Gå til innhold

Så smålig av meg, da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar får ikke invitasjoner i fremtiden. Ei heller jule- og bursdagsgaver. Ikke farsdagsgave. Jeg har i samråd med min mann bestemt oss for å kutte ham ut. Han viser ingen interesse for sin sønn, ingen interesse for sine barnebarn og har "ditcha" dem de fleste av bursdagene i deres liv. Også de to siste bursdagene. Han bryr seg ikke. Snakker ikke med barnebarna, kjenner dem ikke. Ser på dem som luft. Sønnen er ifølge ham en idiot som ikke lar seg hjernevaske av nyhetsspeilet og dokument.no. Han bryr seg ikke om noen. Han bryr seg ikke om gaver. Han bryr seg om datamaskinen sin, og "vennene sine på Internett". Jeg drister meg til å kunne påstå vagt at han ikke bryr seg om kona si, da hun var på over en ukes ferie og kom tilbake sa han såvidt hei og tittet såvidt opp fra datamaskinen. 

Mange ville kanskje fortsatt å invitere hvert år, sendt gaver osv, men nei. Gidder ikke mer. Det blir bare et irritasjonsmoment, bedre å kutte helt ut og bli helt ferdig med det, så slipper en å tenke mer på det. Inviterer man ikke, slipper folk å bli skuffa gang på gang. 

Anonymkode: 41b21...920

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker forståelig.. Men for deres barns del hadde jeg fortsatt å invitere han på deres bursdager. Gaver trenger ikke en voksen mann som melder seg ut av familien 

Anonymkode: 32d98...2a4

Skrevet

Er dette han mannen som skriver sinte rasistiske innlegg i lokalavisen og signerer med "mine barnebarn skal vite jeg sa i fra" ? 

Isåfall støtter jeg din avgjørelse 👍🏼

Anonymkode: 1706d...830

Skrevet

Ok. Takk for at du informerer 👍🏻

Anonymkode: f9d56...1f2

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dette han mannen som skriver sinte rasistiske innlegg i lokalavisen og signerer med "mine barnebarn skal vite jeg sa i fra" ? 

Nei :P:P 

Skrevet

Virker forståelig.. Men for deres barns del hadde jeg fortsatt å invitere han på deres bursdager. Gaver trenger ikke en voksen mann som melder seg ut av familien 

Anonymkode: 32d98...2a4

Hvorfor det? De vet ikke hvem han er! 

Skrevet

Forresten, det vet jeg ikke haha. Men han liker muslimer, tror jeg, bare ikke jøder! Eller afrikanere. Han tror på sosialdarwinisme, har jeg hørt, og PC'en han har nå blitt så viktig at da han fikk invitasjon til bursdag begynte han å gråte (JA, GRÅTE) fordi han ikke ville. Han sippet som en ungen, fordi han var redd for å måtte dra fra PC'en sin. 

Skrevet

Dette høres ut som en mann med psykiske problemer. Ville foreslått hjelp...

Anonymkode: dc14b...651

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres ut som en mann med psykiske problemer. Ville foreslått hjelp...

Anonymkode: dc14b...651

Selvfølgelig har han det, men han er ikke mottakelig for noe. Han er en aggressiv, sippete, sur, egoistisk, narsissistisk, hjernevasket konspirasjonsteoretiker. Det går ikke lenger an å føre en normal samtale med ham.

Jeg regner nesten med at han sommeren 2018 kler hytta med sølvfolie. 

Skrevet

Jeg ville sluttet besøke han, og sluttet ha noen forhåpninger til han.

Men jeg ville sendt et kort til han når han har bursdag og sendt en liten konfekteske e.l. til jul. Ville også sendt en invitasjon når ungene har bursdag, men ikke hatt noen forhåpninger om at han kom.

Hilsen ei som har en psykisk syk far, nå har jeg ikke snakket med han på to år tror jeg. Men det er jo synd på han, han kan ikke noe for at han er som han er og innerst inne tror jeg han føler på en sorg over å ikke mestre dette med familieliv osv.

Min far er bipolar, en meget egoistisk mann som er skadet av en bedriten oppvekst med svik og alkoholmisbruk, og har utviklet seg til å bli en mann som nekter ta imot hjelp, nekter for at han feiler noen ting (det er alle andre det er noe galt med), og derfor ikke tar medisiner eller noen ting. Han er tøff utenpå, men jeg tror ærlig talt ikke han har det noe godt, og da koster det meg lite å sende et par kort i året og en julegave til han, selv om jeg og mine ikke får noe igjen.

Anonymkode: 8acec...564

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville sluttet besøke han, og sluttet ha noen forhåpninger til han.

Men jeg ville sendt et kort til han når han har bursdag og sendt en liten konfekteske e.l. til jul. Ville også sendt en invitasjon når ungene har bursdag, men ikke hatt noen forhåpninger om at han kom.

Hilsen ei som har en psykisk syk far, nå har jeg ikke snakket med han på to år tror jeg. Men det er jo synd på han, han kan ikke noe for at han er som han er og innerst inne tror jeg han føler på en sorg over å ikke mestre dette med familieliv osv.

Min far er bipolar, en meget egoistisk mann som er skadet av en bedriten oppvekst med svik og alkoholmisbruk, og har utviklet seg til å bli en mann som nekter ta imot hjelp, nekter for at han feiler noen ting (det er alle andre det er noe galt med), og derfor ikke tar medisiner eller noen ting. Han er tøff utenpå, men jeg tror ærlig talt ikke han har det noe godt, og da koster det meg lite å sende et par kort i året og en julegave til han, selv om jeg og mine ikke får noe igjen.

Ja, men det er deg... :) Vi kutter ham helt ut, ingen gaver osv. Mannen hadde et ørlite (mikroskopisk) håp om at faren hans etter noen år tenker: "Hvorfor får jeg ikke gave? Jeg har ikke sett dem på xx år". Og kanskje får selvinnsikt. Men han er svært naiv, da..

Denne mannen er ikke bipolar, han har ikke angst, han har "ingenting". Eneste som er i veien er at han elsker pc'en sin, og han mener at det å sitte på Internett og lese løgner er viktigere enn familien sin. Sikkert litt som de som blir avhengige av playstation eller pc-spill. 

Jeg har tulla med mannen om at vi skal ta ut kortet til ruteren når vi har vært på besøk, men det blir litt sleipt og teit. 

Nei.. gidder ikke mer ;) Takk og farvel, jeg og mannen avtalte egentlig på forhånd at dersom han ikke kommer i denne bursdagen, så gir vi opp. Da blir det ikke mer. Da anser vi ham som kuttet ut. Så det har vi snakket om lenge, gitt sjanse etter sjanse etter sjanse.

Skrevet

Du skriver han har kone, hva med henne oppi denne suppa da, kutter dere ut henne også?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skriver han har kone, hva med henne oppi denne suppa da, kutter dere ut henne også?

Hun er et kapittel for seg selv. Det er moren til min mann, kutter henne ikke helt ut, men det er en lang historie. Hun får invitasjoner til bursdager, og hun får bursdags- og julegaver :) Han IKKE. 

Det er ikke så ille, altså. Har feiret jul med dem, og han vet ikke hva han har fått, han ser på det i 1 sek så legger han det på bordet og kona rydder det bort. For godt. 

Skrevet

Hadde gitt opp jeg også. Mannen er tydeligvis ikke god. Gaver trenger han ikke, men dere kan jo fortsette å invitere til bursdag med null forventning til at han kommer. Da kan han i hvert fall ikke bruke det at han ikke blir invitert som argument mot dere. Si for eksempel vi feirer bursdag da og da hvis du har lyst til å ta en tur. Ikke gjør noen stor greie ut av det. 

Anonymkode: 7e7d6...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...