for så å bli avvist. Du må også huske på at hvis dere må utsette den og du ringer og gir beskjed om det så kan de få inn en ny pasient. Men kommer du på operasjonssalen med syk unge så er det ikke sikkert de får inn en annen til timen ditt barn skulle ha.

Anonymkode: cfd5e...47d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du er teit, er jo bedre å bli avvist før dere reiser enn å dra med deg ungen  langt vekk for så å bli avvist. Du må også huske på at hvis dere må utsette den og du ringer og gir beskjed om det så kan de få inn en ny pasient. Men kommer du på operasjonssalen med syk unge så er det ikke sikkert de får inn en annen til timen ditt barn skulle ha.

Reisen er jeg ikke så bekymret for, vi skal på hotell og kose oss så det tror jeg kan bli fint, men ditt andre argument er et godt poeng. Det slo meg faktisk ikke. 

Jeg er litt stressa rundt alt det her og ikke helt på nett om dagen. Jeg ringer med en gang og informerer. Takk ;)

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reisen er jeg ikke så bekymret for, vi skal på hotell og kose oss så det tror jeg kan bli fint, men ditt andre argument er et godt poeng. Det slo meg faktisk ikke. 

Jeg er litt stressa rundt alt det her og ikke helt på nett om dagen. Jeg ringer med en gang og informerer. Takk ;)

Flott:) håper de tar inn barnet ditt selvom han er litt tufs😊👍🏽

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...