Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Min sønn på 9 har en gutt i klassen som slenger små bemerkninger til min sønn ganske mye. Denne andre gutten har også i hele sommer bare stukket av fra leken når de leker. Han lover hver gang å komme tilbake men kommer aldri. Vi har tatt dette opp på skolen og de har sett noen episoder, de rådet meg til å ta en prat med foreldre. Det har jeg gjort men ble verre da. Vi prøver å gjøre så gutten vår leker med andre. ( Sperrer ingen ute av leken) tenkte at dette ville og hjelpe. Ble enda verre. Da ble det enda mer tydelig at det ble slengt dritt. Jeg føler meg litt rådløs nå. Hva gjør man nå? Flytte er ikke aktuelt. Anonymkode: 374e3...bc4
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min sønn på 9 har en gutt i klassen som slenger små bemerkninger til min sønn ganske mye. Denne andre gutten har også i hele sommer bare stukket av fra leken når de leker. Han lover hver gang å komme tilbake men kommer aldri. Vi har tatt dette opp på skolen og de har sett noen episoder, de rådet meg til å ta en prat med foreldre. Det har jeg gjort men ble verre da. Vi prøver å gjøre så gutten vår leker med andre. ( Sperrer ingen ute av leken) tenkte at dette ville og hjelpe. Ble enda verre. Da ble det enda mer tydelig at det ble slengt dritt. Jeg føler meg litt rådløs nå. Hva gjør man nå? Flytte er ikke aktuelt. Anonymkode: 374e3...bc4 For å si det slik.. Hvis det er erting, som den som blir ertet opplever som vanskelig og det ikke stopper etter at den som erter har blittgjort oppmerksom på at det ikke er ok - da går det over til å bli mobbing. Anonymkode: 05be1...452
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 I følge den nye mobbeloven som skolene må følge er det vel den som føler seg krenket som bestemmer hvor grensene for krenking går? Altså, om sønnen din føler seg mobbet, da er det mobbing. Anonymkode: 26db8...57a
Optatium Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg mener man skal være forsiktig med å bruke begrepet mobbing, man vanner det ut og det mister slagskraft. Men her mener jeg det begynner å nærme seg. Som hun over skriver, når man føler seg ertet IG sier ifra, blir det mobbing om det ikke slutter.
Nyttårs barn Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Er dette mobbing? Om han slenger med leppa og stikker av når de leker ville jeg oppfordret barnet mitt til å leke med noen andre.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Det kan karakteriseres som mobbing hvis det pågår over tid. Anonymkode: 3e9da...25e
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 På 30.10.2017 den 14.23, Anonym bruker skrev: Min sønn på 9 har en gutt i klassen som slenger små bemerkninger til min sønn ganske mye. Denne andre gutten har også i hele sommer bare stukket av fra leken når de leker. Han lover hver gang å komme tilbake men kommer aldri. Vi har tatt dette opp på skolen og de har sett noen episoder, de rådet meg til å ta en prat med foreldre. Det har jeg gjort men ble verre da. Vi prøver å gjøre så gutten vår leker med andre. ( Sperrer ingen ute av leken) tenkte at dette ville og hjelpe. Ble enda verre. Da ble det enda mer tydelig at det ble slengt dritt. Jeg føler meg litt rådløs nå. Hva gjør man nå? Flytte er ikke aktuelt. Anonymkode: 374e3...bc4 Mobbing er når erting går over i gjentatt plaging. Og ofte mot en som ikke kan forsvare seg. Jeg er ikke sikker på den rette definisjonen, men ville tenkt at dersom du gjentatte ganger plager en person så er det mobbing.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 7 timer siden, Mari Y skrev: Mobbing er når erting går over i gjentatt plaging. Og ofte mot en som ikke kan forsvare seg. Jeg er ikke sikker på den rette definisjonen, men ville tenkt at dersom du gjentatte ganger plager en person så er det mobbing. Til å være så opptatt av mobbing, så kjenner du definisjonen skrekkelig dårlig. Anonymkode: f0bc2...ae3
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til å være så opptatt av mobbing, så kjenner du definisjonen skrekkelig dårlig. Anonymkode: f0bc2...ae3 Nei, definisjonen på mobbing er at en eller flere plager en eller flere personer over lengre tid. Gjerne en person som ikke kan forsvare seg. Dette er enkel informasjon som er lett å søke opp.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 30 minutter siden, Mari Y skrev: Nei, definisjonen på mobbing er at en eller flere plager en eller flere personer over lengre tid. Gjerne en person som ikke kan forsvare seg. Dette er enkel informasjon som er lett å søke opp. Der må være en maktubalanse til stede før det kan kalles mobbing. Anonymkode: f0bc2...ae3
Gjest Mari Y Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der må være en maktubalanse til stede før det kan kalles mobbing. Anonymkode: f0bc2...ae3 Ja, det er det nok ofte, men jeg tror at relativt sterke personer også kan vaere et offer for mobbing. Ofte så retter det seg mot mennesker som ikke kan staa opp for seg selv. F eks dersom man skiller seg ut på en eller annen måte så er man ikke noedvendigvis psykisk svak, men man er kanskje lettere utsatt fordi man ikke har samme status. Og da blir man kanskje lettere utsatt, har vanskelig med å staa opp for seg selv? Jeg vet ikke. Men det å stikke seg ut er ofte avgjoerende. Derfor det er så farlig å fordele skyld på de utsatte. Jeg tror også det er begrenset hvor mye mennesker kan taale, foer man går på en smell. Var nok det man ikke så når det kom til f eks Columbine-massakren osv. Jeg tviler ikke ett sekund på at dette hadde noe med mobbing å gjoere, selv om det var flere ting som spilte inn. De ble ansett som lavest på rangstigen. Da sier det seg selv at man ikke har så mye å stille opp med. Og det er synd at det skal gaa skikkelig galt, i noen tilfeller, foer man skjoenner alvoret. Dessverre mange som også begaar selvmord eller utvikler spiseforstyrrelser eller angst og depresjon pga mobbing. Men heldigvis har man også stoettegrupper o l, som gjoer det lettere å søke hjelp. Oss Mot Mobbing, f eks. Ellers så har man Kors På Halsen, via Roede Kors, eller Alarmtelefonen for barn og unge. Eller jobbing uten mobbing, eller mentalhelses hjelpetelefon.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 På 6. mars 2018 den 1.37, Mari Y skrev: Ja, det er det nok ofte, men jeg tror at relativt sterke personer også kan vaere et offer for mobbing. Ofte så retter det seg mot mennesker som ikke kan staa opp for seg selv. F eks dersom man skiller seg ut på en eller annen måte så er man ikke noedvendigvis psykisk svak, men man er kanskje lettere utsatt fordi man ikke har samme status. Og da blir man kanskje lettere utsatt, har vanskelig med å staa opp for seg selv? Jeg vet ikke. Men det å stikke seg ut er ofte avgjoerende. Derfor det er så farlig å fordele skyld på de utsatte. Jeg tror også det er begrenset hvor mye mennesker kan taale, foer man går på en smell. Var nok det man ikke så når det kom til f eks Columbine-massakren osv. Jeg tviler ikke ett sekund på at dette hadde noe med mobbing å gjoere, selv om det var flere ting som spilte inn. De ble ansett som lavest på rangstigen. Da sier det seg selv at man ikke har så mye å stille opp med. Og det er synd at det skal gaa skikkelig galt, i noen tilfeller, foer man skjoenner alvoret. Dessverre mange som også begaar selvmord eller utvikler spiseforstyrrelser eller angst og depresjon pga mobbing. Men heldigvis har man også stoettegrupper o l, som gjoer det lettere å søke hjelp. Oss Mot Mobbing, f eks. Ellers så har man Kors På Halsen, via Roede Kors, eller Alarmtelefonen for barn og unge. Eller jobbing uten mobbing, eller mentalhelses hjelpetelefon. https://forskning.no/mobbing/2014/11/organiserte-elevgrupper-kan-stoppe-mobbing https://www.utdanningsnytt.no/magasin/2015/--vi-var-mobbere/ ...her har vi fra din Facebook, ikke sant? Anonymkode: f0bc2...ae3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 Jeg snublet over deg helt uten å ville det, du skriver med utenlandsk ortografi der også, og deler og kommenterer nesten utelukkende på saker som handler om mobbing. Det er ikke lurt å gjøre seg selv så lett gjenkjennelig på nett, altså. Bruk litt nettvett. Og når du ikke engang har barn selv, så er det litt merkelig at du velger DinBaby som plattform for ditt korstog... Anonymkode: f0bc2...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå