Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Går det bra at jeg får ryggmassasje hos massør selvom man er gravid?? Helt i starten av graviditeten. Anonymkode: 944e2...d51
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Man skal være forsiktig med slike behandlinger i første trimester. Det kan trigge punkter som kan føre til spontanabort Anonymkode: 94dbb...b33
Yellow Brick Road Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Man skal være forsiktig med slike behandlinger i første trimester. Det kan trigge punkter som kan føre til spontanabort Anonymkode: 94dbb...b33 Hvem sier det? Jeg har også "hørt" det, men har til tross for iherdig "etterforskning", ikke funnet noe seriøs forskning som kan vise at dette er sant. Det er mye tror, antar, har lest, har hørt osv. Mange massører ønsker ikke å gi massasje, i alle fall ikke til nye kunder i første del av svangerskapet, men ingen har noe bevis for at det er farlig. Men man vet jo at abortfaren er mye større den første tiden enn lenger ut i svangerskapet, så ingen ønsker vel å risikere å gi en gravid kvinne massasje for så å at hun spontanaborterer dagen etter. Man vet hvem som lett kan få skylda da. Jeg har gått og tatt massasje jevnt og trutt begge mine svangerskap, men jeg hadde nok sikkert ikke gjort det om jeg aldri hadde tatt massasje før. Ikke fordi jeg har det minste tro på at massasje i seg selv fører til en abort som ikke ville ha kommet uten massasjen, men fordi jeg ville ha tenkt at "negative" reaksjoner på massasje kunne forsterkes og hadde jeg ikke gjort det før, så ville jeg ikke visst hvordan kroppen kom til å reagere. Men jeg ville ikke et sekund vært redd for å gå å ta en vanlig ryggmassasje som gravid tidlig i svangerskapet. Om noen kan bevise noe annet, så skal jeg heller revurdere.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 21 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Hvem sier det? Jeg har også "hørt" det, men har til tross for iherdig "etterforskning", ikke funnet noe seriøs forskning som kan vise at dette er sant. Det er mye tror, antar, har lest, har hørt osv. Mange massører ønsker ikke å gi massasje, i alle fall ikke til nye kunder i første del av svangerskapet, men ingen har noe bevis for at det er farlig. Men man vet jo at abortfaren er mye større den første tiden enn lenger ut i svangerskapet, så ingen ønsker vel å risikere å gi en gravid kvinne massasje for så å at hun spontanaborterer dagen etter. Man vet hvem som lett kan få skylda da. Jeg har gått og tatt massasje jevnt og trutt begge mine svangerskap, men jeg hadde nok sikkert ikke gjort det om jeg aldri hadde tatt massasje før. Ikke fordi jeg har det minste tro på at massasje i seg selv fører til en abort som ikke ville ha kommet uten massasjen, men fordi jeg ville ha tenkt at "negative" reaksjoner på massasje kunne forsterkes og hadde jeg ikke gjort det før, så ville jeg ikke visst hvordan kroppen kom til å reagere. Men jeg ville ikke et sekund vært redd for å gå å ta en vanlig ryggmassasje som gravid tidlig i svangerskapet. Om noen kan bevise noe annet, så skal jeg heller revurdere. Takk for svar. Anonymkode: 944e2...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå