Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg er 42 år. Har kronisk Migrene og fibromyalgi. Jeg har så dårlig hukommelse. Jeg er jo plaget av "fibrotåke" og sånn. Kan finne solbriller i kjøleskapet, glemmer hva jeg holdt på å si, ++++ Men en anna ting er at jeg ikke husker større hendelser. En gang jeg var 20 år vitnet jeg i en rettsak. Jeg vet det. Men jeg husker det ikke. Jeg var vitne til en slåsskamp. Ikke husker jeg slåsskampen heller. Jeg vet jo jeg var der. Jeg husker ikke konfirmasjonsdagen min. Jeg husker lite fra bryllupet mitt for 14 år siden. Husker småglimt bare. Husker ikke når vi kom hjem fra sykehuset med barnet vårt. Husker ikke barnedåpen eller selskapet til barnet. Jo jeg vet fra bilder, men jeg husker ikke. Bare at hun sov mye. Er dette normalt?? Anonymkode: 55f3f...dcd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Det høres ikke normalt ut for meg. Det kan jo være mange årsaker til hukommelsesproblemene dine. Tidlig demens er selvfølgelig en av dem, men trenger absolutt ikke være noe slikt. Noen kan fortrenge ting pga. tidligere traumer. Et familiemedlem av meg gjorde det. Hadde ingen minner om alvorlige overgrep før de begynte å komme frem som kroppslige minner etter behandling hos psykolog. Fikk bekreftet overgrepene da det ble spurt veldig direkte om dette til andre som hadde visst. Ellers er det også en mangler og andre sykdommer som også kan gi slike problemer. Har hukommelsesproblemene kommet gravis eller plutselig forverret? Anonymkode: 1f96d...557
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Tror ikke det er plutselig forvirret. Det lissom bare er sånn. Tror bare jeg har blitt veldig bevist på det... Ferier, fester, familiesammenkomster, det er ikke sånn at jeg overhodet ikke har noe minne om det. De fleste husker jeg ett og annet av. Men ikke alt... Verst er det når jeg kommer i konflikt med 12 åringen og jeg ikke husker ordrett hva ho sa for noen minutter siden.... Anonymkode: 55f3f...dcd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg er 26 og har det likt. Husker knapt barndommen min, og typ hendelser som begravelser jeg vet jeg har vært i. Husker ikke konfirmasjonen min, husker bare hvem jeg gikk sammen med opp på scenen (borgerlig). Husker lite fra barnet mitt var baby. Husker feks ikke når hun fikk sin første tann, når hun snakket osv. Glemmer også ting i krangler, hva som er sagt og slikt. Ekkelt og unehagelig å ha det slik. Har nevnt det for legen min men ble ikke tatt seriøs. Har problemer på stoffskifte, og vet det kan ha noe å sinpå hukommelse. Men forklarer ikke hvorfor jeg ikke husker barndommen min. Og jeg er akkurat blitt 26.. Anonymkode: c92fd...a1d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg er også sånn. Det er så irriterende. Spesielt fordi jeg ikke husker noe særlig av fødslene til ungene, store milepæler de når, ting fra min egen barndom, mitt eget bryllup, foreldresamtaler, ja så og si alt glemmer jeg det meste av. Fryktelig irriterende altså! Jeg ble spurt i barnehagen om jeg kom på foreldremøtet den samme dagen, svarte ja og glemte det. Jeg er kun 28 og tror jeg har vært sånn veldig lenge. Anonymkode: 440f7...fab
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg har det også sånn, i alle fall til dels. Ingen problemer med å huske ting som nylig har skjedd, men ofte blank på det som ligger tilbake i tid. Når søskene mine prater om barndommen kan jeg ofte ikke delta. Hvis klassevenninner fra barne- og ungdomsskole treffes er jeg sjanseløs. Tror man kan trene opp hukommelse? Nå tar jeg rett og slett en del notater, og bilder. Er ikke bekymret og fungerer godt i dagliglivet. Er 32 år. Anonymkode: 6e4ed...ab1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Har selv leddgikt, husker dårlig etter jeg fikk sykdommen. Leter etter ord, husker ikke navn, planlegger dårlig. Har mye vondt, høyt betennelsesnivå i kroppen, bruker cellegift 2 året på rad. Jeg relaterer hukommelsesvanskene til sykdommen. Anonymkode: 8632f...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå