Gå til innhold

Flere som har barn som ikke leker godt i gruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 9 takler det dårlig. Særlig om de er 3. Hun føler seg ofte urettferdig behandlet -tilsynelatende uten grunn.. og det blir konflikt.

Hun er ikke sur fordi hun er sta og bortskjemt.. hun er genuint lei seg og føler seg mislikt.

Jeg aner ikke hvordan vi skal jobbe med dette. Jeg har sendt en mail til lærer for å høre om vi kan kople inn helsesøster og eventuelt PPT.

Vil gjerne høre andres erfaringer..

Anonymkode: 1b3ac...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sønnen min som har en diagnose innenfor autismespekteret er sånn. 

Anonymkode: 34f1a...c57

Skrevet

Ja, sønnen min er også sånn. Ingen diagnose. Fungerer best alene med en. Er litt sånn selv, synes det blir masete med flere, har vært sånn alltid. Men jeg har lært meg strategier for å takle det, og er en racer på sosiale sammenkomster selv om jeg ikke har noe til overs for det. Lær henne strategier, lettere å tilpasse seg enn å tenke at andre skal tilpasse seg. 

Anonymkode: 26aa4...671

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sønnen min er også sånn. Ingen diagnose. Fungerer best alene med en. Er litt sånn selv, synes det blir masete med flere, har vært sånn alltid. Men jeg har lært meg strategier for å takle det, og er en racer på sosiale sammenkomster selv om jeg ikke har noe til overs for det. Lær henne strategier, lettere å tilpasse seg enn å tenke at andre skal tilpasse seg. 

Anonymkode: 26aa4...671

Jeg har snakket mye med henne om dette. Men det er akkurat som om hun blir overveldet av følelser...

Derfor tenkte jeg det var lurt å få litt hjelp 😊

HI

Anonymkode: 1b3ac...925

Skrevet

Ja, men her er det diagnoser inni bildet...

Anonymkode: 89df4...61e

Skrevet

Min 6 åring er litt slik. Vi jobber med det sosiale. Han har problemer med at ting ikke går som han har tenkt i en lek. Da går han ut av leken og leker heller for seg selv. Han er kjempeflink med voksne, men med barn ikke så flink. 

vi prater mye om det og prøver å se situasjoner an, men det er noe som må komme seg litt etterhvert og. Han er ikke helt moden for å ta imot alt av tilbakemelding på ting han må gjøre bedre hele tiden. Selv om han blir mye roset og. 

Ville helt klart tatt kontakt med helsesøster. 

Hva med å invitere 2 hjem slik at hun kan øve seg på det. Da er det trygge rammer hjemme og du kan passe litt på?

Anonymkode: 3c62c...026

Skrevet

Min ene gutt er en som fort velger å være alene fremfor å leke med flere. Dessverre, tenker jeg. For på skolen må alle som vil få være med. Så da ender han opp alene. Hjemme ser jeg at han har veldig god kontakt med guttene, men helst bare en av gangen.

En av de andre guttene mine er lite fleksibel i lek og snakker veldig utydelig. Han går bare i barnehagen. Men han skal utredes av ppt etterhvert. Barnehagen som foreslo det. 

Anonymkode: 18364...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...