Gå til innhold

Miste hår i ammeperioden - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 4 1/2 måned, og jeg mister mye hår hver dag. Det er faktisk så ille st jeg kan kjenne at håret har blitt mye tynnere.... Er det vanlig å miste håret såpass lenge etter svangerskapet? 

Anonymkode: 98ffd...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Og det er ikke pga amming. Man mister hår man ikke mistet under svangerskapet nå :) Det går over :)

Anonymkode: 64801...c1b

Skrevet

Mistet mye jeg også, men husker ikke hvor lenge det varte. Det var hår over alt. Måtte passe på så babyen ikke fikk hår i munnen da jeg ammet.

Anonymkode: a376f...dc5

Skrevet

Helt vanlig, dessverre. Google hårtap etter fødsel, så kan du lese om det. Det kan vare en god stund. Opptil flere måneder. 

Anonymkode: a9248...813

Skrevet

Mitt barn er 7mnd. Og jeg mister enda enorme mengder med hår. 

Med de andre barna har jeg mistet hår i ett helt år.  

Anonymkode: e2bde...99f

Skrevet

Kanskje du husker at du hadde nydelig hår mens du var gravid? Det som du ikke mistet i løpet av den tiden mister du nå i tillegg til det vanlige.

Jeg mistet sikkert en tredjedel av håret, begynte ca 2 måneder etter fødsel. Jeg ble solbrent på hodebunn faktisk så tynt var det!!

Anonymkode: 48043...ee1

Skrevet

Naturlig prosess 😊 Etterhvert vil det begynne og vokse ut igjen, og du får slike "antenner" eller "babyhår" i hårfestet og ellers...det er stas 😏☺️

Jeg bruker litt øyenskygge (i samme farge som mitt hår) i skillen og i hårfestet for å dekke og få det til å se fyldigere ut. 

Anonymkode: 1f974...aa3

Skrevet

Mistet nesten alt håret og så ut som Gollum til slutt. Tror det gav seg når babyen var rundt 8 mnd. Det er ikke noe du kan gjøre, det faller av uansett. Babyen er nå 14 mnd og jeg ser fortsatt ikke ut på håret. Jeg har 6 cm pigg og pannelugg over hele hodet fordi alt er på vei til å vokse ut igjen. 

Anonymkode: 580b3...f55

Skrevet

Det er en av de heller tvilsomme "gledene" ved å føde barn. Jeg hadde pannelugg både foran og bak da det begynte å gro ut igjen. Da frisøren skulle sette opp håret mitt til et bryllup så måtte planen endres for jeg hadde en to cm lang lugg i nakken som ikke ville styles hverken hit eller dit. 

Skrevet

Helt normalt, og det kommer ikke av ammingen, men av svangerskapet. Det skjer uavhengig av om du ammer eller ikke..

De fleste mister mye mindre hår enn vanlig i svangerskapet og får tykkere hår, mens etter svangerskapet røyter man av alt man ikke mistet i svangerskapet og enda mer til og får gjerne tynnere hår enn normalt. Kontrasten mellom svangerkapshår og etter svangerskapshår kan bli enorm.

Jeg har klippet meg kort tre ganger i mitt liv, etter hvert svangerskap ;)

Anonymkode: 2a3a3...c51

Skrevet

Jeg mistet hår frem til hun var 1 år. Nå er hun 2 år og håret begynner neeesten å se normalt ut. Bra jeg har termin om en uke igjen 😂 Man ser helt j...... ut, men det er et kjent fenomen. Omfavn mammahåret og vær glad det er luesesong :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...