Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Var å tok GU i sommer og tok celleprøve. Denne var fin. Men gynekologen mente at jeg burde ta HPV vaksine. Jeg var ikke i et forhold da, men er det nå. Vennine av meg var hos gynekolog i samme tidsrom, hun hadde partner da. Han sa ingenting om denne vaksinen til henne. Er det pga det er større risiko om man ikke har fast partner, å bli smittet av HPV virus? Han skrev ut resept til meg, men har ikke tatt den. Bør jeg ta den nå? Er i et fast forhold. Anonymkode: 938b2...fb9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Burde vell ta den uansett... Anonymkode: 73958...d17
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 Tullete av legen syns jeg. Den hjelper kun om du ikke er smittet fra før og med mindre du nylig har tatt en HPV test (pga celleforandringer) så aner du ikke din HPV status. Så det kan være bortkastede penger. Er man allerede i et fast forhold med en som har HPV så er man allerede smittet og sa hjelper kkke vaksinen. Poenget til legen din var å ta vaksinen før du hadde nye partnere. Har du nå fast partner du har hatt sex med så er det liten vits med mindre du blir single igjen. Anonymkode: 72722...4a3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tullete av legen syns jeg. Den hjelper kun om du ikke er smittet fra før og med mindre du nylig har tatt en HPV test (pga celleforandringer) så aner du ikke din HPV status. Så det kan være bortkastede penger. Er man allerede i et fast forhold med en som har HPV så er man allerede smittet og sa hjelper kkke vaksinen. Poenget til legen din var å ta vaksinen før du hadde nye partnere. Har du nå fast partner du har hatt sex med så er det liten vits med mindre du blir single igjen. Anonymkode: 72722...4a3 Med mindre denne nye partneren skulle ligge med noen i mellomtiden, bli smittet for å så smitte videre. Bare å ta den tenker jeg! Anonymkode: 8a3d4...20e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 Er lurt å ta, men vær klar over at det finnes 3 forskjellige HPV vaksiner. En beskytter kun mot 2 hpv virus, en annen mot 4, og den beste mot 9 forskjellige virus. Om du først skal ta, så er det nok lurt å få den beste vaksinen. Har vært en del diskusjon i fagmiljø etter at det ble bestemt at barnevaksinasjonsprogrammet skal bruke den billigste versjonen. Vi har betalt for å få den beste vaksinen (Gardasil 9) til barna våres. Anonymkode: d8b6f...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå