Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Venninna mi mener at småbarn 1-3 år og utover merker forskjell på om de står opp kl 07 eller 08, siden de "liker rutiner og har den biologiske klokka". Jeg synes det høres rart ut at de merker det, siden de ikke har tidsperspektiv. Hva tenker du? Anonymkode: b9b2b...ab0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Mitt barn fikk styre døgnet helt selv i permisjonstiden og la seg etterhvert på en ni til ni linje - sovna ni og stod opp ni. Nå startet vi i barnehagen og jeg innførte åtte til åtte rutine fordi det passer bedre. Om jeg ikke har på klokka sover hun til ni av seg selv, selv om vi nå har hatt tre måneder med barnehage. Men, om hun merker noe forskjell, eller om det plager henne at rutinene blir skjøvet på, de få gangene det skjer, veit jeg ikke. Jeg synes det er greit at hun står opp åtte også i helgene, rett og slett for å gjøre mandagen lettere for henne - pluss at jeg liker rutiner. Også tenker jeg at alle er forskjellige. Noen trenger faste rutiner og går helt i spinn med soving og mat om noe går ut av rutine, mens andre barn takler det helt greit. Anonymkode: 222d7...057
Mostly Harmless Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Merker hvordan da? Vi har så godt som aldri vekket guttene våre. Uavhengig av leggetid, står de opp av seg selv mellom halv seks og halv sju, så for dem er ikke den biologiske klokka mer presis enn som så. De liker rutiner, men det handler mer om rekkefølge på hendelser enn nøyaktig klokkeslett.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Mine barn har hatt sin egen døgnrytme og hadde kanskje ikke likt å bli vekket en time før de våknet av seg selv, men det testet jeg aldri ut for de var våkne en gang mellom 6 og 7 uka gjennom og jeg trengte aldri vekke de tidligere enn det Det er vel få små barn som setter pris på å bli vekket før de er ferdigsovet, da blir de grinete, men de fleste småbarn jeg kjenner våkner mer enn tidlig nok av seg selv. Anonymkode: d5ac5...6f6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 22 timer siden, Mostly Harmless skrev: Merker hvordan da? Vi har så godt som aldri vekket guttene våre. Uavhengig av leggetid, står de opp av seg selv mellom halv seks og halv sju, så for dem er ikke den biologiske klokka mer presis enn som så. De liker rutiner, men det handler mer om rekkefølge på hendelser enn nøyaktig klokkeslett. Du har nok rett der. Skal si det til min venninne som var så påståelig 😊 Anonymkode: b9b2b...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå