Gå til innhold

Redusert arbeid grunnet barn under 12 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere

Jeg hadde en liten diskusjon med en i fagforeningen vår i dag. Han mente vi hadde den arbeidsplassen i Norge hvor flest folk gikk i redusert stilling grunnet barn. Så da ønsker jeg en liten undersøkelse her. Hvor lett er det for dere på deres arbeidsplass å søke om redusert arbeidstid grunnet småbarn?

Anonymkode: ca172...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel lovbestemt så det skal være like lett uansett hvor du jobber?

Anonymkode: ca267...8b6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er vel lovbestemt så det skal være like lett uansett hvor du jobber?

Anonymkode: ca267...8b6

Tenkte meg ikke det 🤣 uff ja ja flere kan vel skrive om hvordan de opplever det . Men her er det tyreligvis krisemaksimering og over rosing av arbeidsplassen vår som vanlig 😜

Anonymkode: ca172...095

Skrevet

Hos oss så er det ganske mange som har redusert stilling, som egentlig har 100 % stilling. De som jobber 100 % er i mindretall. Noen av de visste jeg ikke at hadde 100% stilling engang, før nå nylig. Har aldri hørt at noen har møtt motstand når det er blitt søkt om. De er generelt runde med permisjoner til andre og, f.eks folk som søker ett år permisjon for å prøve en annen jobb, eller folk som er på AAP og søker om permisjon

Anonymkode: e145d...e9f

Skrevet

Jeg søkte om å jobbe redusert i et år og fikk det uten problemer, men måtte begrunne hvorfor jeg søkte om redusert stilling. Fant ut i ettertid at man ikke trenger å oppgi grunn. Jobber i staten.

Anonymkode: d9835...586

Skrevet

Jeg kan jobbe redusert pga småbarn eller bare fordi akkurat som jeg selv ønsker. Jobber i sykehuset. De (få) som har små barn her jobber redusert. 

Anonymkode: 6432a...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...