Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Og jeg liker det ikke! Jeg ble mor som 20-åring og er nå 35 år. Selvsagt vil jeg alltid være yngst av foreldrene i klassen til eldste feks, men jeg føler meg så fryktelig liten når jeg ser så ung og barnslig ut. For noen uker siden var jeg på byen og da måtte jeg altså vise legitimasjon to (!) steder for å komme inn. Det samme kan skje når jeg vil kjøpe øl eller vin. Jeg har gjort og gjør stadig tiltak for å ikke se så ung ut. Jeg bruker nesten aldri sminke (det virker kanskje mot sin hensikt), jeg lar håret gro ut og har ganske masse grått hår nå og jeg har arvet en del klær av min 60 år gamle mor (som jeg aldri har tenkt at klær seg spesielt ungt). I en konfirmasjon nylig hadde jeg på meg klær fra Oleana (kofte og silkeskjørt) som er typiske klær eldre damer får i gave. Jeg fikk skryt av 70-åringer for de fine klærne, hvorpå de fortalte at de hadde akkurat det samme merket i kofte eller skjørt de også. Og likevel ser jeg så forbanna ung ut?! Hva mer skal jeg gjøre? Jeg blir så frustrert. Jeg vil ikke se ut som en liten drittunge, jeg vil ikke se ut som jeg er i 20-årene. Jeg vil se ut som at det jeg også sier har tyngde. Jeg vil se ut som en man tar seriøst. Ikke en som fikk barn på ungdomsskolen. Jeg tror det er det runde ansiktet mitt gjør det, i stor grad. Babyface. Jo,også får jeg stadig kviser. Akkurat det er jo veldig fjortis og ikke noe man forbinder med en voksen dame. Anonymkode: 92554...f23
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Det er vanskelig å si om det er vrangforestillinger du lider av, eller om det er reelt, uten å få se et bilde av deg. Vi kan ikke vite hvorfor du har måtte vise leg. 2 ganger. Noen ber om det nesten uansett, av vane, eller for å ta stikkprøver. Uavhengig av hvor gammel du ser ut. Anonymkode: 4153b...864
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg ser også yngre ut enn alderen. Men jeg er klar over at det er personligheten også. Jeg er en dame som ler mye (noen vil kalle de knising) Jeg mangler desverre noen antenner innimellom så vet jeg fremstår som litt korttenkt. Jeg er nå 42, de allmenne oppfattelsen er at jeg er rundt 30. Jeg har veldig fin hud og det gjør at totalpakka meg virker ung. Hvem skulle tro jeg har master, lederstilling og mange år på baken i yrkeslivet. Anonymkode: a2c0a...ecb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Kofte og silkeskjørt? Det hang jeg meg litt opp i. Og å låne klær fra moren din på 60 år.. Hva liker DU å gå i? Skjønner at hettegenser og slitte jeans ikke helt er tingen, men du burde få hjelp til å kle deg. Spør om hjelp i butikkene, si hva du er ute etter. Se gjerne i diverse blader og forsøk å sett sammen noe lignende. Du kan også gjøre mye med håret. Har du rett, langt hår eller alltid håret i en helstehale kan det hende du ser ung ut. Klipp en fin frisyre! Det går også an å få hjelp til makeup, book time til sminke, det er ofte gratis. Jeg ble også mor tidlig, og er alltid yngst på foreldremøter osv. Har aldri tenkt over det som noe negativt. Har lang utdannelse, er trygg i rollen min og vet at min mening er like viktig som de andre mammaene. Føler du at du mangler noe ellers i livet? Man kan fort legge skylden på at du ser for ung ut, når det egentlig handler om noe annet. Anonymkode: cb8a1...eea
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg ser også veldig ung ut. Har også rundt babyface. For en del år siden besteme jeg meg for å gå ned i vekt. og etter det henger fjeset mer og jeg ser gammel ut. Selv om jeg nå er mye tynnere, synes jeg ikke jeg ser noe bra ut i fjeset MEN jeg tror vi må jobbe med oss selv og selvfølelsen. Hva de andre tenker om det spiller ikke sååå stor rolle? Who cares om de synes du har tyngde? Tror du må jobbe inn i deg selv og godta deg selv som du er. Anonymkode: 672a0...9c5
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 ?? Er det et problem, eller et luksusproblem? Jeg ser også ung ut. Noen ganger er det kleint, som f.eks da en ny kollega fikk sjokk da jeg sa jeg hadde barn, for han trodde jeg var 19 år. Jeg er 30 år, har en barnslig utstråling, men jeg prøver da å se på det som positivt. Jeg må forresten også vise legg. Alltid... What's the problem? Anonymkode: 99dd0...c30
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg er 30, og folk tror jeg såvidt har bikket 20. Det gjør vel ingenting? Det er hvordan du fremstiller deg selv, hva du sier og gjør, som gir deg respekt og tyngde, ikke alderen. Selvom folk flest tror jeg er veldig ung, har jeg aldri opplevd å bli tatt mindre seriøst, kanskje av totalt ukjente, men generelt sett er ikke folk mindre interessert i min mening enn andres. Anonymkode: b4579...47a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Av alle trivielle "problemer" som skal ødelegge ens selvbilde... kle seg som en 70 åring for å virke eldre? Kjeder du deg når de elleve små er i barnehagen? Anonymkode: ef095...b08
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg er snart 33, men kan godt gå for å være 16-17. Jeg har 2 barn, har studert på høgskoler og universitet i 8 år. Problemet oppstår på jobb. Jeg jobber som sykepleier og pasienter/pårørende har en tendens til å avfeie det jeg sier, kommer en kollega som er (eller ser) eldre ut tar de de samme beskjedene til seg. Privat plager ikke dette meg, men må si at det er vanskelig å ikke bli tatt seriøst på jobb. Heldgvis gjør kollegaer og ledere det fordi de kjenner meg. Anonymkode: cf31f...28d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Av alle trivielle "problemer" som skal ødelegge ens selvbilde... kle seg som en 70 åring for å virke eldre? Kjeder du deg når de elleve små er i barnehagen? Anonymkode: ef095...b08 Det er naturligvis fordi Jeg synes de klærne er utrolig fine. De koftene er nydelige! Poenget mitt ved å nevne det var at selv når jeg liker en "eldre stil" ser jeg ikke det spor "eldre" ut. Da mener jeg ikke som en 70-åring naturligvis, men jeg ser fortsatt ikke ut som 35 engang. Anonymkode: 92554...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå