Gå til innhold

Skikkelig ekkelt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ett kjøpesenter, en mor trillet en ca 2 år gammel gutt i vogn, han mister smokken på gulvet, med tutten ned i gulvet, mor plukker den opp og gir den til gutten igjen. Utrolig ekkelt.

kunne du gjort det?

Anonymkode: 1c2f8...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det kunne jeg garantert. Jeg vet ikke riktig hvorfor, for noen år senere vil jeg fortelle akkurat den samme ungen at han ikke skal spise ting fra bakken. Men det er vel noe med baby/småbarn uten smokk som gjør/gjorde meg rimelig desperat iblant. 

Endret av Mandala
Skrevet

Oi, du må være litt skjermet hvis det er sååå ekkelt at du må lage et innlegg om hvor ekkelt det er.
Nei, jeg hadde nok kanskje ikke gjort det, men jeg hadde ikke hevet et øyenbryn hvis andre hadde gjort det. tenk på alt annet den 2 åringen spiser på

Anonymkode: 1aaa8...6bf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oi, du må være litt skjermet hvis det er sååå ekkelt at du må lage et innlegg om hvor ekkelt det er.
Nei, jeg hadde nok kanskje ikke gjort det, men jeg hadde ikke hevet et øyenbryn hvis andre hadde gjort det. tenk på alt annet den 2 åringen spiser på

Anonymkode: 1aaa8...6bf

Jeg endrer svaret mitt, med en 2 åring så hadde jeg glatt gjort det ja

Anonymkode: 1aaa8...6bf

Skrevet

Hva er det du tror finnes på et vanlig gulv...? Ebola? 

Bedre å slikke på offentlig gulv enn å ta seg rundt øynene etter å ha vært på et offentlig sted.

Det er virkelig et paradoks at smokk i gulvet er så ekkelt når 90% uten problem tar på dørhåndtak etter å ha vært på do 

Anonymkode: 721c2...a38

Skrevet

Tja, vil ikke akkurat si at dette er skikkelig ekkelt.  

Om denne gutten hadde løpt rundt selv, og mistet smokken ? Det gjør jo barn hele tiden, og de plukker den opp og rett i munnen. Det samme med ting og tang de finner på sin vei.  

 

 

Skrevet

Hadde gutten gått på egne ben og mistet smokken hadde han garantert vært rask med å plukke den opp og ta den rett i munnen igjen ;)

Unger spiser på alt mulig, plukker opp ting fra bakken, fra sandkassen osv, også spiser de litt på det.

Anonymkode: 0f92b...14b

Skrevet

Hadde aldri gjort det med førstemann og kanskje heller ikke med andremann. Har gjort det mange ganger med tredje og fjerdemann ;) Har du aldri hørt om tresekundersregelen ;)

 

Skrevet
Denne er fin :D
 
Dine klær
1. baby: Du begynner å bruke mammaklær så snart graviditeten er bekreftet. 
2. baby: Du bruker dine vanlige klær så lenge du kan. 
3. baby: Mammaklærne er dine vanlige klær.

Fødselsforberedelsene 

1. baby: Du øver på pusteøvelsene nesten som noe hellig. 

2. baby: Du bryr deg ikke om pusteøvelsene, fordi du husker at det hjalp ingenting. 

3. baby: Du ber om epidural i 8. måned.

 

Babyens klær

1. baby: Du forhåndsvasker de nykjøpte klærne og sorterer dem etter farge i kommoden. 

2. baby: Du sjekker at klærne er rene og vasker bare de med de styggeste flekkene. 

3. baby: Gutter kan da kles i rosa, eller?

Bekymringer 

1. baby: Ved første tegn til en rynke, et knyss eller gråt plukker du opp babyen. 

2. baby: Du plukker opp babyen når gråten hennes truer med å vekke den førstefødte. 

3. baby: Du lærer fireåringen hvordan hun trekker opp den mekaniske babyvuggeren.

Smokken 

1. baby: Når smokken faller på gulvet, legger du den vekk til du er hjemme og kan koke den. 

2. baby: Hvis smokken faller, tørker du av den med litt saft fra flasken. 

3. baby: Hvis smokken faller, tørker du av den på skjorten og putter den tilbake på plass.

Bleiene

1. baby: Du skifter bleie hver time, uansett om det trengs eller ikke. 

2. baby: Du skifter bleie hver 2. eller 3. time, hvis det er nødvendig. 

3. baby: Du prøver å skifte bleie før noen reagerer på lukten, eller før bleien sagger på knærne.

Aktiviteter

1. baby: Du tar med babyen på babysvømming, babymassasje og babymusikk. 

2. baby: Du tar med babyen på babysvømming. 

3. baby: Du tar med babyen på supermarkedet.

Barnevakt 

1. baby: Første gang du overlater barnet til en barnevakt ringer du hjem fem ganger. 

2. baby: Like før du går ut husker du å legge igjen telefonnummeret hvor du treffes. 

3. baby: Du gir barnevakten instrukser om å bare ringe hvis hun ser blod.

Hjemme 

1. baby: Du bruker store deler av dagen til bare å beundre det lille barnet. 

2. baby: Du bruker deler av dagen til å passe på at den største ikke dytter eler slår broren. 

3. baby: Du bruker litt tid hver dag på å gjemme deg vekk for barna.

Svelging av mynter

1. baby: Når det første barnet svelger en mynt, iler du til sykehuset for å ta røntgen. 

2. baby: Når det andre barnet svelger en mynt, passer du nøye på at den kommer ut igjen. 

3. baby: Når det tredje barnet svelger en mynt, trekker du beløpet fra arven.

Skrevet

Jeg hadde sikkert tatt den raskt i min egen munn først. Ja, jeg vet at man ikke skal det, men i nøden...

Anonymkode: 24acb...c9c

Skrevet

Æsj altså. Ser dere er uenige med meg, men akkurat dette syntes jeg var ekkelt.

og om en 2 åring er så avhengig at han må ha smokk på dagtid er det på tide å slutte

Anonymkode: 1c2f8...9bb

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt, hi?

Anonymkode: 9d277...251

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj altså. Ser dere er uenige med meg, men akkurat dette syntes jeg var ekkelt.

og om en 2 åring er så avhengig at han må ha smokk på dagtid er det på tide å slutte

Anonymkode: 1c2f8...9bb

Neida, du vet ingenting om hvorfor 2 åringen fortsatt bruker smokk. Jeg brukte jenta vår til hun var 3,5 år. Med god grunn. Med støtte fra sykehus, leger og t.o.m tannlegen

Anonymkode: 94489...706

Skrevet

Ja, har gjort det og ville gjort det og ville ikke tenkt noe over at andre gjorde det. 

Sønnen min spiser alt mulig han finner ute. Alt skal i munnen. Da er en smokk som har vært i kontakt med et innegulv uten synlig skitt en bagatell altså.

Skrevet

Synes nesten det var verre med damen som åt sushi ved siden av meg. Hun mistet noe på gulvet, plukket det opp, la det ved siden av det hun ikke hadde spist (isj), for så å spise det😱

Anonymkode: abb36...d05

Skrevet

Jeg haddevasket av smokken med en våtserviett eller lagt den til side. Har alltid ekstra smokk i stelleveska. Er ikke førstemann her, men det er mye rart på bakken (avføring osv). 

Anonymkode: 43438...215

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet ditt, hi?

Anonymkode: 9d277...251

Mitt barn er 7 år

Anonymkode: 1c2f8...9bb

Skrevet

Jeg hadde vel reagert mest på at et barn på to år brukte smokk. De putter jo uansett alt i munne, så renslighetsmessig spiller det liten rolle, selv om smokk ER skikkelig EKKELT sånn sett. Og til hun som sier hun ville slikket av den selv først, æsj og æsj. Vi voksne pleier da IKKE putte ting som har ligget på gulvet i munnen....

Anonymkode: 76ac4...634

Skrevet

Hadde nok prøvd å tørke av den litt... men mtp hva de ellers klarer å få i munnen i den alderen så hadde en smokk fra kjøpesentergulv ikke bekymret meg spesielt mye. Garantert MYE mindre bakterier på den enn hva hun klarer å få i seg ila en dag i barnehagen for å si det sånn. Dit har jeg mest lyst til å sende henne i en plastboble...grrr... *utslitt etter våkenetter med forkjøla unge*

Anonymkode: fe4c1...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...