Gå til innhold

X utblåsning 😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah!

Noen ganger blir jeg helt gal! 

Min kjære har en eks... 

Jada - jeg ble sammen med en mann med barn fra før, men han har nesten to. Hun er ung og tenker KUN på seg selv. Flytter om på helger og ferier etter som det går bra eller dårlig med kjærestene hennes. Forteller usannheter til datteren og gjør om på historiene. Hun har null filter for å sende mld til alle døgnets tider og skaper rett og slett drama.

Jeg forsøker å opptre normalt høflig og forholde meg minst mulig til henne. Hun liker meg og vil gjerne bli «venninne». Hver gang hun henter eller leverer må hun bare på do, eller er tørst og ber om vann og blir stående og skravle. Jeg vil absolutt ha en hyggelig tone med henne, men hun tar ingen hint. Graver og spør om alt og har ingen antenner.  Jeg ser absolutt verdien av å ha en god relasjon, så tar meg sammen, men har begynt å være ute av huset eller på vei til noe for å slippe de uendelige overgangene.

Jeg er veldig glad i mitt stebarn. Vi kommuniserer godt og har det fint sammen. Hun er ikke en som gir ved dørene, men jeg ser og merker at hun trives med meg. Det bekrefter også mor. Da er det bare så utrolig slitsomt når mor må grensesettes heeele tiden. Når hun feks vil diskutere ting rundt barnet på SMS henviser jeg til far. Han er veldig flink og tydelig ovenfor henne. Jeg forsøker å holde meg på avstand, men mor involverer meg stadig. Det er jo også en balansegang i å vise interesse for barnet og stoppe mor. Noen med gode innspill? 

Kritikk for at jeg ikke er glad for at hun vil samarbeide er jeg ikke interessert i. Jeg samarbeider godt og har strukket meg langt i litt for mange situasjoner. 

Anonymkode: 590ac...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Bytte burde skje i barnehage/skole. Dere trenger ikke treffes.

Anonymkode: bc195...6ae

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Bytte burde skje i barnehage/skole. Dere trenger ikke treffes.

«Barnet» er 11år. Mor har flyttet 1.5time unna, så barnet hentes/bringes. Jeg prøver som sagt å holde meg litt unna, men ikke alltid det går. 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Barnet» er 11år. Mor har flyttet 1.5time unna, så barnet hentes/bringes. Jeg prøver som sagt å holde meg litt unna, men ikke alltid det går. 

Kan vell fremdeles hentes på skole? Og leveres på skole?

Hvorfor skriver du barnet i hermetegn?

Skrevet

Hvis hun bor 1,5 time unna, er det vel ikke så rart at hun trenger å låne doen...?

Her synes jeg du er smålig, hva koster det deg å slå av en 10- minutters prat når det skal hentes? Og hvorfor er det egentlig et problem at hun henvender seg til deg om barnet? Er ikke det bare en tillitserklæring? 

Jeg har selv skilte foreldre, og min stefar var like mye forelder som faren min. Synes det er en uting at steforeldre skal settes helt på sidelinjen, det kan da ikke være til det beste for barnet at en voksen som bor i deres hjem ikke har noe den skulle sagt om oppdragelse?

Anonymkode: 95f7b...53e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor "bør" bytte skje ved skolen? Tenker du at det er det beste for barnet at mor og far+stemor aldri treffes..?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun bor 1,5 time unna, er det vel ikke så rart at hun trenger å låne doen...?

Her synes jeg du er smålig, hva koster det deg å slå av en 10- minutters prat når det skal hentes? Og hvorfor er det egentlig et problem at hun henvender seg til deg om barnet? Er ikke det bare en tillitserklæring? 

Jeg har selv skilte foreldre, og min stefar var like mye forelder som faren min. Synes det er en uting at steforeldre skal settes helt på sidelinjen, det kan da ikke være til det beste for barnet at en voksen som bor i deres hjem ikke har noe den skulle sagt om oppdragelse?

Det tenkte jeg og på. For en tillitserklæring, hun synes at hi er bra for barnet

Anonymkode: ac37f...0f5

Skrevet

Synes det er du som krisemaksimerer situasjonen Hi. Trivielle ting du irriterer deg over. Du har tydeligvis lagt denne dama for hat.

Anonymkode: 757f9...5b0

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er du som krisemaksimerer situasjonen Hi. Trivielle ting du irriterer deg over. Du har tydeligvis lagt denne dama for hat.

Anonymkode: 757f9...5b0

Nei, der tar du feil. Jeg hater henne ikke, men jeg vil ikke være venninne. Jeg klarer helt fint 10min i ny og ne, men stadige henvendelser om hennes jobb-ting, påminnelser til meg ang ting og tang, stor interesse for min helse og slikt blir litt mye. 

Jeg kjører barnet innimellom og er med på kamper/feiringer og slikt og klarer helt fint å omgås hennes mor. Jeg er veldig glad for at vi samarbeider bra, men jeg synes det er frustrerende at hun ikke skjønner forskjellen. 

Skrevet

Som jeg skrev er jeg veldig glad vi samarbeider godt, men det er kun på hennes premisser. Det er fint at hun har tillit til meg, men jeg vil ikke være førstelinje for mor. Det er fars jobb. Om barnet velger meg som førstelinje er det HELT i orden, men jeg vil ikke diskutere sommerferieplaner, fotballturneringer, skittentøy og gjenglemte ladere med mor.

Skrevet

Kan vell fremdeles hentes på skole? Og leveres på skole?

Hvorfor skriver du barnet i hermetegn?

Foreldrene har valgt å hente og kjøre til hjemmet. Jeg skriver «barnet» fordi jeg synes hun er ganske stor 😉

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene har valgt å hente og kjøre til hjemmet. Jeg skriver «barnet» fordi jeg synes hun er ganske stor 😉

En 11 åring er et barn

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En 11 åring er et barn

Ja, derfor skrev jeg ikke ungdom. 

Skrevet

Så moren til denne elleveåringen er så ung og umoden at det er et problem? Hvor unge jenter ligger mannen din med egentlig?

Anonymkode: eec29...70e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så moren til denne elleveåringen er så ung og umoden at det er et problem? Hvor unge jenter ligger mannen din med egentlig?

Anonymkode: eec29...70e

Det ble vel for vanskelig for deg å regne ut 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...