Gå til innhold

Dere som har fått donorbarn alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg et til barn før jeg blir "for gammel" (Vet helsemessig at innen 10 år er jeg ikke i stand til å ta meg av baby)

Jeg har begynt og tenke fremover (sånn ca 5 år), og faktisk vurderer donorbarn hvis jeg ikke finner "den rette" og slår meg ned med han.

Hvordan var det for dere? Noen som vil fortelle i korte trekk?

Anonymkode: 2f774...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ei nettside/en blogg som heter ønskebarn, tror jeg. Tror det er en Facebook-gruppe med samme navn for de som har eller planlegger å få donorbarn alene. 

Jeg tenkte litt på det for noen år siden, men så fant jeg plutselig en mann likevel og har to fine barn 😃

men ønsker deg all mulig lykke til 😃😃

Anonymkode: 2240f...b44

Skrevet

Fullstendig uetisk. En person som vurderer å på unaturlig vis dyrke frem et barn bør ikke få barn. Allerede da har man satt seg selv og sine behov foran barnet.

Se om du finner en snill og god mann som du blir glad i. Hvis ikke kan du glemme å få barn. 

Anonymkode: b9a17...3d3

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullstendig uetisk. En person som vurderer å på unaturlig vis dyrke frem et barn bør ikke få barn. Allerede da har man satt seg selv og sine behov foran barnet.

Se om du finner en snill og god mann som du blir glad i. Hvis ikke kan du glemme å få barn. 

Det er vel ingen som får barn fordi barnet vil bli født? Dårlig argument. Å få barn er egoistisk uansett hvem som får det og hvordan det blir til. Min mann døde rett etter barnet var født, skulle jeg adoptert bort barnet da? Hva med alle som skiller seg, fedre/mødre som går ut av familien og ikke ønsker noe med barnet å gjøre?

Jeg mener at de som går til det skrittet å betale en formue for å bli gravide har gode intensjoner. Det blir diskutert mye i forkant, spes om viktigheten av et godt nettverk. og kanskje finner man også en mann etterhvert som kan være en farsfigur.

Ellers har jeg(og flere jeg kjenner) vært mamma og pappa i mange år og ingen har sagt noe på det, barnet har det like fint som andre og det å bli født inn i liten familie er bedre enn at den kanskje splittes etter en stund. Så argumentene dine synes jeg ikke er gode nok.

Kjør på hi, lykke til. :) Og husk at det kan ta en del forsøk til, ha tålmodighet.

Anonymkode: f22f4...f60

Skrevet

Skal sjekke ut den gruppen ønskebarn :)

Det største ønsket er jo og finne noen og dele livet med, men vil at barnet mitt skal ha et søsken, og helsen min strekker ikke til å ha nyfødt i 40 årene (Kommer til å sterilisere meg etterpå hvis jeg går for donorbarn alene).

Takk for gode svar :)

Skrevet

Datteren min har en venninne som er donorbarn, som mammaen fikk alene.

Der var vel mammaen rundt 35 år og singel da hun bestemte seg for at om hun skulle ha barn måtte det skje nå. Jeg kjente de ikke da, men datteren min ble kjent med jenta de de begynte på skolen og kom i samme klasse. Da var det en stefar i huset der og jeg trodde bare mammaen var skilt.

Men så ble det jo tydelig etterhvert at jenta ikke hadde samvær med noen far, og en dag fortalte hun bare selv denne jenta at hun ikke hadde noen far for mammaen hennes hadde fått henne alene. "Dette er nok litt vanskelig å forstå, men mamma dro til Danmark også fikk hun en celle på en sykehus der så jeg kunne bli til"

Mannen som bor sammen med dem og i dag fungerer som hennes far har vært der siden jenta var  3-4 år gammel.

Anonymkode: 57011...681

Skrevet

Jeg har et donorbarn som nå er 11 år å dette var et nøye og gjennomtenkt valg fra min side. Det viktigste når du vurderer dette er vel hva du kan tilby barnet og at du har ubetinget kjærlighet å gi 😊  

Å velge å få et barn på denne måten er ingen enkel avgjørelse men jeg har ikke angret en dag på min avgjørelse. Her har jeg valgt å være åpen med barnet fra starten av noe som har gjort alt svært naturlig for hen å det har ikke vært et problem for noen av oss. 

Jeg vil anbefale å ta kontakt med klinikken du vurderer å få en prat med de. De er åpne å svarer så godt de kan på alle spørsmål samt at de har vel vært borti det meste som omhandler det å få et donorbarn😉 

Lykke til i alle fall😊  

Anonymkode: 43d94...f3c

Skrevet

Jeg fikk tvillinger med donor.. hektisk men så absolutt verdt det 😊.. synes du bør gjøre det allrede nå .. 😊

Anonymkode: a3702...52b

Skrevet

Må få mer stabil jobb først og større bolig før jeg planlegger et barn, ellers har jeg hoppet på det nå ;)

Skrevet
På 27.10.2017 den 7.26, Anonym bruker skrev:

Hva er unaturlig ved å gå gravid? Forskjellen er bare hvordan sædcellene kommer seg inn dit. Derfra er det helt likt. Hva er forskjellen på donorbarn og ONS som resulterer i graviditet?

Anonymkode: 2c6b5...d29

Skrevet

Jeg stemmer for, gjør det :) heia heia! 

Anonymkode: de056...575

Skrevet

Hvis argumentet ditt er at du har dårlig helse, slik at du ikke kan vente, så synes jeg det er egoistisk tankegang. Du sier at om ti år vil du ikke kunne ta deg av en nyfødt. Men en niåring skal du ta deg av helt alene? Og hva med 15- 20 år frem i tid? 

Husk at dette barnet vil ha kun deg, og du har dårlig helse. Synes du ikke et barn fortjener voksen personer som de kan støtte seg på i livet? 

Anonymkode: c09ce...ada

Skrevet

Tenk deg veldig nøye om. Jeg var gift og fikk 2 barn med han, han gikk da minste var 1 år. Og jeg har vært alene med barna i 10 år nå. For 2 år siden ble jeg veldig syk, og jeg kommer til å være syk resten av livet. Far er ikke i livet til barna, og det er så utrolig tøft å være alene med 2 barn, begge har og spesielle behov. Så jeg går med en følelse hver dag, at snart klarer jeg ikke mer. Men eneste alternativ er da barnevernet. Så jeg kjemper på. Men man vet aldri hva som skjer i framtiden. Tror det er viktig at du og tenker på hva du har av nettverk, hvor mye hjelp og avlasting vil du kunne få. Hvor gammel er barnet du har fra før, og har det barnet samvær med far? Tenker det kan bli sårt for den minste og ikke ha en far, mens største har en far.

Anonymkode: fcb0c...a7d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis argumentet ditt er at du har dårlig helse, slik at du ikke kan vente, så synes jeg det er egoistisk tankegang. Du sier at om ti år vil du ikke kunne ta deg av en nyfødt. Men en niåring skal du ta deg av helt alene? Og hva med 15- 20 år frem i tid? 

Husk at dette barnet vil ha kun deg, og du har dårlig helse. Synes du ikke et barn fortjener voksen personer som de kan støtte seg på i livet? 

Dette Hi! 

Jeg er ikke prinsipiell motstander av donorbruk. Likevel syns jeg at å sette et barn til verden i en slik situasjon er helt ekstremt egoistisk og umodent. Det vil kun ha din famile som nettverk og du ligger an til å bli syk. Det er ingen menneskerett å få barn, dropp det.

Anonymkode: 9c2b7...bb8

Skrevet

Har du noe nettverk ? 

Jeg fikk som nevnt tvillinger .. og hadde ikke klart meg uten et godt nettverk ..😊

Skrevet
På 27.10.2017 den 7.26, Anonym bruker skrev:

Jøie meg. Kom deg ned fra din høye hest, kvinnemenneske! 

Anonymkode: 61ca1...209

Skrevet
På 10/27/2017 den 7.26, Anonym bruker skrev:

Dyrke? Kanskje du burde vite hva sæddonasjon er før du åpner munnen din

Anonymkode: 2cb82...2ed

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klarer fint en 9 åring, da en nyfødt må bæres og stelles ganske mye. Jeg har ikke dårlig helse som i sykdom, men i fysisk plage som kommer til å forverres med tiden, men ikke sette meg ut av arbeidsliv ol. 

Derfor vet jeg at når jeg passerer 40 kan jeg ikke ha ansvar for babyer da ryggen ikke kommer til å takle og løfte barnet (og det at barnet kommer mest sannsynlig til å bli stor raskt, da mitt barn er ekstremt stor for alderen).

Hvis alle tenker 15-20 år frem i tid, så er det ekstremt MYE som kan skje.

For de som lurer, ja jeg har kontaktnett og støtte meg på, ellers hadde jeg sittet på nav og ikke jobbet

Skrevet

Du har ett barn, har dårlig helse og er alene. Nei, ta heller skikkelig vare på det barnet du har.

Anonymkode: 58b6f...0a6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klarer fint en 9 åring, da en nyfødt må bæres og stelles ganske mye. Jeg har ikke dårlig helse som i sykdom, men i fysisk plage som kommer til å forverres med tiden, men ikke sette meg ut av arbeidsliv ol. 

Derfor vet jeg at når jeg passerer 40 kan jeg ikke ha ansvar for babyer da ryggen ikke kommer til å takle og løfte barnet (og det at barnet kommer mest sannsynlig til å bli stor raskt, da mitt barn er ekstremt stor for alderen).

Hvis alle tenker 15-20 år frem i tid, så er det ekstremt MYE som kan skje.

For de som lurer, ja jeg har kontaktnett og støtte meg på, ellers hadde jeg sittet på nav og ikke jobbet

Så det vil si at du allerede trenger hjelp i hverdagen. er det da noe lurt å ha enda et barn alene

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det vil si at du allerede trenger hjelp i hverdagen. er det da noe lurt å ha enda et barn alene

Eneste hjelpen jeg har er som stort sett alle andre har... Barnevakt når jeg jobber sent, barnevakt når jeg ligger syk av influensa, spysjuke ol. og når min mor vil ha overnattingsbesøk av barnebarnet.

Jeg jobber fulltid, er aktiv, men jeg har en medfødt feil i hoftene som mest sannsynlig vil utvikle seg og gjøre meg mindre aktiv (må kanskje jobbe meg til et annet yrke etterhvert og), og dette belaster ryggen som gjør det å skulle bære et lite barn vanskelig, og ikke minst, bære frem et barn.

Jeg er ikke halvveis pleietrengende som det virker som folk her tror... Og kommer heller ikke til å bli det hvis jeg ikke havner uten for ei ulykke eller noe slik.

Skrevet

Når ser du for deg å få barn ? 😊.. finnes egne grupper på f book for donormødre

Skrevet

Jeg fikk tvillinger som sagt.  Jeg gikk for ivf i stedet for inseminasjon .. var i Danmark..  jeg var heldig og ble gravid ved første forsøk .. tvillingene er nå 4 år ..  veldig hyggelig .. å være alene koster ganske mye .. men nå går du kanskje ikke inn for tvillinger 😊

Skrevet

Nei Har ingen plana om å få det ;)

Vet det er dyrt med barn, så derfor tenker jeg på å planlegge og heller legge til rette for alenetilværelsen denne gangen ;)

Men ser ikke for meg at dette blir aktuelt før om ca 5-6 år :)

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste hjelpen jeg har er som stort sett alle andre har... Barnevakt når jeg jobber sent, barnevakt når jeg ligger syk av influensa, spysjuke ol. og når min mor vil ha overnattingsbesøk av barnebarnet.

Jeg jobber fulltid, er aktiv, men jeg har en medfødt feil i hoftene som mest sannsynlig vil utvikle seg og gjøre meg mindre aktiv (må kanskje jobbe meg til et annet yrke etterhvert og), og dette belaster ryggen som gjør det å skulle bære et lite barn vanskelig, og ikke minst, bære frem et barn.

Jeg er ikke halvveis pleietrengende som det virker som folk her tror... Og kommer heller ikke til å bli det hvis jeg ikke havner uten for ei ulykke eller noe slik.

Ok, jeg bare fikk litt det inntrykket ut fra denne setningen her som du skrev. Hvorfor skulle du da sittet på nav og ikke jobbet hvis du ikke hadde kontaktnett?
"For de som lurer, ja jeg har kontaktnett og støtte meg på, ellers hadde jeg sittet på nav og ikke jobbet "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...