Gå til innhold

Jobb og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har små barn. Hva jobber dere som/med og hvilken utdanning har dere? 

Aner IKKE hva jeg har lyst til å gjøre. 

Anonymkode: e0958...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er små? Er helsesekretær nå. Først jobbet jeg i hjemmesykepleien, så sykehjem, så noen år på legekontor (etter endt utdannelse) og nå som sekretær på sykehus 

Anonymkode: 5065e...06b

Skrevet

Jobber i kommunal barneverntjeneste. Ikke nødvendigvis noe jeg anbefaler for en småbarnsforelder. Det er mer følelsesmessig krevende å se barn ha det kjipt når man har barn i samme alder hjemme.

Men du kan da ikke utdanne deg og velge yrke ut fra hva som fungerer i småbarnsfasen? Den er tross alt veldig tidsbegrenset.

Anonymkode: b2dba...3de

Skrevet

Utdannet førskolelærer og jobber som pedleder i barnehage

Anonymkode: fe4a8...ce6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jobber i kommunal barneverntjeneste. Ikke nødvendigvis noe jeg anbefaler for en småbarnsforelder. Det er mer følelsesmessig krevende å se barn ha det kjipt når man har barn i samme alder hjemme.

Men du kan da ikke utdanne deg og velge yrke ut fra hva som fungerer i småbarnsfasen? Den er tross alt veldig tidsbegrenset.

Anonymkode: b2dba...3de

Det vet jeg! Men har IKKE peiling på hva jeg vil gjøre..... tenkte bare å høre hva dere er og hvilken utdanning dere har, er ikke motivert for noen skole. 

Skrevet

Ambulansearbeider. Har to barn under 5år. Kan være krevende å jobbe turnus nå, syntes jeg. Skal trappe ned til 50% (permisjon) i et par år og ta etterutdanning (Paramedic) hvis jeg kommer inn neste år. Blir lettere igjen når yngste bikker 5år :)  

Er også utdannet med svennebrev i andre yrker (to), men orker ikke jobbe med de. Trives i helsesektoren. 

Anonymkode: 36083...bcb

Skrevet

Har to små på 1 og 4 år. Jobber som barne og ungdomsarbeider i bhg. Har jobbet i bhg i 15 år og ble nyutdannet bua nå i år.

Anonymkode: 57e9e...62a

Skrevet

Barn og ungdomsarbeider. Har et barn på 6 år.

Anonymkode: 6844a...4d1

Skrevet

Jobber i fylkeskommunal pp-tjeneste. Har en mastergrad i spesialpedagogikk. Grei lønn og fleksitid. Passer fint med både små- og storbarnsfasen. 

Anonymkode: 61bb0...3ed

Skrevet

Advokat. Jobber på et privat advokatkontor. Travelt, men fleksibelt. 

Anonymkode: 09ee4...376

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har IKKE peiling på hva jeg vil gjøre..... tenkte bare å høre hva dere er og hvilken utdanning dere har, er ikke motivert for noen skole. 

Har du sluttet å drømme, Hi?

Hvilke interesser har du? Hva er du god til?

Og hvis du ikke er motivert for skole, hva er du motivert for? Om du ikke utdanner deg så vil du jo veldig begrense dine egne muligheter... men det er også et valg.

Anonymkode: 1604a...898

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du sluttet å drømme, Hi?

Hvilke interesser har du? Hva er du god til?

Og hvis du ikke er motivert for skole, hva er du motivert for? Om du ikke utdanner deg så vil du jo veldig begrense dine egne muligheter... men det er også et valg.

Og hva har du jobbet med til nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...