Gå til innhold

Min mann sliter, tror jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen drakk han seg full. Ut på kvelden begynte han å åpne seg om tanker og følelser. Han kunne fortelle meg at han av og til hadde tanker om at familien ville klare seg bedre uten han. Jeg ble bekymret og lurte på om han hadde funnet seg noen andre. Men neida, han hadde tanker om å gjøre slutt på seg selv, selvmord med andre ord. Nå i edru tilstand, sier han det bare var fulle-prat. Jeg har prøvd å hinte om å snakke med lege, men da blir han irritert. 

Bør jeg bare la dette ligge, eller hva gjør jeg nå?

Anonymkode: a45df...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han legger det frem på den måten er litt skremmende synes jeg. Hadde han sagt at han ønsker å ta livet sitt, men at han ikke hadde samvittighet til det pga familien osv, så ville jeg tenkt mer fyllesnakk/ evt lett depresjon. 

Jeg opplevde selvmord av en bekjent, og da preppet psykologen om at de som tar selvmord er overvbevist om at rundt dem har det bedre uten dem. Altså føler de ikke selv at de gjør noe galt mot familien fordi de tror at familien og de nærmeste har det bedre uten dem. 

Så få han til lege/ psykolog. Dette er tanker han må bearbeide! 

Anonymkode: 8f50f...878

Skrevet

Voksne menn sliter ofte i ensomhet uten å ville fortelle de rundt seg om problemene. Har kjent to som har tatt selvmord uten at familien visste om hvor mye han slet. Ikke la dette ligge. Snakk mer med han og prøv å få han til lege.

Anonymkode: 13b37...c75

Skrevet

Det er av barn og fulle folk du får høre sannheten. Få han til lege eller psykolog.

Anonymkode: a1676...25e

Skrevet

Er redd for at jeg får en fjær til å bli 5 høns. Men samtidig vet jeg at han sliter på jobb, men kan det være så gale? Føler meg litt rådløs nå.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er redd for at jeg får en fjær til å bli 5 høns. Men samtidig vet jeg at han sliter på jobb, men kan det være så gale? Føler meg litt rådløs nå.

Hvis du tror at han ikke har det bra på jobb, så ville jeg hjulpet og oppmuntret han til å finne en annen jobb så raskt som mulig.

Anonymkode: 8fae4...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...