Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Min søster har hatt angstproblematikk i noen år. Så ble hun mor og angsten forverret seg. Hun er i lag med en snill og god mann og han er kjempeflink pappa. Jeg har endelig overtalt henne til å søke psykologhjelp pga dette ikke går lenger. Hun er redd for barnevernet vil ta ungen hennes fordi hun sliter psykisk. Men jeg sier til henne at det er ikke tilfelle pga hun har en mann ved sin side som tar minst like mye ansvar for barnet. Og jeg har også sagt at det er viktig for henne å få hjelp. Hva kan i verste fall skje dersom hun blir meldt til bv? Er det normalt å ta barna ifra folk fordi de sliter psykisk? Finnes det kanskje hjelpetiltak? Anonymkode: 5bf48...302
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 De er pliktig til å komme med hjelpetiltak å så lenge bv synes det fungerer godt så er det ikke noe grunn til at bv skal ta barna.Sliter selv med angst å har hatt hjemmebesøk av bv,men det gikk helt fint å bv har nå henlagt saken Anonymkode: e6ee6...60c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De er pliktig til å komme med hjelpetiltak å så lenge bv synes det fungerer godt så er det ikke noe grunn til at bv skal ta barna.Sliter selv med angst å har hatt hjemmebesøk av bv,men det gikk helt fint å bv har nå henlagt saken Anonymkode: e6ee6...60c Kan jeg spørre deg om hvorfor de ble involvert i det hele tatt? Pga angsten? Det er ingenting som tilsier at hun skal bli meldt til Barnevernet pga angsten, da hun fungerer godt som mor og hverken lege eller helsestasjon er bekymret. Og nå har hun startet med antidepressiva, så håper det går bedre. Men er det nødvendig med tiltak for folk med angst? Hun er redd at samspillet ikke er godt nok pga angsten hennes, er det noe hjelpetiltak rundt det? Eller er det omsorgsovertagelse neste? Anonymkode: 5bf48...302
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 På 26. oktober 2017 den 21.27, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre deg om hvorfor de ble involvert i det hele tatt? Pga angsten? Det er ingenting som tilsier at hun skal bli meldt til Barnevernet pga angsten, da hun fungerer godt som mor og hverken lege eller helsestasjon er bekymret. Og nå har hun startet med antidepressiva, så håper det går bedre. Men er det nødvendig med tiltak for folk med angst? Hun er redd at samspillet ikke er godt nok pga angsten hennes, er det noe hjelpetiltak rundt det? Eller er det omsorgsovertagelse neste? Anonymkode: 5bf48...302 Omsorgsovertakelse er aller siste utvei når alt annet er prøvd. Selv ved rus, vold og forsømmelse hender det at barn ikke blir flyttet, dessverre. Din søster har i alle fall ikke noe å frykte. Anonymkode: 1ab01...48c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 På 26.10.2017 den 21.27, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre deg om hvorfor de ble involvert i det hele tatt? Pga angsten? Det er ingenting som tilsier at hun skal bli meldt til Barnevernet pga angsten, da hun fungerer godt som mor og hverken lege eller helsestasjon er bekymret. Og nå har hun startet med antidepressiva, så håper det går bedre. Men er det nødvendig med tiltak for folk med angst? Hun er redd at samspillet ikke er godt nok pga angsten hennes, er det noe hjelpetiltak rundt det? Eller er det omsorgsovertagelse neste? Anonymkode: 5bf48...302 Hvis hun er sammen med en velfungerende far, og alt om hjemmet, henne og barnet er positivt, så er det overhodet ingen risiko for omsorgsovertakelse tenker jeg. Mulig de vil tilby hjelpetiltak fordi hun føler seg usikker i morsrollen og er så redd for å påvirke barnet negativt. Anonymkode: 9e3c9...562
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 På 26.10.2017 den 21.27, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre deg om hvorfor de ble involvert i det hele tatt? Pga angsten? Det er ingenting som tilsier at hun skal bli meldt til Barnevernet pga angsten, da hun fungerer godt som mor og hverken lege eller helsestasjon er bekymret. Og nå har hun startet med antidepressiva, så håper det går bedre. Men er det nødvendig med tiltak for folk med angst? Hun er redd at samspillet ikke er godt nok pga angsten hennes, er det noe hjelpetiltak rundt det? Eller er det omsorgsovertagelse neste? Anonymkode: 5bf48...302 Det er flere ulike former for angst, og svært varierende hvor rammet noen er, så det er umulig å svare på uten mer info. Hvordan påvirker angsten henne og måten hun lever livet sitt på? Anonymkode: 9e3c9...562
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er flere ulike former for angst, og svært varierende hvor rammet noen er, så det er umulig å svare på uten mer info. Hvordan påvirker angsten henne og måten hun lever livet sitt på? Anonymkode: 9e3c9...562 Noen blir for eksempel nærmest invalidisert i det daglige og på alle områder, mens andre kun har angst før de feks skal holde foredrag, skal være sosiale med ukjente eller kjøre fly. Anonymkode: 9e3c9...562
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Så lenge hun er en god omsorgsperson for barnet og har en mann som er det - så er ikke barnevernet noe å være redd for. Men for sin egen del bør hun få hjelp. Anonymkode: 41952...1a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå