Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Vi er 41, vi har to barn, og lån på bil og hus. Hvordan er det lurest å spare til pensjon, og hvor mye? Jeg har relativt høy inntekt, ca 800 000, så det blir nok en overgang til å bli pensjonist. Vi bruker for tiden Nordea, og arbedisgiveren min sparer til pensjon i Storebrand. Anonymkode: bdad7...e2b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Betale ned mer på lån og spare i fond. Anonymkode: 9307f...89a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Be om er møte med banken, og la de komme med noen alternativer. De er selvfølgelig ute etter å pushe sine egne fond, men de kom med flere nyttige innspill. Vi har også Nordea, og syns de var bra på rådgiving her. Anonymkode: 5783f...b37
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Betale ned lån er definitivt beste sted å starte. Anonymkode: 0a503...53a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Er i samme situasjon, bare 5 år yngre. Startet med pensjonssparing da jeg ble 30 år., i tillegg til ekstra avdrag på huset. Sparer i fond, lav til moderat risiko. Startet flere fondssparinger samtidig, og pensjonssparingen som banken selv anbefalte har hatt best avkastning. Dobbel sum på 5 år. Sparer 3000 pr mnd. Anonymkode: de95f...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå