Gå til innhold

Gule stafylokokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et tilbakevendende munnsår . Gikk til lege da jeg hadde brukt to reseptfrie midler hvor det ene midlet kun fungerte delvis .  Legen tok bakterieprøve av såret. Noen dager senere fikk jeg brev "Du har ikke herpes". Noen dager etter der fikk jeg nytt brev hvor det stod "Prøven viste at du har gule stafylokokker. Ta kontakt om du har vedvarende plager". Jeg fikk resept på Fucidin salve. Munnsåret er bedre, men er ikke helt borte . 

Bør jeg kontakte lege på nytt? Har praksis på mandag, men hvis jeg skal vente til jeg har fri blir det helt til fredag jeg må vente. Farlig å gå med gule stafylokokker? 🤔

Anonymkode: 63311...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann hadde det i kneet. Endte med operasjon for å tømme og intravenøs antibiotika i en uke. 

Men han ble hastesendt fra legevakten og innlagt når de oppdaget det. 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt et tilbakevendende munnsår . Gikk til lege da jeg hadde brukt to reseptfrie midler hvor det ene midlet kun fungerte delvis .  Legen tok bakterieprøve av såret. Noen dager senere fikk jeg brev "Du har ikke herpes". Noen dager etter der fikk jeg nytt brev hvor det stod "Prøven viste at du har gule stafylokokker. Ta kontakt om du har vedvarende plager". Jeg fikk resept på Fucidin salve. Munnsåret er bedre, men er ikke helt borte . 

Bør jeg kontakte lege på nytt? Har praksis på mandag, men hvis jeg skal vente til jeg har fri blir det helt til fredag jeg må vente. Farlig å gå med gule stafylokokker? 🤔

Gule stafylokokker er helt standard i infiserte sår. Finnes overalt. Ville prøvd med salven.

Anonymkode: 4321d...7d2

Skrevet

Kva slags praksis er det du skal ha?  Gule staph i munsår er ikkje farleg, og vil nok snart gå over om du brukar salven. I enkelte jobbar, feks der ein kjem i kontakt med nyoppererte, så vert ein sjukemeld så lenge ein er smittsam.  

Skrevet
2 timer siden, soleia skrev:

Kva slags praksis er det du skal ha?  Gule staph i munsår er ikkje farleg, og vil nok snart gå over om du brukar salven. I enkelte jobbar, feks der ein kjem i kontakt med nyoppererte, så vert ein sjukemeld så lenge ein er smittsam.  

Jeg er 3.års sykepleierstudent og er per tiden i praksis i sykehjem. HI

Skrevet

Hva kommer disse sårene av egentlig? Kan alle få dem? Dukker de bare opp eller må det skje en skade?

Anonymkode: 42b0c...0e5

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva kommer disse sårene av egentlig? Kan alle få dem? Dukker de bare opp eller må det skje en skade?

Anonymkode: 42b0c...0e5

Jeg har fått gule stafylokokker i en soppinfeksjon i underlivet. De er en del av normalfordelinga, men kan ta over om en har andre sår eller infeksjoner.

Anonymkode: 5fd1a...8ca

Skrevet

Så lenge de ikke er MRSA så skal det gå fint ifølge min skole :)

Anonymkode: c68c4...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...