Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hvor lang tid tok det før de ble bedre? Katten ble akutt syk fredag. Veterinæren fant indikasjon på at noe er galt med lever. Han fikk antibiotika og smertestillende. Jeg satt oppe på natten og ga ham vann i sprøyte hver halvtime. Så dro vi tilbyr til dyrlegen for mer medisin og væske. I dag har jeg fortsatt med vann i sprøyte og vi skal tilbake til dyrlege i morgen Han har altså fått antibiotika og er på tredje dagen. Han vil ikke spise. Drikker litt men ikke nok. Går på do i kasse, følger etter med og er sosial men sover mye. Helst på fanget. Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Ingen svar fra meg på spørsmålet, men høres ut som du tar godt vare på ham! Keep up the good work! Dyrlegen har sikkert noen kloke ord im saken i morgen. ❤pusekatt ❤ Anonymkode: 33f57...251
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen svar fra meg på spørsmålet, men høres ut som du tar godt vare på ham! Keep up the good work! Dyrlegen har sikkert noen kloke ord im saken i morgen. ❤pusekatt ❤ Anonymkode: 33f57...251 Tusen takk ❤ Jeg gjør så godt jeg kan. Men når det kommer så akutt ransaket jeg hjernen min på om jeg burde sett symptomer før.. Heldigvis sier dyrlegen at ved leverskade så kompenserer lever så lenge at man gjerne ikke ser det før akuttfasen. Samtidig er katter mestere på å skjule sykdom.. Det har vært mange tårer denne helga. Jeg knakk helt sammen hos dyrlege i går.. hadde liksom ikke sovet og var så redd for å få beskjed om avlivning. Håper virkelig at han begynner å spise litt snart. Han smakte litt på maten i sta.. jeg hadde fått tak i det han liker absolutt best.. og det føltes som 20 kilo ble løftet av skuldrene. Men han orket ikke mye. Det er så fælt når dyrene lider.. HI Anonymkode: 72c75...2ff
Mumua Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Det kan ta en stund, de kan også bli kvalme av antibiotikaen, spesielt siden de tar den på tom mage. Fortsett å gi vann så løsner det nok Har selv vært gjennom uendelig mange runder med syke puser, av og til tar det litt tid før medisinen virker.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, Mumua skrev: Det kan ta en stund, de kan også bli kvalme av antibiotikaen, spesielt siden de tar den på tom mage. Fortsett å gi vann så løsner det nok Har selv vært gjennom uendelig mange runder med syke puser, av og til tar det litt tid før medisinen virker. Tusen takk for svar ❤ Jeg føler at jeg ikke får gitt han nok. Første dagen var det enklere enn nå. For da kjempet han ikke imot. Da fikk jeg gutt 60 ml. Hittil i dag har jeg gott 40 ml men mye har havnet utenfor. Tenker å ha på alarmen noen ganger i natt så jeg får gitt litt. Han lå på væske hos dyrlegen i går i nesten 3 timer. Så jeg håper han har litt å gå på. det var så godt å høre at det kan ta noen dager før de kommer seg helt til igjen.. da er det håp ❤ HI Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 Høres positivt ut at han søker dere/er sosial. Den har sikkert ikke matlyst. Jeg kjøpte våtfor, blandet en del vann i, ga så "kraften" i sprøyter i stedet for vann for at han skulle få næring. God bedring til pus Anonymkode: 602fe...64b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Høres positivt ut at han søker dere/er sosial. Den har sikkert ikke matlyst. Jeg kjøpte våtfor, blandet en del vann i, ga så "kraften" i sprøyter i stedet for vann for at han skulle få næring. God bedring til pus Anonymkode: 602fe...64b Det var jo kjempelurt å gi kraft i sprøyter! Skal høre med dyrlegen om det. Han begynner å bli litt mistenksom til meg nå pga at jeg betyr trøbbel. Antibiotikapille, smertestillende i sprøyte og vann i sprøyte.. hadde ikke likt meg selv jeg heller 😊 Håper han kan få litt mer væske hos dyrlege i morgen.. Også må vi jo etterhvert finne ut hva det er med leveren. Han er 10 år, så ingen ungdom.. men ikke gammel heler.. HI Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var jo kjempelurt å gi kraft i sprøyter! Skal høre med dyrlegen om det. Han begynner å bli litt mistenksom til meg nå pga at jeg betyr trøbbel. Antibiotikapille, smertestillende i sprøyte og vann i sprøyte.. hadde ikke likt meg selv jeg heller 😊 Håper han kan få litt mer væske hos dyrlege i morgen.. Også må vi jo etterhvert finne ut hva det er med leveren. Han er 10 år, så ingen ungdom.. men ikke gammel heler.. HI Anonymkode: 72c75...2ff Hehe skjønner at han er skeptisk. Ja, hør med dyrlege om du kan gi "kraft", det har ivertfal hjulpet vår katt som også snart blir 10 år når han har vært syk. Dyrlege sa da at det var lurt 🐈🐺🐈🐺 ble en del gris, men verd det 💙💙 Anonymkode: 602fe...64b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #9 Skrevet 29. oktober 2017 Det jeg tar som et godt tegn er at han har begynt å vaske seg og at han går på do i kasein og graver over etter seg. Det gjorde han ikke første dagen. HI Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #10 Skrevet 29. oktober 2017 Ene katta mi fikk ikke i seg nok mat en gang hun var syk. Det bli kjøpt inn ferske reker som vi ga til henne. Interessen for de rekene var formidabel. Skjønner godt detblir grubling og noe tårer. Forhåpentligvis blir han bedre, selv om det kanskje tar litt tid. Anonymkode: 33f57...251
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #11 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ene katta mi fikk ikke i seg nok mat en gang hun var syk. Det bli kjøpt inn ferske reker som vi ga til henne. Interessen for de rekene var formidabel. Skjønner godt detblir grubling og noe tårer. Forhåpentligvis blir han bedre, selv om det kanskje tar litt tid. Anonymkode: 33f57...251 Min katt, som egentlig er en snobbete veterinærfor -katt 😁, ELSKER våtfor fra Kiwi. Han er litt som dem som i hemmelighet drømmer om MacDonalds. Han fikk favoritten i sta. Han var helt i hundre.. men når han fikk det foran seg var det så vidt han slikket litt i seg. Så nå håper jeg å få lurt litt mer i han etterhvert. Men vann er førstepri. Også lurer jeg jo på hva som gir de dårlige leververdiene.. det er en slags gulsott. Alle andre organer virker fine, ingenting galt med nyrer og ikke forstørret lever. Eneste symptomene var egentlig at han virket slapp og hadde et par ganger en litt bjeffende hoste. Men så plutselig satt han helt apatisk på gulvet og det bare rant ut urin. Helt forferdelig. Da var det rett på dyrlegen og der har vi fått flott oppfølging.. HI Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #12 Skrevet 29. oktober 2017 Det har variert. Har hatt noen syke katter. Enkleste måten å få i de væske på er å sprøyte det inn under huden på de. Under nakkeskinnet. Kjøp den største sprøyta du får tak i, kanyle og en pose ringers løsning på apoteket, fyll sprøyta og trykk inn alt. Katta skal se ut som en kamel etterpå. Den tar opp all væsken som blir satt.Lærte dette av en vetrinær i nord sverige. Veldig effektivt og de kvikner fort til. Høres brutalt ut, men det fungerer utmerket. Har ikke gjort mere vondt enn at katta har sittet stille når dette har blitt gjort. Kjøpte også hills våtfor tror det het / dc som jeg blandet i vann og gav med sprøyte på samme måte som man gir ormekur. Anonymkode: 12b45...3b9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #13 Skrevet 29. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har variert. Har hatt noen syke katter. Enkleste måten å få i de væske på er å sprøyte det inn under huden på de. Under nakkeskinnet. Kjøp den største sprøyta du får tak i, kanyle og en pose ringers løsning på apoteket, fyll sprøyta og trykk inn alt. Katta skal se ut som en kamel etterpå. Den tar opp all væsken som blir satt.Lærte dette av en vetrinær i nord sverige. Veldig effektivt og de kvikner fort til. Høres brutalt ut, men det fungerer utmerket. Har ikke gjort mere vondt enn at katta har sittet stille når dette har blitt gjort. Kjøpte også hills våtfor tror det het / dc som jeg blandet i vann og gav med sprøyte på samme måte som man gir ormekur. Anonymkode: 12b45...3b9 Foreløpig bruker jeg sprøyte inn i munnen. Skal høre med dyrlege i morgen om den metoden du nevner 😊 Takk! Anonymkode: 72c75...2ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #14 Skrevet 29. oktober 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Foreløpig bruker jeg sprøyte inn i munnen. Skal høre med dyrlege i morgen om den metoden du nevner 😊 Takk! Anonymkode: 72c75...2ff Var i munnen jeg sprøytet kraften. God bedring igjen. Hørtes ikke godt ut 😔😔 Anonymkode: 602fe...64b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 Katten min var syk for noen måneder siden, ville verken ete eller drikke eller bevege på seg, knapt nok puste. Han hadde fått seg en trøkk på et eller annet vis, men verken jeg eller dyrlegen skjønte hva eller hvordan. Hadde han inne til røntgen og diverse, fikk antibiotika etc. Ble bedre ene dagen, dårligere igjen neste dag, og havnet på drypp hos dyrlegen hele dagen mens jeg var på jobb. (Har heldigvis en forståelsesfull sjef som lot meg komme 4 timer for seint første dagen fordi katten var syk). Men til poenget: jeg fikk et våtfor hos dyrlegen som kunne spes ut med vann og sprøytes inn i munnen om katten ikke ville ete det på vanlig måte, og når han fikk det så gapte han med Herrens lyst, skulle tro katten aldri hadde fått mat før! Det heter Hills Restorative Care, og er jo både væske og næring i ett, så nå har jeg to bokser liggende i tilfelle jeg får bruk for de igjen. Anbefales virkelig, så spør etter det hos dyrlegen imorgen. Katten var pjusk, men ble bedre dag for dag, og etter en uke eller to var han tilbake til sitt gamle selv. Ønsker katten din god bedring, og ønsker deg lykke til videre - det er tøft når våre firbeinte familiemedlemmer ikke har det bra. o Anonymkode: 02bbd...a38
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #16 Skrevet 29. oktober 2017 Mye som kan skape slike leververdier, HI. Vil tro legen også har sjekket at katten din har en bakteriell infeksjon siden den har fått antibiotika? Jeg har opplevd å få leverbetennelse av helt vanlige forkjølelser et par ganger. I hvert fall tydelig forhøyede leververdier på prøvene som gjerne er tegn på leverbetennelse. Legen min sa at det er slikt som av og til kan skje ved visse bakterier eller virus. Det har forsvunnet igjen når jeg har fått litt tid på meg. Nå har viser det seg at jeg kanskje har en leversykdom i tillegg, men nå er leververdiene mine helt normale - forstå det den som kan Men jeg kan bekrefte det katten din forteller deg Man blir gjerne veldig sliten av leverproblemer, får en del muskelverk, innimellom hodepine, blir ofte kvalm og matlysten forsvinner gjerne, og jeg veksler mellom å trenge masse kos og nærhet og bli irritert på de som vil hjelpe meg Du høres ut som en god pusemamma - fortsett slik God bedring til pusen din Anonymkode: a465b...874
Mumua Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min katt, som egentlig er en snobbete veterinærfor -katt 😁, ELSKER våtfor fra Kiwi. Han er litt som dem som i hemmelighet drømmer om MacDonalds. Han fikk favoritten i sta. Han var helt i hundre.. men når han fikk det foran seg var det så vidt han slikket litt i seg. Så nå håper jeg å få lurt litt mer i han etterhvert. Men vann er førstepri. Også lurer jeg jo på hva som gir de dårlige leververdiene.. det er en slags gulsott. Alle andre organer virker fine, ingenting galt med nyrer og ikke forstørret lever. Eneste symptomene var egentlig at han virket slapp og hadde et par ganger en litt bjeffende hoste. Men så plutselig satt han helt apatisk på gulvet og det bare rant ut urin. Helt forferdelig. Da var det rett på dyrlegen og der har vi fått flott oppfølging.. HI Anonymkode: 72c75...2ff Dette har skjedd min også, han fikk også leverskade og gulsott. Trolig spist/drukket noe galt (eks en sjokoladebit). Det så ille ut der og da, men han kom seg helt igjen. Var inne til væskebehandling 3 ganger. Tok ei ukes tid før han kviknet skikkelig til. Leveren ble helt bra igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå