Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 175 høy og 75 kilo. Vil gjerne ned 5-6 kilo. 69 er det jeg tenker er ok for meg. Spiser ikke godteri eller snacks og lite alkohol (ingenting de siste 2 mnd) Går på treningssenter men kan gjerne være mer målrettet.sliter med ryggen nå og går til kiropraktor. Noen gode råd? Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Trenger man virkelig tips for å gå ned f e m kilo? Anonymkode: 2c6d4...1b7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Lavkarbo/ketose. Men hold deg innenfor strenge rammer, og ikke skei ut annenhver dag. Anonymkode: 63de9...df8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger man virkelig tips for å gå ned f e m kilo? Anonymkode: 2c6d4...1b7 Ja, absolutt. Hvis ikke så hadde jeg jo ikke veid 5 kilo for mye I mitt hode så lever jeg både sundt og fornuftig. Men det er nok noe jeg ikke helt ser at jeg gjør feil. Kiropraktor mener at jeg ikke er for tung helsemessig, og er ikke bekymret for vekten min. Så det er mer ønske om å bli slangere for utseendet sin skyld. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lavkarbo/ketose. Men hold deg innenfor strenge rammer, og ikke skei ut annenhver dag. Anonymkode: 63de9...df8 Men er ikke slike dietter egentlig en oppskrift på å gå raskt opp i vekt igjen når man starter å spise normalt? Det hadde vært fint å kunne gå ned med et kosthold som man kan leve på videre. Grete Roede kjenner jeg o til, så kanskje er det en løsning å starte å veie maten. Da blir man gjerne litt bevisstgjort. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lavkarbo/ketose. Men hold deg innenfor strenge rammer, og ikke skei ut annenhver dag. Anonymkode: 63de9...df8 Ketolyse anbefales ikke til folk som skal ned under 10 kilo Anonymkode: 78fff...af0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 Kiropraktoren sa for øvrig at mat er vektnedgang, trening er helse. Og at man skal trene veldig mye for å veie opp for feil matinntak. Men jeg tror at jeg i mange tilfeller tror at jeg spiser sunt og ikke så mye, men at jeg går i mange feller. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kiropraktoren sa for øvrig at mat er vektnedgang, trening er helse. Og at man skal trene veldig mye for å veie opp for feil matinntak. Men jeg tror at jeg i mange tilfeller tror at jeg spiser sunt og ikke så mye, men at jeg går i mange feller. HI Anonymkode: a47cf...723 Hva slags feller tenker du at du går i? Anonymkode: 78fff...af0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #10 Skrevet 24. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ketolyse anbefales ikke til folk som skal ned under 10 kilo Anonymkode: 78fff...af0 Hvorfor ikke? Anonymkode: 63de9...df8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #11 Skrevet 24. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags feller tenker du at du går i? Anonymkode: 78fff...af0 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags feller tenker du at du går i? Anonymkode: 78fff...af0 Det er det jeg prøver å se litt på. Det er vanskelig å oppdage, tror jeg, for jeg forsøker å gjøre ting riktig.. Det kan eventuelt være at jeg spiser for mye til middag. En typisk dag: 1 skive / 1 knekkebrød til frokost En salat (typ salatbar, så med kjøtt/kylling) eller et par skiver til lunsj En sånn knekkebrødpakke med smøreost som de selger på Narvesen på vei hjem Middag, til jeg er godt mett. Her kan det bli mye tror jeg. Spiser også frukt og 0% yoghurt (1-2 stykk) i løpet av en dag. Spiser aldri godteri/kaker/snacks. Det har jeg ikke gjort på 3 år. Veldig sjelden alkohol, hvis det ikke er inne i en stim av bursdager osv. Jeg har pleid å trene 3 ganger per uke, men har vel en stillesittende jobb, og har i det siste vært i mindre aktivitet enn normalt pga. låsning i ryggen og ekstra mye jobb.. Kan begynne med å ta en fast gåtur på kvelden i alle fall. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #12 Skrevet 24. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke? Anonymkode: 63de9...df8 Det er et godt spørsmål som jeg faktisk ikke er helt sikker på, vet bare at nettsiden til ketolyse anbefaler den for folk som skal ned mer enn 10 kilo. Har lest det mange andre steder og, men aldri sett noen ordentlig forklaring på det. Anonymkode: 78fff...af0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #13 Skrevet 24. oktober 2017 Du må se på kaloriene i det du spiser. Middagen er nok synderen her, da det er fort gjort å havne på over 1000kcal bare der om man spiser en del. Les på pakningsvedlegget, vei maten, og sjekk en kalorikalkulator for å se hvor mye du skal spise (bare å Google kalorikalkulator, så dukker det opp masse) Anonymkode: 1ccfd...22a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #14 Skrevet 24. oktober 2017 Hva drikker du? Anonymkode: bacfe...d79
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #15 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva drikker du? Anonymkode: bacfe...d79 Veldig lite.. Kaffe. Glemmer vann. Men drikker ikke saft eller brus eller juice heller.. Drikker vann på trening da.. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #16 Skrevet 24. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må se på kaloriene i det du spiser. Middagen er nok synderen her, da det er fort gjort å havne på over 1000kcal bare der om man spiser en del. Les på pakningsvedlegget, vei maten, og sjekk en kalorikalkulator for å se hvor mye du skal spise (bare å Google kalorikalkulator, så dukker det opp masse) Anonymkode: 1ccfd...22a Ja! Jeg må rett og slett veie middag. Og kanskje spise et lite måltid til i forkant av middagen. jeg er ofte veeeldig sulten når middagen kommer. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #17 Skrevet 24. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Veldig lite.. Kaffe. Glemmer vann. Men drikker ikke saft eller brus eller juice heller.. Drikker vann på trening da.. HI Anonymkode: a47cf...723 Kanskje du burde passe på å få i deg mer vann, det gir en metthetsfølelse og Anonymkode: 78fff...af0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #18 Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du burde passe på å få i deg mer vann, det gir en metthetsfølelse og Anonymkode: 78fff...af0 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du burde passe på å få i deg mer vann, det gir en metthetsfølelse og Anonymkode: 78fff...af0 Ja, det er nok viktig av mange grunner.. Jeg bare liker virkelig ikke smaken av vann.. hvis jeg ikke er tørst. Og jeg opplever sjelden tørst. HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #19 Skrevet 24. oktober 2017 Høres ut som middagen er den store synderen her. Du har et ellers bra kosthold og er mye i aktivitet, bra! Det skal nok ikke så mye til før de 5 kiloene er historie. Velg kylling, fisk og mest mulig ren mat, masse grønnsaker og reduser fete sauser og gratinerte poteter så vil jeg tro du er i mål før jul😊 pass på skjulte kalorier i feks olje ved steking. Der er det utrolig mange kalorier! Anonymkode: 2e5ef...67a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #20 Skrevet 24. oktober 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som middagen er den store synderen her. Du har et ellers bra kosthold og er mye i aktivitet, bra! Det skal nok ikke så mye til før de 5 kiloene er historie. Velg kylling, fisk og mest mulig ren mat, masse grønnsaker og reduser fete sauser og gratinerte poteter så vil jeg tro du er i mål før jul😊 pass på skjulte kalorier i feks olje ved steking. Der er det utrolig mange kalorier! Anonymkode: 2e5ef...67a Takk for gode tips Jeg vil veldig gjerne bli kvitt det før jul, ja! Jeg visste ikke at kiloene hadde sneket seg på egentlig. Merket jo at det strammet litt mer enn før, men jeg veier meg aldri. Så sto jeg der da, hos kiropraktoren... med verdens største tallskive på vekta. Plutselig var ikke ryggen hovedsmerten HI Anonymkode: a47cf...723
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #21 Skrevet 24. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Veldig lite.. Kaffe. Glemmer vann. Men drikker ikke saft eller brus eller juice heller.. Drikker vann på trening da.. HI Anonymkode: a47cf...723 Du må drikke masse vann 😊 Anonymkode: e2eeb...463
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #22 Skrevet 25. oktober 2017 Drikk Farris eller vann med sitron i hvis du ikke liker smaken av vann? Og husk at det ikke er så farlig å være sulten! Prøv en fastedag en gang i mellom, det er fantastisk når det gjelder å få fokus og å innse hvor mye småtteri man ellers kan få i seg på en vanlig dag - en ostebit her, et knekkebrød der, småspising når man lager matpakker osv. Det var i hvert fall en øyeåpner for meg og har gjort meg mye mer bevisst på hvor mange kalorier jeg faktisk fikk i meg utenom måltidene. Jeg prøver 5:2-metoden nå og synes det fungerer veldig bra så langt, men har bare vært i gang et par uker. Håpet er at det kommer til å fungere og at vekta kan deretter kan holdes med en ukentlig "fastedag" (man kan spise 500 kalorier, så ren faste er det ikke). Jeg har ofte greid å gå ned fem kilo, men er år eller to etter er de gjerne tilbake + et par kilo ekstra. Det er det mønsteret jeg gjerne vil vekk fra. Lykke til! Anonymkode: 2446c...fed
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #23 Skrevet 25. oktober 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg prøver å se litt på. Det er vanskelig å oppdage, tror jeg, for jeg forsøker å gjøre ting riktig.. Det kan eventuelt være at jeg spiser for mye til middag. En typisk dag: 1 skive / 1 knekkebrød til frokost En salat (typ salatbar, så med kjøtt/kylling) eller et par skiver til lunsj En sånn knekkebrødpakke med smøreost som de selger på Narvesen på vei hjem Middag, til jeg er godt mett. Her kan det bli mye tror jeg. Spiser også frukt og 0% yoghurt (1-2 stykk) i løpet av en dag. Spiser aldri godteri/kaker/snacks. Det har jeg ikke gjort på 3 år. Veldig sjelden alkohol, hvis det ikke er inne i en stim av bursdager osv. Jeg har pleid å trene 3 ganger per uke, men har vel en stillesittende jobb, og har i det siste vært i mindre aktivitet enn normalt pga. låsning i ryggen og ekstra mye jobb.. Kan begynne med å ta en fast gåtur på kvelden i alle fall. HI Anonymkode: a47cf...723 Ææææææ Ikke skriv "typ" !!! 😠😠😠😠😠😠😠 Anonymkode: 0d344...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå