Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har blitt deprimert? Eller utbrent? Alt er et ork, ikke noe føles bra. Sliter med å komme igang på jobben, er mye trist og sint hjemme. Sover dårlig, orker ikke vanlig mat, bare junk. Har også dårlig nettverk, lite nære venner, ingen gode kollegaer, og forholdet er "dødt". Så har liksom ikke noe å hente meg inn på heller. Livet er bare et ork og mas, og liker ikke livet mitt. Elsker barna mine, og de er det eneste som holder meg oppe. Men får dårlig samvittighet ovenfor dem for jeg er tiltaksløs, begynner lett å gråte, og blir fort sint. Er trøtt hele tiden.

Hva kan jeg gjøre med dette? Går man til fastlegen får man vel dette i journalen, og det vil jeg ikke ha...

Anonymkode: 47fdb...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg har blitt deprimert? Eller utbrent? Alt er et ork, ikke noe føles bra. Sliter med å komme igang på jobben, er mye trist og sint hjemme. Sover dårlig, orker ikke vanlig mat, bare junk. Har også dårlig nettverk, lite nære venner, ingen gode kollegaer, og forholdet er "dødt". Så har liksom ikke noe å hente meg inn på heller. Livet er bare et ork og mas, og liker ikke livet mitt. Elsker barna mine, og de er det eneste som holder meg oppe. Men får dårlig samvittighet ovenfor dem for jeg er tiltaksløs, begynner lett å gråte, og blir fort sint. Er trøtt hele tiden.

Hva kan jeg gjøre med dette? Går man til fastlegen får man vel dette i journalen, og det vil jeg ikke ha...

Anonymkode: 47fdb...70d

Uff, kjenner jeg får veldig sympati for deg nå. Dette høres tøft ut! Depresjon er ikke lett, men det hjelper veldig at man blir bevisst på sin egen situasjon. Hva som gjør en deprimert osv. Noen ganger kan man også overdrive sin egen "tristhet" eller "situasjon" og hiver ved på bålet for egen depresjon. Jeg snakker av erfaring, altså. Det kan hjelpe å skape positive tankemønstre for seg selv, altså fokusere på det som er fint og godt i livet. Ikke på det man skulle ønske man hadde osv. Men jeg er jo ikke psykolog, nå bare forteller jeg hva jeg har blitt fortalt og hva som hjalp meg :-)

Hva med å gå til psykolog? Det koster jo penger om du ikke får henvisning. Men det kan jo være det er den beste løsningen for deg.

Masse lykke til <3

Anonymkode: df27b...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...