Gå til innhold

Sette stikkpiller på en 10 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en kronisk betennelse tilstand tarmen, og legen har gitt han noen stikkpiller som han skal bruke morgen og kveld. Jeg syns han er så pass stor nå at han bør klare å sette disse selv, men det vil han ikke. Så nå må jeg sette stikkpiller på tiåringen. Foreløpig går det greit, men han må jo lære seg dette selv etter hvert. Jeg kan ikke følge han over alt. Noen som har erfaring med noe slikt? Er det ikke normalt at barna lærer seg å bruke faste medisiner selv?

Anonymkode: 30832...cfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at 10 åringen synes det er ubehagelig, uvant selv.

spørsmålet er vel heller at du synes det er ubehagelig?

jeg er sykepleier og vi setter stikkpiller på mennesker i alle aldre hver dag.

Anonymkode: 6fe29...533

Skrevet

Gi det litt tid, det er nok ikke lenge før han selv føler på han er for stor til at mamma skal hjelpe med dette.

Anonymkode: b3e6a...cd5

Skrevet

Kjøp de minste engangshanskene til han, så går det seg nok til. Billige hansker på Biltema, esker med 100stk

Skrevet

Herregud han er 10 og et barn, hjelp han til han plutselig selv synes han er for stor. Sier som sykepleieren. Er det du som synes det er ekkelt/ feil. Det gjøres daglig i helsevesenet på både unge og gamle. 

Anonymkode: 6ee76...df5

Skrevet

Her bør du jo hjelpe til så lenge han trenger hjelpen. Han er bare 10 år , og du bør ikke presse han til å gjøre dette selv. Du må heller ikke la han få forståelse av at du helst ikke vil. Det et han som plages stakkars.

Anonymkode: 50f92...a1c

Skrevet

Selvsagt hjelper jeg, men det er jo ikke så veldig vanskelig, så syns han bør klare det selv. Hva med overnattinger? Sist han overnattet var hos min søster, og hun måtte hjelpe han. Kan ikke regne med at andre foreldre er like hjelpsomme. Hvordan ville eventuelt dere reagert på å måtte hjelpe?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev: