Gå til innhold

Har dere slåss noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom opp som tema i pausen på jobb i dag, og det var overaskende mange som hadde slåss en eller annen gang, inkludert meg selv. Det overrasket meg, så ikke det for meg siden jeg stort sett bare jobber med veldig ordentlige damer. Selv har jeg slåss noen ganger på barneskolen, 1 gang under fotballkamp, 2 ganger i fylla på byen og 2 ganger med politiet, alt ligger heldigvis endel år tilbake i tid.
Så da lurer jeg på om det er så vanlig som jeg fikk inntrykk av i dag

Anonymkode: ac7be...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg klapset til lillesøsteren min noen ganger da jeg var under skolealder, men etter det, aldri.

Anonymkode: 3358c...8d1

Skrevet

Ja, dessverre. Min ekssamboer banket meg opp og jeg måtte sloss for livet. Ble slutt da for å si det sånn! Eneste gang jeg har sloss, og det var i rent selvforsvar.

Anonymkode: 52b3a...e0c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kom opp som tema i pausen på jobb i dag, og det var overaskende mange som hadde slåss en eller annen gang, inkludert meg selv. Det overrasket meg, så ikke det for meg siden jeg stort sett bare jobber med veldig ordentlige damer. Selv har jeg slåss noen ganger på barneskolen, 1 gang under fotballkamp, 2 ganger i fylla på byen og 2 ganger med politiet, alt ligger heldigvis endel år tilbake i tid.
Så da lurer jeg på om det er så vanlig som jeg fikk inntrykk av i dag

Sloss du med politiet?? Hjelpes. Høres dramatisk ut

Jeg sloss litt med ei jente på byen en gang da hun sølte en hel øl på meg og lo høyt av meg. Jeg hadde selv et stort glass vann som jeg da helte over henne med vilje siden hun var så frekk og da ville hun bryte litt. Vi endte opp med å bli kasta ut av utestedet. Tror jeg var 18 år da.  

Anonymkode: 8e9df...4b5

Skrevet

Ja, har vært i slosskamper i min barndom og en gang i skolegården på vgs.

Trener kampsport nå da, så sloss jo en del for gøy på trening:)

Skrevet

Jeg er 26 år, men tror aldri jeg har sloss ordentlig. Er ganske stille og rolig av meg. 

Anonymkode: 10d09...4c4

Skrevet

Ja, på barneskolen, med halvparten av elevene som tilskuere.

Anonymkode: 76623...326

Skrevet

Nja... Har knuffa tilbake til søstra mi som dytta meg gjentatte ganger før hu fløy på meg, da måtte jeg rett og slett sette meg på henne og holder henne nede. Og jeg måtte hoppe på lillebror for å holde han unna søstra vår. 

Anonymkode: 35f51...4df

Skrevet

Slåss med ei gæærn jente da jeg gikk på barneskolen og et par gutter i klasse min som virkelig ikke var særlig hyggelige. Min yngre bror fikk også gjennomgå noen ganger. Mamma også fikk seg vel et tupp eller to... Alt på barneskolen, eller med broren min sloss jeg nok litt lengre.

Nå sloss jeg organisert to ganger i uka. Kan anbefales! 

Anonymkode: 6258a...f65

Skrevet

Nei aldri. 

Sloss med politiet? Høres ganske ustabilt ut

Anonymkode: 451f5...b78

Skrevet

Ja, tre ganger. To ganger som barn. Ene gangen hadde bydelens slosskjempe av en gutt mobbet meg i timesvis. Han var typen som også slo jenter. Jeg var et sted jeg ikke kunne komme meg bort fra. Hadde ignorert det, hadde forsøkt å si fra, ingenting hjalp. Til slutt sa jeg at hvis han (og de to andre) ikke sluttet umiddelbart så tok jeg ikke følgene av det jeg gjorde. De (han) fortsatte og plutselig så fikk jeg nok og fløy på ham. De andre ble så overrasket at de ikke gjorde noe, han prøvde først å komme seg unna (blikket mitt hadde visst skremt ham ;) ), men så begynte han å slå igjen. Han var et halvt hode høyere enn meg - til slutt fikk jeg ham inn i et hjørne og stod og slo ham til han ba om nåde. De fikk han, men først etter å ha lovet å aldri plage meg noen gang mer og også å stoppe andre som prøvde å plage meg. Et par velrettede slag til fikk ham til å love det etter at han først var motvillig. Jeg skadet ham ikke, han var nok god og øm etterpå (det var jeg der han hadde slått meg), men han prøvde seg aldri mer på meg. Tror det var pinlig for ham - den store slosskjempen alle var redd - at han hadde tapt mot lille meg ;)

Andre gangen var det mer selvforsvar. En gutt i klassen begynte å mobbe meg veldig en dag i friminuttene, etterhvert ble han mer fysisk. Jeg satt på en mur og han tok tak i håret mitt bakfra og dro meg bakover slik at jeg falt med bakhodet i asfalten. Da fikk jeg nok og fløy på ham. Etter en stund greide han ikke mer og fikk broren til å ta over slåssingen. Vi (jeg og siste bror) endte på rektors kontor hvor vi - og spesielt jeg - ble bedt om å be hverandre om unnskyldning. Jeg blånektet fordi det ikke var jeg som startet, at jeg måtte ha lov å forsvare meg og at det ikke var min feil at guttene var svakere enn meg selv når de gikk flere på meg. Jeg lovet imidlertid at jeg aldri skulle slåss igjen hvis rektor også hentet inn han som startet det hele og at både han og broren lovte at de aldri skulle plage meg igjen. De plaget ikke meg igjen.

Siste gang var jeg 19 år. En fyr hadde plaget meg i timesvis på et utested. Jeg hadde nesten ikke drukket, sluttet da han begynte å plage meg, for jeg tok ikke sjansen på å bli pussa og ikke være klar, for jeg følte ham som en trussel. Jeg hadde forsøkt å snakke med kompiser av ham, forsøkt å få vaktene til å kaste ham ut, ikke noe hjalp. Jeg turde ikke gå derfra alene, for jeg visste at han da ville følge etter meg. Til slutt fikk jeg med en venninne til å gå derfra. Han fulgte etter og ble veldig nærgående. Til slutt sa jeg til ham at hvis han ikke sluttet nå så kom jeg til å slå, at nå hadde han trukket meg for langt. Da jeg gjentok det for tredje og siste gang stakk han frem haken og sa "slå da - ha-ha-ha-ha". Jeg slo ham en gang, traff ham i haka så han fløy inn i et butikkvindu og seg ned på bakken helt i ørska selv om han ikke fikk noen skader, virket som om det var mer sjokket som satte ham ut. Kompisen beklaget og sa at han forstod at jeg hadde gjort det og lovet at han skulle passe på at han ikke kom til å nærme seg meg igjen.

Siste 25 år har jeg ikke rør noen :)

Anonymkode: cce7f...504

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei aldri. 

Sloss med politiet? Høres ganske ustabilt ut

Anonymkode: 451f5...b78

Ja, var litt vill av meg

Skrevet

Ja, sloss mye med guttene på barneskolen. Skikkelige slag i magen, skalling, neseblod og spark i ballene. Har ikke sloss på ordentlig siden.

Anonymkode: 9dcf3...4b8

Skrevet

Nei. Kan ikke huske at noen sloss på skolen da jeg vokste opp heller. Var en liten og rolig skole. Har egentlig opplevd fint lite drama, når jeg tenker meg om. 

Anonymkode: 0aae0...c8d

Skrevet

Ja som 14-15 åring.. Samt 17-18 år, den gangen slåss jeg med daværende samboer som brukte å klikke noe sinnsykt i fylla.. 

Anonymkode: e2794...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...