Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg sitter pĂ„ jobb, men klarer ikke Ă„ konsentrere meg. Min mor er dement, og ble i gĂ„r akutt innlagt pĂ„ lukket psykiatrisk avdeling. Hun er psykotisk, livredd og aggressiv. Min far er selv alvorlig syk (somatisk), sĂ„ det er godt for ham Ă„ vite at hun er trygg. Da sover han bedre pĂ„ nettene ogsĂ„ (hun vandrer, og kan finne pĂ„ mye rart). Det er sĂ„ vondt Ă„ hĂžre at hun har det slik. Jeg bor halve landet unna, og har ikke sett henne pĂ„ et par mnd. Da var hun ganske bra, men det har gĂ„tt sĂ„ utrolig fort nedover. Hun kjenner seg ikke igjen pĂ„ stedet der hun har bodd stĂžrstedelen av sitt liv. Vil bare hjem til barndomshjemmet (som er solgt). Mine sĂžsken er heldigvis der for Ă„ hjelpe, og de sier det ikke er noe jeg kan gjĂžre slik det er nĂ„, men det gjĂžr sĂ„ vondt Ă„ tenke pĂ„ hvor grusomt hun har detđą Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Trengte vel bare Ă„ lette hjertet litt. Takk for at du lesteâ€ïž Anonymkode: 9089c...45e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Ănsker du Ă„ dra pĂ„ besĂžk? Jeg tenker at dette mĂ„ vĂŠre en "god nok grunn" til Ă„ dra. HĂžres ut som foreldrene dine tross alt blir tatt godt vare pĂ„. Har ikke sĂ„ mye klokt Ă„ si, men det hĂžres veldig tungt ut. Pass pĂ„ deg selv midt oppi dette †Anonymkode: 50335...4c3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 đđ sĂ„ vondt for deg, sender deg gode klemmer đđ Anonymkode: 9267d...956
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Demens er en forferdelig sykdom, man mister dem sÄ veldig lenge! Jeg har ogsÄ en mor som er dement. Heldigvis er hun ikke engstelig, men hun husker mindre og mindre av helt ordinÊre oppgaver, man kan nÊrmest se hvordan hun smuldrer bort... Det mÄ vÊre ekstra vondt Ä vÊre langt borte, men du mÄ stole pÄ sÞskena dine om at det gÄr greit. Hun er pÄ en plass hvor hun blir godt tatt vare pÄ, og det er viktig for din far Ä fÄ ro i hjemmet ogsÄ. Varm klem til deg <3 Anonymkode: 3fc8c...b30
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 FÞler med deg! Demens er en fryktelig sykdom, ikke minst for de nÊrmeste. Klem! Anonymkode: aff95...995
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 Klem til deg â€ïž Anonymkode: 02274...f5d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 Klem til deg, Hi â€ïž Og masse styrke Anonymkode: ae6bd...96c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #10 Skrevet 31. oktober 2017 Klem til deg đ Anonymkode: 0cbdc...17a
Himmel og hav Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 Demens er grusomt. Godt at din mor blir ivaretatt nĂ„r hun har det sĂ„ vondt, men skjĂžnner at du er lei deg. TrĂžsteklem er pĂ„ vei.Â
sug lut Skrevet 31. oktober 2017 #13 Skrevet 31. oktober 2017 Det er tungt for bÄde moren din og dere rundt, dette. Jeg hÄper du har folk rundt deg som kan ta vare pÄ deg ogsÄ.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #14 Skrevet 31. oktober 2017 Hei đKjenner meg sĂ„ godt igjen her. vanskelig Ă„ komme med noe gode tips her, men sender noen store klemmer. Anonymkode: 6500d...d97
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #15 Skrevet 31. oktober 2017 Tusen takk for omtanke og klemmerâ€ïž Ja, demens er grusomt. Det er bare et Ă„r siden hun fikk diagnosen, og allerede nĂ„ er hun nesten helt borte. Skulle Ăžnske vi fikk beholde henne litt lenger. Hun har alltid vĂŠrt sĂ„ forsiktig og fintfĂžlende. Hun har vĂŠrt opptatt av Ă„ aldri sette negative spor, og av Ă„ ikke stĂžte andre. Hun ville vĂŠrt forferdet over oppfĂžrselen sin nĂ„, men vi som kjenner henne vet selvfĂžlgelig at dette er sykdommen som snakker, og ikke hennes person. Tusen takk igjen! RĂžrende at fremmede viser slik omtanke. Anonymkode: 9089c...45e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #16 Skrevet 31. oktober 2017 Min mor har ogsĂ„ demens. Hun fikk diagnosen for 1,5 Ă„r siden, og nĂ„ er det ofte hun ikke kjenner meg igjen! Dette er en grusom sykdom, Ă„ det er sĂ„ fĂŠlt Ă„ se mamma forsvinne mer og mer for hver dagđ°sender deg en kjempestor klem hiâ€ïž Anonymkode: 41480...4dd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #17 Skrevet 31. oktober 2017 SĂ„ trist Ă„ hĂžređjeg skal be for moren din i kveldđ Anonymkode: 284e9...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ