Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Vil ha noe or enhver smak. Ikke noe problem å ta med resten hjem. Er en allergiker blant oss og vil ha noe hn kan spise også. Så da kommer kake nr 1 og boller inn. Men lake nr 2 er bursdagsbarnets yndlingskake. Så den må nesten med. Komisk mye med 2 kaker (vanlig springform) + boller til 15 stk? Anonymkode: 3a3d1...4ad
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Du er verken sunnmøring eller nordlending ser jeg 😂😂😂 Det holder sikkert, men hjemme hos mine hadde det vært lite...😊 Anonymkode: 64c81...bfc
It's all about me Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Komisk mye med 2 kaker (vanlig springform) + boller til 15 stk? Nei så langt ifra. Jeg synes heller det er lite, da trenger du iallfall ikke være redd for rester. Hadde gått for 4 kaker + boller.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du er verken sunnmøring eller nordlending ser jeg 😂😂😂 Det holder sikkert, men hjemme hos mine hadde det vært lite...😊 Anonymkode: 64c81...bfc Hehe.. Tror faktisk ikke jeg har nære slektninger derfra engang Skal ha mat før kakene. Folk spiser kanskje 2 kakestykker og 1 bolle. Ene kaka er sånn bamse kake Anonymkode: 3a3d1...4ad
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, It's all about me skrev: Komisk mye med 2 kaker (vanlig springform) + boller til 15 stk? Nei så langt ifra. Jeg synes heller det er lite, da trenger du iallfall ikke være redd for rester. Hadde gått for 4 kaker + boller. 4 kaker blir ikke spist. Prøvd det før. Ene kaka er ostekake, hadde ostekake + boller til 10 stk her. Halve ostekaka ble igjen, + en haug boller. Begge deler var vellykket (ikke jeg som lagde), men ikke alle spiser mer kaker enn mat Anonymkode: 3a3d1...4ad
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Hadde akkurat bursdag, ca 20 gjester. Hadde da marsipankake, brownie, gelé og muffins (dobbel oppskrift). Det ble heelt tomt. Litt flaut, aldri gått tom for kaker før. Smakte ikke på kakene selv engang for så jo hvordan de gikk unna.. Så nei, synes ikke det er i overkant det du beskriver. Anonymkode: 9ea84...522
MammantilNurket Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 I vår familie hadde det holdt med en halv kake til 15 pers. Ingen er veldig glade i kaker og søtsaker. Har imidlertid hørt at vestlendinger gjerne beregner en halv kake per person. Beregn etter geografi 😊
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg måtte ha laget 4-6 kaker + sjokolade, alt etter hva slags type kaker. Men jeg er nordlending... Det er med andre ord ikke noe entydig svar på dette. 🤣 Men med «bare» to kaker og boller ville jeg ha sørger for å ha sjokolade og is i bakhånd, til å fylle opp kakebordet med dersom det skulle minke kraftig før festen er over. 👍😊 Anonymkode: 2a664...d99
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Det hadde vært stusselig i min familie, her er noen skikkelige kakemonser og alle forventer å smake på ihverfall to kaker.. Jeg ville minst hatt en type bløtkake/kremkake, en type skokoladekake, muffins, potetgull og småsjokolader på bordet. Anonymkode: c7ac9...66d
sug lut Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil ha noe or enhver smak. Ikke noe problem å ta med resten hjem. Er en allergiker blant oss og vil ha noe hn kan spise også. Så da kommer kake nr 1 og boller inn. Men lake nr 2 er bursdagsbarnets yndlingskake. Så den må nesten med. Komisk mye med 2 kaker (vanlig springform) + boller til 15 stk? Anonymkode: 3a3d1...4ad Mye? Min familie ville hatt åtte kaker...
cherry coke Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 Iallefall 4 kaker, kanskje 6.. men jeg er vestlending da;-)
ompalompaen Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 Hehe, jeg hadde glatt bakt 5-6 kaker! Har nylig forstått at det tydeligvis er et nord-norsk fenomen med overflod av kaker på bordet i festlige lag Helt ærlig tror jeg nesten jeg ville blitt skuffet om jeg kom i bursdag også var det kun én kake og noen boller. Tror jeg er forvent! Skal sies at her har vi alltid rester til den store gullmedalje som fordeles til gjester og taes med på jobb.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg er Sarping ! Det kan ALDRI blir for mange kaker 😁 Anonymkode: ff3d6...85d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil ha noe or enhver smak. Ikke noe problem å ta med resten hjem. Er en allergiker blant oss og vil ha noe hn kan spise også. Så da kommer kake nr 1 og boller inn. Men lake nr 2 er bursdagsbarnets yndlingskake. Så den må nesten med. Komisk mye med 2 kaker (vanlig springform) + boller til 15 stk? Anonymkode: 3a3d1...4ad Komisk lite hihi Anonymkode: ff3d6...85d
soleia Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 Er meir moderat av meg eg då, men to kaker må det iallefall være, + bollar og litt frukt? Kjem jo an på kva anledning det er, kor overdådig ein lagar kakebordet.
Iiiiik Skrevet 25. oktober 2017 #16 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg ville i hvert fall heller hatt tre kaker enn to kaker og boller. Boller etter mat (så sant det ikke er barneselskap) synes jeg metter for mye. Synes at det må være en sjokoladekake av noe slag på ethvert kakebord. Jeg ville satset på minst tre runde kaker og brownies tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #17 Skrevet 25. oktober 2017 Vi var 30 i barnedåpen. Forrett, hovedrett og kake/kaffe. Vi hadde 3 kaker + ispinner til de yngste barna. Det holdt, men ingen i vår familie (på begge sider), spiser mer enn ca 3 kakestykker i året i snitt (og de spises kun fordi det er forventet. Jeg ville gjerne sluppet å spise kaker i det hele tatt). Vi hadde en gjest fra stavanger, hun kommenterte at det var lite utvalg fra hva hun var vant til, men ingen andre kommenterte og det var akkurat passe litt igjen, så vi slapp å ha så mye rester. Anonymkode: 61ea6...91c
Superdolly Skrevet 25. oktober 2017 #19 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg ville nok ha hatt minst tre og gjerne fire kaker i tillegg til boller. Og hadde det vært et selskap der min svigermor var invitert ville hun tatt med en kake. Og mannens tanter ville gjort det samme. Jeg er fra Østlandet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #20 Skrevet 25. oktober 2017 Synes det høres passe ut. Ingen grunn til å trykke i seg mengder av kake etter et måltid. To kakestykker og en bolle er mer enn nok. Anonymkode: 14776...2ff
Iiiiik Skrevet 25. oktober 2017 #21 Skrevet 25. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synes det høres passe ut. Ingen grunn til å trykke i seg mengder av kake etter et måltid. To kakestykker og en bolle er mer enn nok. Anonymkode: 14776...2ff Jeg tror man beregner 12 kakestykker på en vanlig springform, litt færre hvis det f.eks er en eplekake. 15 gjester og to kaker gir altså ikke to kakestykker til hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå