Gå til innhold

Neon som har malt med kalkmaling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Erfaringer med dette mottaes med takk. Har sett det hjemme hos folk og har nå lyst til å fornye stua. Men det er litt for mye info å sortere i på nett. Noen sier ett strøk er ok, og er veggen malt fra før skal man bare vaske,- male og deretter forsegle "utsatte steder" evt hele veggen. Andre mener to strøk, ett med utvannet maling det siste med ikke utvannet maling. Andre sier man MÅ grunne med spesiell grunning, to strøk også forsegle...Siste jeg leste,- om Lady sin mineralmaling var; vask vegg og grunn.. Deretter mal veggen med vanlig veggmaling i den fargen man vil ha. Da vil jeg tro man trenger to strøk med denne, minst for å dekke godt? SÅ skal man ta mineralmaling. Ett strøk utvannet siste strøk IKKE utvannet også avslutte med forsegling! En ting er alle "turene" over veggen (5 gang må man gå over hele området!!!, 6 om man tar med vaskinga!),- men prisen vil jo bli horribel. Er en endevegg (7-8m lengde, med skrått tak ca 3-4 m til toppen og vanlig takhøyde i hjørnene) og en lang vegg(12-13m) med normal takhøyde jeg skal male. Blir noen m2 og mineralmalingen koster normalt nærmere 800 kr for 3liter. Har tilbud her nå hvor prisen er 499 for 3 liter. Også kommer prisen på grunning, vanlig maling og forseglingen i tillegg. Vil jo bli snakk om ti-tusen til slutt. Legg til malerbrett, ruller og skikkelige koster til de ulike malingene, maskeringstape så blir det ikke langt unna i hvert fall....

 

Hva og hvordan har dere gjort det? Pga av en dyp kjølig lillafarge på rommet som grenser mot stuen, tenker jeg en gråfarge på stua.... Rommet på andre siden av den "Lilla" er også grå, det er en gang med stengulv, mørke grå vegger, på den nevnte stua er det nå "eggskall" og vil ha en lysere grå enn den i gangen, men samme farge som den ellers.

Anonymkode: fe295...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi malte med kalkmaling fra Pure & Original da vi bygget. Malte to strøk + sealer. Dette ble malt på en hvitmalt gipsvegg. Litt over tre år etter er det like fint (og vi har det i yttergang og på veggen bak vasken på gjestebadet).

Anonymkode: b830a...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To strøk og sealer her også. 

Du bør nok bare grunne om veggen bak har en farge som vil trenge igjennom. 

Jeg malte med blå på grå vegg

Og grå på hvit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett strøk og ikke sealer her. Malte rett på gipsvegg som er malt fra før. Holder seg kjempebra og dekka helt fint. :) Har det både i stua og på soverommet. Pure and original.

Anonymkode: 27546...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at om jeg velger en litt mørkere grå, og veggen er som nevnt eggskall, så vil jeg muligens få ønsket effekt med ett strøk av grå kalkmaling oppå den fargen jeg har. Den fargen er jo jevn, og jeg vil jo ha mørkere og lysere sjatteringer....Huff, jula kommer fort, så jeg må snart hoppe i det også. Den Pure and original selger de ikke her jeg bor. Nærmeste forhandler jf produsentsidene er litt over en time i bil unna :(  Må nok bli Lady MIneral, selv om den også var mitt andrevalg etter P&O...

 

Takk for svar! :)
 

Anonymkode: fe295...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...