Gå til innhold

For noen oppegående foreldre 👏🏽

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går i 4.klasse og siden 2.klasse har ene barnet i klassen mobbet flere. Barnet er veldig populær blant de andre så har mange venner. Det er dette barnet som bestemmer hvem som skal mobbes, når dette barnet ikke er på skolen pga sykdom og slikt så er det ingen mobbing og alle leker fint sammen. Dette har også læreren sett. 

Det har vært masse møter med skolen, rektor, mobberen sine foreldre, mobberen, de som blir mobbet og deres foreldre. Det er satt inn en haug med tiltak, ekstra voksen i timene, ppt har vært inne i bilder angående mobberen(de trakk seg ut etter en liten stund), men ingenting har hjulpet. Foreldrene til mobberen har tatt dette veldig alvorlig, og har satt konsekvenser. De har virkelig stått på og i mine øyne gjort det de kan for å få barnet sitt til å stoppe å mobbe. Enkelte av elevene i klassen sliter skikkelig pga mobberen. Og idag fikk vi beskjed om at mobberen sine foreldre har valgt å ta barnet ut av skolen, for at de andre barna i klassen som blir mobbet skal få fred. Dette var siste utvei og mobberen har fått beskjed av foreldrene sine om at hvis det ikke stopper innen utgangen av oktober så må barnet begynne på ny skole. 

Må si jeg er imponert over disse foreldrene som faktisk ser hva de andre barna gjennomgår og at det er mobberen som må ta konsekvensene av mobbingen og ikke de som blir mobbet👏🏽

Anonymkode: 4410c...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott. Tenk om alle foreldre var slik👏

Anonymkode: 482fd...da6

Skrevet

For en drøm, tenk om det hadde vært sånn her.:strix: Her er foreldrene blinde og mener at deres barn ikke er verre enn andre barn. Det de nekter å se er at flere elever har byttet skole for å komme seg vekk fra deres barn.:frown:

Anonymkode: d8421...a96

Skrevet

Fantastisk! All ære til disse foreldrene! 

Håper at om jeg skulle være så uheldig å havne i en slik situasjon er det nettopp en slik forelder jeg viser meg å være, og ikke den typiske "det er ingenting galt med barnet mitt, alle andre tar feil" typen. 

Anonymkode: f5fd7...eef

Skrevet

Veldig godt at de som blir mobbet slipper dette, men hva i all verden gjør at et barn ikke klarer å slutte å plage andre? Det er da ikke normalt. 

Anonymkode: ecb10...001

Skrevet

Hurra til de barna på skolen som mobberen blir flyttet til...... 

Anonymkode: f606f...492

Skrevet

Enig i at de tar ansvar, men hvor kommer denne adferden egentlig fra?

Er vel ikke så vanlig at et barn av oppegående engasjerte, ansvarsfulle foreldre fortsetter å mobbe i årevis selv etter at himmel og jord er satt i bevegelse for å få det til å slutte.

Skrevet

Tatt barnet ut av skolen? Kan man gjøre det? Er det ikke skoleplikt? 

Anonymkode: a24c4...198

Skrevet

Oppegående foreldre? Virkelig?? Vil heller si at de har mislykkes veldig i sin foreldrerolle. 

Skrevet
8 timer siden, Evablaum skrev:

Oppegående foreldre? Virkelig?? Vil heller si at de har mislykkes veldig i sin foreldrerolle. 

Ja, det syns du nok 😉

Anonymkode: 7449f...daf

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hurra til de barna på skolen som mobberen blir flyttet til...... 

Barnet kan få en annen rolle der, og en ny start.

Anonymkode: 971a3...56a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Elevene må delta i grunnskoleopplæring, men ikke nødvendigvis på en offentlig skole. Du som er forelder, kan også velge en privat skole eller hjemmeundervisning

Anonymkode: ea2a5...a48

Gjest Señorita1
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men de skal bytte skole, det er en annen ting enn å ta barnet helt ut av skolen. Å bytte skole er helt lov.

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke skoleplikt. Det er undervisningsplikt og alle barn i Norge har rett på undervisning. Men undervisningen ikke skje på en skole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...