Gå til innhold

Noen som har fått igangsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før termin pga styrtfødsler? Jeg venter nr 5 å er livredd for å føde hjemme, nr 3 kunne vært født hjemme da jeg bråvåknet på natta med pressrier (ingen rier i forveien), heldigvis  satt han fast så vi rakk å komme oss på sykehuset viss ikke hadde han blitt født i do.  Alle mine fødsler har ikke tatt mer enn 1 time. Så spm mitt er, kan jeg spørre om å bli satt igang før termin når jeg skal på innskriving? 

Anonymkode: b7525...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du. På Ahus var de veldig (VELDIG!!!) ivrige på å sette igang folk :P så enkelte sykehus omtrent bare deler det ut.

Anonymkode: 2f445...1a5

Skrevet

Hvis du bort sentralt ville jeg vurdert hjemmefødsel. Hvis ikke, igangsetting, ja. 

Anonymkode: f8a2d...9ac

Skrevet

Bor i stvg, vett ikke hvordan d er med hjemmefødsler her eller hvem jeg skal kontakte? Vet bare at viss jeg starte med pressrier igjen så må jeg har folk som kan komme snarest mulig til meg. Men viss jeg kunne blitt satt igang så kunne jeg hvertfall sluppet litt mer av, går bare å stresse nå, e bare 4 uker igjen til termin.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor i stvg, vett ikke hvordan d er med hjemmefødsler her eller hvem jeg skal kontakte? Vet bare at viss jeg starte med pressrier igjen så må jeg har folk som kan komme snarest mulig til meg. Men viss jeg kunne blitt satt igang så kunne jeg hvertfall sluppet litt mer av, går bare å stresse nå, e bare 4 uker igjen til termin.

Ta kontakt med en jordmor/fastlegen og få henvisning til sykehuset for samtale.

Dette burde du strengt tatt tatt tak i for måneder siden. Ikke 4 uker før termin.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan høre med disse?

http://www.mamastork.no/hjemmefodsel

Jeg har ikke hatt hjemmefødsel selv, må jeg få presisere, hadde bare sterkt ønske om det. Overtid satte en stopper for det her 😕

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt med en jordmor/fastlegen og få henvisning til sykehuset for samtale.

Dette burde du strengt tatt tatt tak i for måneder siden. Ikke 4 uker før termin.

Det er jo lite konstruktivt å kjefte om hva hun BURDE gjort. Men ja, ta kontakt med sykehuset via jordmor! 

Skrevet

Selvfølgelig kan du ta dette opp på innskrivingssamtalen. Men hvis du er i uke 36, så burde du vel hatt den? Jeg hadde mine rundt uke 32 trodde jeg. Men mulig jeg husker feil. (Også stavanger)

Anonymkode: f67b5...62a

Skrevet

Skal på innskriving denne uka nå :) har snakka med legen ang dette men får ikke noe informasjon av henne, eneste hun sier er bare at hun er beskymret for at jeg ikke skal rekke sykehuset. Jeg trodde hun kunne gjøre noe med det, men hun sier det er helt opp til sykehuset og at dem har blitt så strenge med mye nå. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal på innskriving denne uka nå :) har snakka med legen ang dette men får ikke noe informasjon av henne, eneste hun sier er bare at hun er beskymret for at jeg ikke skal rekke sykehuset. Jeg trodde hun kunne gjøre noe med det, men hun sier det er helt opp til sykehuset og at dem har blitt så strenge med mye nå. 

Snakk med dem på sykehuset. Og stå litt på hvis du møter ei lite forståelsesfull jordmor på samtalen. Krev et skikkelig svar. Det kan evt være lurt å ta med deg mannen, hvis du trenger backup til å stille spørsmålet. 

(De aller fleste er jo svært forståelsesfulle, men finnes de som mener alle syter, slik som det finnes udyktige personer i alle andre yrker. Så hvis du møter en av de få hurpene som er der, så ikke gi deg umiddelbart med et "nei")

Altså.  Det kan jo være du får et nei uansett, men da vet du at du at det er faglig begrunnet, og ikke bare et hurpe-svar. 

Anonymkode: f67b5...62a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo lite konstruktivt å kjefte om hva hun BURDE gjort. Men ja, ta kontakt med sykehuset via jordmor! 

Kjefte, hahahahah. Er du hårsår, eller? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, snakk om tafatt lege ;) Første du bør gjøre når du får overskudd til det er å bytte fastlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...