Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Har gått med veldig lavt jern nå i 1.5år. Siste prøve i august viste blodprosent på 10 og jern på 4. Føler meg sliten hele tiden.. etter å ha prøvd ulike jernkurer, ble jeg i høst sendt på gastroskopi. Ingen tegn til blødning eller cøliaki. Har også tatt avføringsprøver. Helt fine. Det er jeg som hele tiden har mast på lege. Tok gastroskopi nå for en god mnd siden og resultatene leste jeg om på min journal. Lege har ikke tatt kontakt i d hele tatt.. er det sånn d fungerer?? Anonymkode: e41f0...2e8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Ja, tror det desverre ofte er sånn. Her følges heller ikke noe opp, jeg må passe på alt selv. Selv når legen har satt opp ny time til kontroll, så lurer han på hvorfor jeg kommer gangen etterpå. Jeg ble sendt på røntgen fordi han mistenkte noe spesielt, og jeg fikk time hos han samme uka som jeg fikk svar på røntgen for å ta det videre da. Når jeg kom til han, så ante han ikke hvorfor jeg kom. Jeg går på AAP på tredje året, og sist jeg var hos legen så spurte han meg om jeg fremdeles var sykmeldt, selv det er han som har skrevet ut alle sykemeldinger og erklæringer til NAV for å få AAP, har vært hos han minimum 1 gang i måneden i snart 4 år pga dette. Anonymkode: b5a45...35a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Ofte er det sånn at lege inne tar kontakt om intet feil er funnet på prøvene, hører du ingenting er ingenting galt. Anonymkode: 2024c...8e7
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 Legen som utfører gastroskopi bruker jo å informere pasienten rett etter undersøkelsen .. om det ble tatt noen prøver er det den legen som plikter å informere deg om svar. Anonymkode: 201a3...580
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 De har ikke tid til å ringe alle pasienter det ikke er noe galt med på prøvene...de har jo knapt nok tid til å kontakte de det er funn hos. Anonymkode: ddeda...e82
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Nei, det skjønner jeg. Men tenkte på hvorfor jern og blodprosent er så lavt. Jeg går på reservetanken hele tiden og legen tar d ikke alvorlig.. føler jeg maser. Sliter med full jobb og ha overskudd til familie etterpå. Kan sove døgnet rundt men det hjelper ikke. Anonymkode: e41f0...2e8
ompalompaen Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Når jeg tar blodprøver pleier jeg å be om å få svaret. Får da alltid brev i posten med resultat, selv om alt er i sin skjønneste orden. Endret 30. oktober 2017 av ompalompaen
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 Få deg ny time og be fastlegen henvise deg til sykehuset for å få jern intravenøst om han ikke kan gi deg sprøyter først. Anonymkode: 17625...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå