Gå til innhold

Hva har skjedd med oss?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som alltid ringte hverandre om det var noe, kunne ligge i flere timer å skravle på senga.. osv..

 

nå er det null kommunikasjon .. 

"hvordan film vil du se" 

 

er det alt vi skal prate om fremover?

 

hvordan kommer vi oss tilbake til kommunikasjon verden..?? 

 

Noen tips på gode spørsmål og samtale emner? 

 

Jeg vet at vi har begge vært sykemeldt en god stund og at det har vært vanskelig å gå oppå hverandre og at begge er der når det skjer noe..

 

tenkte å foreslå en tid vi setter oss ned sammen når barna er i seng å bare prater ... ( har prøvd å hatt litt kortspillkvelder men det blir tjas og fjas prat, ikke om ting som betyr noe) 

 

hvordan får dere til dette samlivet?

Anonymkode: e712e...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Hvordan film vil du se?»

Helvete altså

Anonymkode: da221...fef

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Hvordan film vil du se?»

Helvete altså

Anonymkode: da221...fef

Get over it. Språket er i endring hele tiden.

Anonymkode: 75922...ed2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Get over it. Språket er i endring hele tiden.

Anonymkode: 75922...ed2

Jeg må vel bare innfinne meg med den nye språken da

Anonymkode: da221...fef

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må vel bare innfinne meg med den nye språken da

Anonymkode: da221...fef

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

HAHAHAHHA herlig!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

Det heter det vel ikke. Eller kanskje spørs det hvor i landet du bor, men jeg kan skrive under på at størstedelen av Norges befolkning sier hvilken film vil du se.

Men nå var vel egentlig ikke det hovedbudskapet til hi

Anonymkode: 3962c...71a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

Hahahaha, du bytter ut et feil spørreord med et annet feil spørreord, blir ikke bedre enn det :D

 

Anonymkode: 51671...528

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

Det her er et forum hvor folk kan spørre om sine bekymringer mm, det er ikke et forum i rettskrivning! Greit nok at det kan være irriterende når man ser noen skrive elendig norsk, men det er bare et lite irritasjonsmoment i forhold til de brukerne som alltid må korrigere folk og enda verre er det med slike som deg som faktisk korrigerer og skriver feil selv.

Når det kommer til ditt spørsmål hi så tror jeg dere har hatt en del slitasje på forholdet da dere har gått sykemeldt sammen. Jeg tror dere må finne en tid hvor det bare er dere to, og snakke gjennom alle tanker dere begge har rundt dette. Det vil i denne samtalen være viktig at den andre lytter til det den som snakker sier uten å vise irritasjon eller prøver å avbryte. Det er også viktig at man viser hverandre respekt, og blir enig i at hvis en av dere blir irritert så må dere ta en timeout og gå litt fra hverandre. Det er krevende å finne tilbake til kommunikasjonen når den har blirr dårlig, men det er absolutt mulig. Det kan hende dere klarer dette alene, men i mange tilfeller kan det være lurt å få inn en tredjepart. Trenger dere det så burde dere vurdere å få en time på familievernkontoret for å få snakket skikkelig igjennom ting, og ikke minst få hjelp til å finne de verktøyene dere trenger til å komme dit dere ønsker igjen.

Anonymkode: 505c8...15a

Skrevet
24 minutter siden, sug lut skrev:

HAHAHAHHA herlig!

 

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter det vel ikke. Eller kanskje spørs det hvor i landet du bor, men jeg kan skrive under på at størstedelen av Norges befolkning sier hvilken film vil du se.

Men nå var vel egentlig ikke det hovedbudskapet til hi

Anonymkode: 3962c...71a

 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahahaha, du bytter ut et feil spørreord med et annet feil spørreord, blir ikke bedre enn det :D

 

Anonymkode: 51671...528

 

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her er et forum hvor folk kan spørre om sine bekymringer mm, det er ikke et forum i rettskrivning! Greit nok at det kan være irriterende når man ser noen skrive elendig norsk, men det er bare et lite irritasjonsmoment i forhold til de brukerne som alltid må korrigere folk og enda verre er det med slike som deg som faktisk korrigerer og skriver feil selv.

Når det kommer til ditt spørsmål hi så tror jeg dere har hatt en del slitasje på forholdet da dere har gått sykemeldt sammen. Jeg tror dere må finne en tid hvor det bare er dere to, og snakke gjennom alle tanker dere begge har rundt dette. Det vil i denne samtalen være viktig at den andre lytter til det den som snakker sier uten å vise irritasjon eller prøver å avbryte. Det er også viktig at man viser hverandre respekt, og blir enig i at hvis en av dere blir irritert så må dere ta en timeout og gå litt fra hverandre. Det er krevende å finne tilbake til kommunikasjonen når den har blirr dårlig, men det er absolutt mulig. Det kan hende dere klarer dette alene, men i mange tilfeller kan det være lurt å få inn en tredjepart. Trenger dere det så burde dere vurdere å få en time på familievernkontoret for å få snakket skikkelig igjennom ting, og ikke minst få hjelp til å finne de verktøyene dere trenger til å komme dit dere ønsker igjen.

Anonymkode: 505c8...15a

Sug lut tok i drt minste poenget.

Takker og bukker 😂

Anonymkode: 7c915...605

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

Hahaha Jeg dævver !!! 🤣👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

Anonymkode: f2e4a...e6a

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men ikke når det gjelder spørreord, de er hogget i sten og blir ikke tilpasset det nye språket.

Så det heter fremdeles: HVEM film vil du se?

Anonymkode: 7c915...605

HVILKEN film vil du se? :) 

Anonymkode: cbfac...d7b

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

Sug lut tok i drt minste poenget.

Takker og bukker 😂

Anonymkode: 7c915...605

Og hvilket poeng hadde du? Det er greit å komme med ironi ol, men da må du forsikre deg om at det er en type ironi som folk forstår. Det er ganske så beskrivende når kunen person tok hva du mener er poenget, og resten ikke gjorde det. Det er en forholdsvis stor mulighet for at du ikke var så god på å få frem poenget ditt som du tror. 

Anonymkode: 505c8...15a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvilket poeng hadde du? Det er greit å komme med ironi ol, men da må du forsikre deg om at det er en type ironi som folk forstår. Det er ganske så beskrivende når kunen person tok hva du mener er poenget, og resten ikke gjorde det. Det er en forholdsvis stor mulighet for at du ikke var så god på å få frem poenget ditt som du tror. 

Anonymkode: 505c8...15a

Neida, holder med at Sug Lut tok den.....og en anonym litt senere.

Det var intern DIB humor blant DIB eliten, så jo færre jo bedre 😂

Anonymkode: 7c915...605

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvilket poeng hadde du? Det er greit å komme med ironi ol, men da må du forsikre deg om at det er en type ironi som folk forstår. Det er ganske så beskrivende når kunen person tok hva du mener er poenget, og resten ikke gjorde det. Det er en forholdsvis stor mulighet for at du ikke var så god på å få frem poenget ditt som du tror. 

Anonymkode: 505c8...15a

Jeg tror mange med meg lo høyt 😊

Anonymkode: 5e399...76f

Skrevet

Det finnes faktisk en parbok om hva man kan snakke om.. handler om alt mulig, men jeg husker ikke hva den het.. En venninne kjøpe den da hun og mannen var oppi hverandre hele tiden pga de hadde et alvorlig sykt barn og bodde dermed på sykehus. Prøv å google eller spør på bokhandel. Blir garantert mange morsomme samtaler 👍

Anonymkode: c7b12...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...