Gå til innhold

Omsorgssvikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute å lekte med min datter på 3 i går med babyen på 4 mnd liggende i vogna. Før vi gikk ut fikk baby mat, ny bleie og sovnet. Jeg kledde på baby å lagg han i vogna si. Han gråt og ville absolutt ikke ligge der, men hver gang jeg tok ham opp sluttet han å gråte så han hadde ingen smerter.

Han hadde ikke sovet skikkelig på mange timer så jeg hvite at han var trøtt. Lot han ligge å grine i ca 10 min mens jeg trillet vogna i ett håp om at han skulle sovne. Plutselig kommet nabo ut å mener at jeg driver med omsorgssvikt siden jeg lar ham gråte i vogna mens jeg triller. Ble litt fortvilet og prøvde å si at jeg ikke trodde det gjorde noe så lenge baby hadde fått dekket alle behov men trengte søvn. Vogna var vendt mot meg så han kunne se meg om han åpnet øynene og jeg trillet hele tiden. Hun så at hun meldte meg til barnevernet om jeg ikke tok opp ungen straks.

Fikk helt vondt å tok med meg datteren min og baby inn. Jeg orker ikke å løpe etter datteren min på sykkel med baby i armene så hun ble selvfølgelig lei seg for at vi måtte inn hun også. 

Gjorde jeg virkelig noe så galt med å la han grine i vogna mens jeg trillet den? 

Anonymkode: 8d07c...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omg! Hadde latt naboen melde og tatt imot bv med åpne armer. Dette blir jo helt sykt..

Begge barna ble jo lidende her, største fordi dere måtte inn igjen og minsten fordi han ikke fikk sovet.

Skrevet

Drit i naboen, du kjenner din baby best.👌 Hvis du vet at babyen roer seg i vognen, er det rette løsningen.

Anonymkode: f1ae0...02b

Skrevet

Hadde tatt en tlf til bv.. hun der kan finne på å melde det inn uansett hva du gjorde.. like greit å være først ute å si at hun faktisk truet deg til noe som du ikke var enig i.. hør hva de sier...

Anonymkode: 9970d...670

Skrevet

Hvis hun finner på å melde det inn vil jeg tro at meldingen bare blir henlagt av bv.

Anonymkode: 360f5...1e9

Skrevet

Håper jo det at bv ikke bryr seg. Men jeg trodde virkelig ikke at det gjorde noe at en baby gråt når det var sammen med moren sin. Jeg kan jo ikke alltid sette baby forran 3 åringen. Skal 3 åringen på do mens baby gråter setter jeg han i vippestolen ved badedøren sånn at han ser oss. Av og til gråter han, men jeg kan jo ikke tørker 3 åringen i rompa med baby på armen heller. Når 3 åringen skal i seng, og baby gråter gjør jeg det samme. Baby gråter jo aldri uten tilsyn hvis dere skjønner. 

Hvis datteren min er sulten, og jeg vet at baby er smertefri og "bare" gråter fordi han vil bli holdt, er det da meningen at jeg skal vente med å smøre mat sånn at ikke baby blir liggende i sofaen? Vet ikke hvordan jeg skal få dette til jeg. 

Skrevet

Her er jo naboen helt på tur. Men med en bæresele kan du både tørke rumper, smøre mat og hjelpe på sykkel. Anbefales! 

Anonymkode: ec2b8...c91

Skrevet

Nei du gjorde absolut ingenting galt, babyar gråter, min var sånn han gråt litt før han sovna.

Skrevet

Så godt dere heller ikke mener dette er en bv sak... Men kommer nok aldri til å la baby gråte på utsiden noe mer, selv om jeg er der 😕

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så godt dere heller ikke mener dette er en bv sak... Men kommer nok aldri til å la baby gråte på utsiden noe mer, selv om jeg er der 😕

Du kan jo ikke la en lite smart nabo få styre livet ditt. Det kan du ikke tillate, spesielt ikke for dine barns skyld!

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt bv selv på mandag og fortalt om episoden, da er de forberedt hvis din gale nabo skulle finne på å melde fra.

Ikke la deg styre av slike. Hadde jeg vært deg hadde jeg trolig sagt at hun bare kan ringe, for jeg vet at det jeg ikke gjør er omsorgssvikt.

Anonymkode: 7fb57...41b

Skrevet

Babyer kan godt gråte når mamma er i nærheten og du passer på. Selvfølgelig skal du ta vare på treåringen din. Babyer gråter, slik er det bare. Noen gråter mer enn andre, uten at det har noe å si. Det er ikke et mål for noen å la babyen gå gjennom livet uten å gråte. 

Naboen din er helt ute! Sannsynligvis er det helt uhåndterlig for henne å høre på babygråt. Noen voksne klarer ikke å styre impulsene sine, og blir helt dysregulerte av å høre babygråt 

Anonymkode: 71668...a2b

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ute å lekte med min datter på 3 i går med babyen på 4 mnd liggende i vogna. Før vi gikk ut fikk baby mat, ny bleie og sovnet. Jeg kledde på baby å lagg han i vogna si. Han gråt og ville absolutt ikke ligge der, men hver gang jeg tok ham opp sluttet han å gråte så han hadde ingen smerter.

Han hadde ikke sovet skikkelig på mange timer så jeg hvite at han var trøtt. Lot han ligge å grine i ca 10 min mens jeg trillet vogna i ett håp om at han skulle sovne. Plutselig kommet nabo ut å mener at jeg driver med omsorgssvikt siden jeg lar ham gråte i vogna mens jeg triller. Ble litt fortvilet og prøvde å si at jeg ikke trodde det gjorde noe så lenge baby hadde fått dekket alle behov men trengte søvn. Vogna var vendt mot meg så han kunne se meg om han åpnet øynene og jeg trillet hele tiden. Hun så at hun meldte meg til barnevernet om jeg ikke tok opp ungen straks.

Fikk helt vondt å tok med meg datteren min og baby inn. Jeg orker ikke å løpe etter datteren min på sykkel med baby i armene så hun ble selvfølgelig lei seg for at vi måtte inn hun også. 

Gjorde jeg virkelig noe så galt med å la han grine i vogna mens jeg trillet den? 

Nei. Du har en gal nabo.

Anonymkode: e2941...e3d

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp det du  skal. Ikke la deg kue !

Anonymkode: ac114...a8f

Skrevet

Nei det er virkelig ikke omsorgssvikt å rugge en trett og grinete baby i søvn, det har vel alle måttet gjøre i blant. 

Anonymkode: 960cb...994

Skrevet

IKKE omsorgssvikt. Ikke tenk på det engang. Og ikke la en gal nabo styre livet ditt. Gjør klar en setning eller to i hue til en annen gang:

"Nei, det er ikke omsorgssvikt å trille babyen når den gråter. Alle behov er dekt, og nå trenger han å sove. Jeg har to barn, og kan ikke bære på det minste barnet hele tiden. Dessuten har du ingenting med det". 

Anonymkode: 1ee62...21e

Skrevet

Jeg kan varmt anbefale deg å bli litt tøffere og stole litt mer på deg selv. 

Sånn til en annen gang så kan du øve inn et kaldt og tydelig svar til denne naboen. Jeg foreslår: "Pass dine egne saker!"

Du kan ikke la deg styre så til de grader av hva hvem som helst sier til deg, at du nå slutter å trille en trøtt baby i søvn ute. Du er en mamma og du trenger faktisk å tøffe deg opp. Du må kunne ta avgjørelser som er til det beste for barna dine, og det selv om det finnes folk som skuler eller til og med kommenterer. 

Så er jeg enig med flere andre i at du bør ringe barnevernet selv og fortelle at du har en nabo som bruker dem som trussel og spørre hva du bør gjøre med det.

Men det viktigste er faktisk at du blir litt tøffere og tør å stå for dine meninger og din egen oppdragelse av dine egne barn. For det som er bekymringsfullt her, det er ikke at du prøver å trille en mett, tørr og overtrøtt baby i søvn. Det er at du etter EN bemerkning gir opp, rømmer og bestemmer deg for at det skal du ALDRI mer gjøre. Så svak og vinglete kan ikke en mamma være.

Skrevet

Helt enig med Superdolly. Det eneste problemet her er at du lar naboen styre livet ditt. Som mor så må du begynne å stole på egne vurderinger og ikke vingle i avgjørelsene dine avhengig av hva ukvalifiserte og ubetydelige mennesker mener.

Skrevet

Ville tydelig gitt beskjed til naboen om hva hun kunne gjøre med seg selv og blackmailingen!

Anonymkode: f5301...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...