Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg ble misbrukt av et familiemedlem da jeg var barn, pågikk over mange år. Gjorde aldri noe med det, og det er kun min mann som vet om dette. Dette familiemedlemmet har nå egne barn, blant annet en jente på 11 år. Jeg er så redd for at han misbruker henne også, uten at jeg egentlig har andre begrunnelser enn at han misbrukte meg. Jeg har mye kontakt med denne jenta, da vi er i familie, og i vår fortalte hun meg at de hadde hatt seksualundervisning på skolen og sett en film om overgrep. Hun var så lynsnar å si at dette ikke har skjedd med henne, litt for snar tenker jeg. Statistisk sett taler vel alt for at siden han misbrukte meg, misbruker han henne også, og jeg er så i villrede på hva jeg skal gjøre. Bør jeg melde, kan jeg melde anonymt? Hva hvis det faktisk ikke har skjedd noe? Samtidig kan jeg aldri tilgi meg selv om han har gjort henne noe og jeg ikke har reagert.. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 4f4e9...10b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Du kan vel melde inn en bekymring på grunnlag at du ble misbrukt av vedkommende? Og at du utrykker din bekymring for denne jenta. Anonymkode: 516ea...911
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Oj. Det har faktisk ikke noe å si om du melder "uten grunn". Du bør absolutt sørge for at dette blir sjekket okke som. Uskyldig er han uansett ikke, så han (og datteren) fortjener at dette blir undersøkt. Anonymkode: f4d7a...d53
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg vil jo ikke at noen skal vite at jeg har blitt misbrukt, og da er det litt vanskelig å bruke det argumentet. Vet at det er en egoistisk tanke HI Anonymkode: 4f4e9...10b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Nei, men så meld anonymt da. Anonymkode: f4d7a...d53
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 Hadde meldt svinet for hva han gjorde mot deg og tatt en skikkelig oppvask. Sånne burde vært buret inne på livstid. Alternativet er å melde anonymt, men da vil ikke saken ha samme tyngde. Anonymkode: cddc3...53d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Så forferdelig at du har opplevd dette! Var han voksen da dette skjedde, og du barn? Eller var dere nærme i alder? Ikke at det gjør overgrepene noe mindre alvorlige, virkelig ikke, men det kan ha noe å si for om man skal mistenke at han tenner på barn når han er voksen selv. Anonymkode: 8f554...844
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 Du bør absolutt melde ifra! Sjansen for at han gjør det samme mot datteren sin er faktisk svært stor! Så det er rett og slett ikke love å ikke gjøre noe med det!! Anonymkode: b6643...5aa
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil jo ikke at noen skal vite at jeg har blitt misbrukt, og da er det litt vanskelig å bruke det argumentet. Vet at det er en egoistisk tanke HI Anonymkode: 4f4e9...10b Nei men dakar, selvfølgelig er det greit at så lenge DU blir skånet betyr ikke datteren så mye likevel eller? Du vet godt hva du bør gjøre. Anonymkode: 7a523...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå