Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hei 😊 Jeg skal sannsynligvis igangsettes i løpet av svært kort tid. Er fleregangsfødene (spontan fødsel før termin med de andre). De har ikke sjekket om jeg er moden enda, men slik jeg har forstått det så er ballongkateter metoden de bruker her jeg bor. Hvordan var fødselen din? Har du født før? Hvor lang tid tok det fra du var satt i gang til babyen var ute? Anonymkode: 99635...b48
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei 😊 Jeg skal sannsynligvis igangsettes i løpet av svært kort tid. Er fleregangsfødene (spontan fødsel før termin med de andre). De har ikke sjekket om jeg er moden enda, men slik jeg har forstått det så er ballongkateter metoden de bruker her jeg bor. Hvordan var fødselen din? Har du født før? Hvor lang tid tok det fra du var satt i gang til babyen var ute? Anonymkode: 99635...b48 Jeg ble satt igang. Hadde født ett barn før uten igangsetting. Her startet med ballongkateter siden jeg ikke var moden. Deretter en slags tampong innsatt med noe. Etter det tabletter i underlivet. Ingenting av det satte igang fødsel. På dag fire hadde jeg tøyelige 2 cm så da tok de vannet under tvil. En stund senere hadde jeg 3 cm. 50 minutter etter det var han født. Så her tok det nesten fire dager før fødsel. Men som du ser gikk det fort når noe først skjedde og det var en veldig lett fødsel uten rifter eller komplikasjoner ☺
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg ble satt igang med ballong i uke 37. Ballongen falt ut etter 10 timer, men det skjedde ikke noe mer før jeg fikk cytotex dagen etter. Fikk første tabeleten med cytotex 9 en ny annenhver time frem til kl 15 da jeg fikk rier jenta var ute 1645 ble ikke tid til smertestillende da jeg var kommet før langt når det ble ordentlig vondt. Veldig intens fødsel. Anonymkode: dec7d...33d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Ingen tegn til å være noe moden 13 dager over termin. Fikk stikkpille som gjorde lite.....trodde vi, den jobbet bare i det skjulte i starten. Tidlig tidlig morgenen etter sa det pang, endte nesten i styrtfødsel og 23 timer og 50 minutter etter stikkpillen ble satt var barnet ute. Anonymkode: be674...74a
Leverpostei Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Fødsel 1: spontan Fødsel 2: indusert med ballong 12 dager over termin. Fødte 12 timer senere. Fødsel 3: indusert med ballon 12 dager over termin. Gikk ikke i fødsel, og fikk drypp dagen etter. Fødte da i løpet få timer.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 Født et barn før til termin uten igangsetting. Ble satt i gang 10 dager før termin. fikk modningstsblett i skjeden søndag kveld, kjente på riene allerede samme natt. Morgenen etter var det inn å svelge samme tablett hver 3. time om jeg husker rett. Trengte 4 tabletter før riene var så kraftige at jeg ikke kunne gå. fikk et rom, de tok vannet, satt epidural, og hadde en helt super fødsel. Utrolig god opplevelse. de sa på forhånd jeg ikke var helt moden men med 3 cm. Var nok heldig for de sa det kunne ta 4-5 dager så måtte forberede meg på å være tålmodig. Anonymkode: 74c1f...26c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 Har bare født en gang. Fikk ballongkateter 12 dager på overtid. Reiste hjem og ventet i spenning. Ingenting skjedde, og dagen etter dro vi som avtalt tilbake til sykehuset. Der tok de ut kateteret og satte i modningspille vaginalt. Så var jeg på avdeling og fikk ny pille på ettermiddagen/kvelden. Da begynte riene. 1 minutt rier, med 1 minutt pause til jeg fødte tolv timer etterpå. Måtte ha drypp for å få åpning, så riene var uten effekt. Anonymkode: 5751d...541
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 Ble satt igang i min tredje fødsel pga svangerskapsforgiftning. Hos meg tok de vannet klokka 10 om morgenen. Var ikke noe spesielt moden, men ting var tøyelig pga tidligere svangerskap, så de ville prøve med bare å ta vannet først. Hadde litt smårier frem til 14.30, men så lite at de ville gi meg riestimulerende 15.00 om det ikke tok seg opp. Fikk skikkelig med rier 15.00. Barnet var ute 15.10. Anonymkode: 7463c...8ad
Tøystykke Skrevet 29. oktober 2017 #9 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei 😊 Jeg skal sannsynligvis igangsettes i løpet av svært kort tid. Er fleregangsfødene (spontan fødsel før termin med de andre). De har ikke sjekket om jeg er moden enda, men slik jeg har forstått det så er ballongkateter metoden de bruker her jeg bor. Hvordan var fødselen din? Har du født før? Hvor lang tid tok det fra du var satt i gang til babyen var ute? Anonymkode: 99635...b48 Min induserte fødsel var grusom Smertefull.. rett og slett fæl! Ble satt igang med stikkpiller ! Gikk 16 timer fra første mareritt-rie (like vond som mot slutten av fødselen, ved 3 cm...) til barnet ble født. Gråt hele fødselen, nesten
Leverpostei Skrevet 29. oktober 2017 #10 Skrevet 29. oktober 2017 5 minutter siden, Tøystykke skrev: Min induserte fødsel var grusom Smertefull.. rett og slett fæl! Ble satt igang med stikkpiller ! Gikk 16 timer fra første mareritt-rie (like vond som mot slutten av fødselen, ved 3 cm...) til barnet ble født. Gråt hele fødselen, nesten Meeen, sånn trenger det ikke være. Min induserte fødsel var også vondt, og da fikk jeg epidural, og det fungerte utmerket.
Tøystykke Skrevet 29. oktober 2017 #11 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, Leverpostei skrev: Meeen, sånn trenger det ikke være. Min induserte fødsel var også vondt, og da fikk jeg epidural, og det fungerte utmerket. Nei. Men det er faktisk ofte sånn! Spurte jordmødre og, de sa at igangsatt fødsel nesten alltid er vondere enn naturlig fødsel. Og de ser igangsatte fødsler hver gang de er på jobb. Og jeg har født naturlig, var mye bedre
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #12 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, Tøystykke skrev: Nei. Men det er faktisk ofte sånn! Spurte jordmødre og, de sa at igangsatt fødsel nesten alltid er vondere enn naturlig fødsel. Og de ser igangsatte fødsler hver gang de er på jobb. Og jeg har født naturlig, var mye bedre Jeg har også prøvd begge deler, og for meg var de nøyaktig like. 😊 Anonymkode: 7463c...8ad
Tøystykke Skrevet 29. oktober 2017 #13 Skrevet 29. oktober 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også prøvd begge deler, og for meg var de nøyaktig like. 😊 Anonymkode: 7463c...8ad Da er du et unntak. Finnes heldigvis mange av dem og noen har jo bedre fødsel etter å ha blitt igangsatt - tilfeldighetene spiller en rolle. Men det er ikke til å komme bort fra at de fleste får vondere fødsler når de er igangsatt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #14 Skrevet 29. oktober 2017 2 timer siden, Tøystykke skrev: Nei. Men det er faktisk ofte sånn! Spurte jordmødre og, de sa at igangsatt fødsel nesten alltid er vondere enn naturlig fødsel. Og de ser igangsatte fødsler hver gang de er på jobb. Og jeg har født naturlig, var mye bedre Tror nok det avhenger litt av hvilken metode du blir igangsatt med. Jeg skrev over her og ble også igangsatt med stikkpille helt umoden og lukket, men som nesten endte i styrtfødsel. Det var også grusomt, hylte skikkelig tortur-hyl fra ende til annen. Ble hasteflyttet fra vanlig avdeling til enden av gangen 😂. Gikk fra sans og samling og holdt på å skade både meg selv og babyen. Fra jm sin vinkel var det en perfekt fødsel som gikk raskt men helt etter boka. Anonymkode: be674...74a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg ble satt igang 12 dager på overtid. Fantes ikke moden og det ble derfor ballongkateter. Den fikk jeg på ettermiddagen, og den falt ut på kvelden. Dagen etter var det like lukket som før ballongen. Fikk derfor tabl. Vaginalt. Jeg fikk 2 før de ikke rakk mer.(Det skulle gå 4 timer mellom hver tabl.) Kl 5 onsdag gikk vannet, og riene fulgte på. Intenst helt til kl 16.00, da ble det helintenst! 4 cm og flyttet til føden. Måtte ha epidural da jeg tilslutt ikke visste hvem jeg var eller hva jeg drev med. Da ble livet bedre. Torsdag 22.00 hadde jeg 10 cm, babyen kom ut fredag 07.00. Hard og vanskelig fødsel, med påfølgende komplikasjoner fordi de ventet så lenge. Alt er bra nå, og jeg var ikke redd for å føde 3 barn til. De andre kom naturlig, og uten smertestillende. Dette ser jeg at ble litt skremmende ut, men det du har jo født før. Tenker at det ikke blir så vanskelig som dette. Anonymkode: cf70e...d42
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #16 Skrevet 29. oktober 2017 Godt å lese erfaringene deres. Tusen takk! Det blir spennende å se hvordan det går. Har ingen forhåpninger egentlig, men velger å bare ta det som det kommer. Har jo egentlig ikke noe annet valg😊 Kjenner heller ingen, utenom en, som har blitt satt i gang. De andre fødslene har vært raske, så jeg er selvsagt veldig spent! Men det er vel vi alle som skal gjennom en fødsel. Anonymkode: 99635...b48
Tøystykke Skrevet 29. oktober 2017 #17 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror nok det avhenger litt av hvilken metode du blir igangsatt med. Jeg skrev over her og ble også igangsatt med stikkpille helt umoden og lukket, men som nesten endte i styrtfødsel. Det var også grusomt, hylte skikkelig tortur-hyl fra ende til annen. Ble hasteflyttet fra vanlig avdeling til enden av gangen 😂. Gikk fra sans og samling og holdt på å skade både meg selv og babyen. Fra jm sin vinkel var det en perfekt fødsel som gikk raskt men helt etter boka. Anonymkode: be674...74a Samme her, alt var "etter boka", og virket i teorien helt perfekt. De ser jo bare det kliniske, kjenner ikke på smerten. Tror ikke de stikkpillene er helt det beste for kroppen. Jeg var dog moden, men det beste er jo når kroppen får ordne opp selv. Men noen ganger har man jo ikke noe valg...
Tøystykke Skrevet 29. oktober 2017 #18 Skrevet 29. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt å lese erfaringene deres. Tusen takk! Det blir spennende å se hvordan det går. Har ingen forhåpninger egentlig, men velger å bare ta det som det kommer. Har jo egentlig ikke noe annet valg😊 Kjenner heller ingen, utenom en, som har blitt satt i gang. De andre fødslene har vært raske, så jeg er selvsagt veldig spent! Men det er vel vi alle som skal gjennom en fødsel. Anonymkode: 99635...b48 Lykke til Man klarer det uansett
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #19 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg har født tre ganger, siste var igangsatt. For meg ble det den korteste og beste fødselen. De to som startet naturlig varte i 23 og 16 timer, så det var lange og slitsomme fødsler som begge endte med riestimulerende drypp de siste timene. Tredje gangen ble jeg satt igang fordi barnet var så stille i magen og de lurte på om det kanskje ikke hadde det så bra der inne. Jeg kjente lite liv, og når de satet på sånt bånd på magen som registrerer hjerterytmen til barnet synes de barnet virket slapt siden det hadde samme hjerterytme hele tiden uansett om jeg drakk sterk saft, fikk kynnere osv. Jeg var faktisk moden da, og hadde en liten åpning som de klarte å tøye til 2-3 cm når de strippet meg. De startet med å sette meg på riestimulerende drypp for å se hvordan barnet reagerte på det, de var ikke helt fornøyd med hvordan hjerterytmen reagerte på de riene så de skrudde det av igjen, dette var i 10-11 tiden på formiddagen. Litt over kl 12 klarte de å ta vannet med en "heklekrok" gjennom den lille åpningen jeg hadde, og da fikk jeg naturlige rier. Klokken 17 på ettermiddagen hadde jeg 5 cm åpning, men riene var uregelmessige og ikke hverken vonde eller sterke så de satte meg på riestimulerende igjen. Da ble riene veldig intense og vonde, men de gjorde jo nytten sin også. Klokken halv ni på kvelden ble jenta født, åtte og en halv time etter at vannet ble tatt. Jeg hadde veldig lite smerter før klokken 17, så selv om riene gikk i ett de siste timene og ble veldig intense og vonde på slutten var det jo for en ganske kort periode. Definitivt den fødslen jeg var minst sliten og i best for etter selv. Anonymkode: 25b43...bc3
Trultetryne Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 Igangsatt 3 av 3 ganger 😅 Nr 1: 10 dager på overtid. Fikk 1 modningstablett ca kl 12 på dagen. Begynte å få litt rier på kvelden, som tok seg opp utover natta. Var intenst og vondt de siste 2-3 timene. Kun lystgass som smertelindring. Baby født kl 06.20. Nr 2: 6 dager over termin. Satt i gang med modningstabett igjen. Første kl 09.00. Begynte ikke å skje noe før på morgenen på dag 2. Fikk etterhvert epidural og drypp. Epidural fungerte dårlig. Verste fødselen. Baby født kl 14.04. Nr 3: Drømmefødsel. De tok vannet på 2 cm ca kl 09.30. Legen ville ha overvåkning på baby pga høy hjerterytme, så derfor ble vannet tatt. Fikk epidural som fungerte 100% og drypp. Presseier fra kl 14.35. Baby født 14.42.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #21 Skrevet 29. oktober 2017 Fikk ballongkateter i 12-tida på en torsdag, fødte 19.53 dagen etter. Ett døgn etter innsetting, altså rundt 12 på fredagen ble ballongen fjernet, den falt ikke ut av seg selv. Jeg hadde imidlertid 4 cm åpning og vannet ble tatt. Hadde full åpning rundt kl. 18.30, tok lang tid med pressrier fordi babyen ikke kom seg langt nok ned i bekkenet. Han ble til slutt tatt med sugekopp, ingen dramatikk. Hadde en veldig fin fødselsopplevelse (bortsett fra at jeg skulle ønske at kroppen min satte i gang fødselen av seg selv). Første fødsel. :-) Anonymkode: b7fdd...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå