GĂ„ til innhold

Er dette virkelig usunt? 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ingenting om kalleoritelling men dette er vel ikke usunt? Jeg har startet med Ä sende men mine 4Äringer en skÄl med havregrÞt som jeg blander ut i Biola til frokost i barnehagen. Fikk kommentar fra den nye vikaren at dette ikke var et sunt eller nÊringsrikt frokostmÄltid til ett barn. Mine er lei brÞdskiver om dagen, etter at vi startet med dette spiser de veldig godt til frokost.

Er dette sÄ ille usunt da?

Anonymkode: 9a186...d04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke forstÄ at det skal vÊre sÄ usunt. Er det verre enn brÞdskiver? Havregryn er i alle fall sunt. Er det mye sukker i Biola? Bruker du naturell Biola burde det i alle fall vÊre bra!

Anonymkode: af6c9...00f

Skrevet

HavregrÞt med biola er en helt super frokost (om du ikke lesser masse sukker pÄ toppen da selvfÞlgelig)

Anonymkode: 9da3f...530

Skrevet

JÞss. Ville bedt henne utdype nÊrmere hva hun mener er usunt med det. 

Anonymkode: c3140...590

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke forstÄ at det skal vÊre sÄ usunt. Er det verre enn brÞdskiver? Havregryn er i alle fall sunt. Er det mye sukker i Biola? Bruker du naturell Biola burde det i alle fall vÊre bra!

Anonymkode: af6c9...00f

Aner ikke om det er mye sukker i Biola. Aldri tenkt pĂ„ det😳. De fĂ„r kun Biola sĂ„ det blander ut grĂžten akkurat. Ikke for tĂžrr grĂžt men heller ikke sĂ„ man kan drikke grĂžten. Ingen sukker ol pĂ„ i tillegg. Kun grĂžt og Biola men blĂ„bĂŠr, bringebĂŠr ol.

hi

Skrevet

HĂžres ikke usunt ut, men kan bli mye sĂžl og kliss.

Anonymkode: 07106...e04

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ingenting om kalleoritelling men dette er vel ikke usunt? Jeg har startet med Ä sende men mine 4Äringer en skÄl med havregrÞt som jeg blander ut i Biola til frokost i barnehagen. Fikk kommentar fra den nye vikaren at dette ikke var et sunt eller nÊringsrikt frokostmÄltid til ett barn. Mine er lei brÞdskiver om dagen, etter at vi startet med dette spiser de veldig godt til frokost.

Er dette sÄ ille usunt da?

Hvorfor skulle den nye vikaren vite det? Det virker jo litt snodig. De har jo som oftest ikke noen formell kompetanse, disse vikarene :P 

Synes det hĂžres veldig fint ut jeg!

Anonymkode: 67bab...5b4

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi koker havregrÞt hver morgen til frokosten der, de fÄr til og med sukker og kanel pÄ. HavregrÞt er vel en jo en bra frokost

Anonymkode: 0a758...b13

Skrevet

SkjÞnner ikke hvorfor det skulle vÊre mindre nÊringsrikt enn ei skive med brunost og et glass melk. En skive som ikke blir spist, er vel minst nÊringsrikt av alt. 

Skrevet

Be vikaren  ta en bolle😳

Anonymkode: 68347...49c

Skrevet

Super frokost. Vikaren er dum i hodet!

Anonymkode: 8374a...cab

Skrevet

Takk for svar😊. Fortsetter Ă„ sende med denne frokosten uansett jeg 😊. Hun snakket om bringebĂŠrmelk (Biola) og sjokolademelk. Usikker pĂ„ om hun pĂ„ en dĂ„rlig mĂ„te prĂžve Ă„ sammenligne bringebĂŠrbiola og sjokolademelk. Kan ikke fatte at dette skal vĂŠre det samme.

hi

Skrevet

Hun er sikkert en sÄnn paleodame, der er jo korn og melkeprodukter fy fy. 

Anonymkode: c7360...6e0

Skrevet

Sammenligner biola med bringebÊrsmak med q sjokolademelk her. 

Det er like mange gram karbohydrater (sukker gÄr under dette) i begge, flere kalorier i sjokomelken. 

PÄ biola stÄr det at karbohydratene er "sukkerarter". Det er 10g pr 100g biola. 

Pr 100g Sunniva appelsinjuice er det 9,1 gram. 

Havregryn er sjelden feil for Ä si det sÄnn, sÄ da regner jeg med det er biolaen. 

Om noe er usunt eller ikke kommer seg an pĂ„ mengde og kostholdet ellers ilĂžpet av dagen/uka. Et glass pĂ„ 2dl med appelsinjuice vil gi nesten 20g sukkerarter. Dette drikker jeg omtrent hver morgen, mens jeg er gravid *fy skamme meg* 🙄

Jeg tviler sterkt pĂ„ at det er denne frokosten som kommer til Ă„ Ăždelegge fremtiden til barna 🙄

Anonymkode: 0c915...205

Skrevet

Havregryn har jo faktisk blitt kÄret til den aller sunneste matvaren i slike uformelle tester av kliniske ernÊringsfysiologer. Gi barnet havregrÞt med beste samvittighet! 

Anonymkode: 37c0a...c34

Skrevet

Det er en del sukker i Biola med smak(om det er ikke er den Zero varianten?). Vet det var fokus pÄ det for et par Är tilbake, sÄ mulig de har redusert sukkermengden etter det.

NÄ kommer riktignok sukkeret i Biola ogsÄ fra juicen som er tilsatt,som ogsÄ gir litt nÊringsstoffer. Men 9 gr sukkerarter pr 1 dl drikke er faktisk like mye som i Cola(som igjen bare har tilsatt sukker.)

Men havregrÞt er noe av det sunneste man kan gi, sÄ akkurat det hadde jeg ikke hatt dÄrlig samvittighet for.

Anonymkode: bcd82...646

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenligner biola med bringebÊrsmak med q sjokolademelk her. 

Det er like mange gram karbohydrater (sukker gÄr under dette) i begge, flere kalorier i sjokomelken. 

PÄ biola stÄr det at karbohydratene er "sukkerarter". Det er 10g pr 100g biola. 

Pr 100g Sunniva appelsinjuice er det 9,1 gram. 

Havregryn er sjelden feil for Ä si det sÄnn, sÄ da regner jeg med det er biolaen. 

Om noe er usunt eller ikke kommer seg an pĂ„ mengde og kostholdet ellers ilĂžpet av dagen/uka. Et glass pĂ„ 2dl med appelsinjuice vil gi nesten 20g sukkerarter. Dette drikker jeg omtrent hver morgen, mens jeg er gravid *fy skamme meg* 🙄

Jeg tviler sterkt pĂ„ at det er denne frokosten som kommer til Ă„ Ăždelegge fremtiden til barna 🙄

Anonymkode: 0c915...205

Men sĂ„ er det ikke bare sukker man kan mĂ„le sunnhet pĂ„, da. Biola har nok mye mer nĂŠringsstoffer enn sjokomelk og cola â˜ș Selv om det er like mye sukker.

Men jeg er enig at det er mye sukker i Biola, for mye for min del. Er ikke noe glad i yoghurt, nettopp pĂ„ grunn av det. Men trykker det i meg nĂ„ som jeg er gravid 😅 SĂ„ fy skam seg pĂ„ meg og!

Anonymkode: 67bab...5b4

Skrevet

Jeg hadde brydd meg katten i hva en vikar sier om maten du gir barnet. Min unge spiser kun brÞdskiver/rundstykker med baconost i bhg. Uansett hva de serverer til lunsj sÄ er det hun spiser. Hvorfor/hvorfor ikke er ikke intressant her. Det er 1 mÄltid ilÞpet av en hel dag. Spiser frokost hjemme.

Anonymkode: 55cc9...ef5

Skrevet

Men havregrÞt er jo veldig sunt, og det er mat mann er mett lenge pÄ. Supert for aktive barn.

Anonymkode: 7563e...2a9

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...