Gå til innhold

Byttet fastlege men kan bruke den kun i neste mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har flyttet til Oslo for noe mnd siden og har ikke byttet fastlege. Ble sjuk idag, og trenger medisin og legeattest, så har jeg byttet fastelegen idag men fikk vite at jeg kan kun bruke den fra neste mnd. 

Jeg kommer til å ringe legen imorgen for å få akutt time. Kan de nekte å gi meg legetime og si at jeg må dra til fastlegen min som er 300 km fra meg ? Jeg har opplevd det når jeg studerte. 

Takk for tips på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, ssdream skrev:

Hei,

Har flyttet til Oslo for noe mnd siden og har ikke byttet fastlege. Ble sjuk idag, og trenger medisin og legeattest, så har jeg byttet fastelegen idag men fikk vite at jeg kan kun bruke den fra neste mnd. 

Jeg kommer til å ringe legen imorgen for å få akutt time. Kan de nekte å gi meg legetime og si at jeg må dra til fastlegen min som er 300 km fra meg ? Jeg har opplevd det når jeg studerte. 

Nei, du ringer legekontoret, og ber om en akuttime. Da får du tine hos den legen som har akutten, evt den legen som har ledig time.

Anonymkode: da6dd...732

Skrevet
1 minutt siden, ssdream skrev:

Hei,

De kan be deg dra på legevakten siden de ikke er fastlegen din før 1.november.

Vet ikke om de får noe refundert for deg når de ikke er legesenteret ditt. Om de har fullt opp av egne pasienter kan de ikke prioritere deg.

Anonymkode: 0c9c6...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...