Gå til innhold

Inspirert: dere som ansetter i det offentlige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere om dere har mer enn én intern søker som scorer så og si likt på alle kriterier? Hvor fritt står dere da til å velge? 

Anonymkode: 18dc7...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I litt yrke nokså fritt. Her er personlig egnethet viktig, så da kan man gå litt på magefølelsen dersom det er så likt som du sier. I praksis har jeg ikke opplevd dette. 

Skrevet

Det er alltid flere ting som skiller.

Hvis noen stiller veldig likt mht kvalifikasjoner, vil personlig egnethet, samarbeidsevner osv veie tyngre...

Skrevet

Da blir det personlig egnethet som er det avgjørende. Dvs magefølelsen og dagsformen til den som ansetter. 

Anonymkode: 836b3...cb7

Skrevet

Selvsagt står vi fritt til å velge den som er best. 

Ansettelser i det offentlige er ikke et regnestykke der vi regner ut utdannelse, erfaring osv. 

Jeg jobber på kontor. Alle som kommer på intervju er ansett å være kvalifisert. Vi tar den vi tror vil gjøre best jobb. Mange ganger er det den yngste. 

Anonymkode: 7d1ef...986

Skrevet
2 minutter siden, oslofrk skrev:

Det er alltid flere ting som skiller.

Hvis noen stiller veldig likt mht kvalifikasjoner, vil personlig egnethet, samarbeidsevner osv veie tyngre...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da blir det personlig egnethet som er det avgjørende. Dvs magefølelsen og dagsformen til den som ansetter. 

Anonymkode: 836b3...cb7

Og om kandidatene stiller likt også der? Kan en f.eks velge på bakgrunn av at en kjenner den ene bedre enn den andre?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt står vi fritt til å velge den som er best. 

Ansettelser i det offentlige er ikke et regnestykke der vi regner ut utdannelse, erfaring osv. 

Jeg jobber på kontor. Alle som kommer på intervju er ansett å være kvalifisert. Vi tar den vi tror vil gjøre best jobb. Mange ganger er det den yngste. 

Anonymkode: 7d1ef...986

Hvorfor er det en fordel å være yngst mulig?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og om kandidatene stiller likt også der? Kan en f.eks velge på bakgrunn av at en kjenner den ene bedre enn den andre?

Ja, så lenge man ikke sier høyt at det er grunnen.

Anonymkode: fbc74...620

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så lenge man ikke sier høyt at det er grunnen.

Anonymkode: fbc74...620

Det er det jeg frykter. Vet at jeg blir veldig  demotivert om jeg skal få en oppkonstruert forklaring på hvorfor jeg gjør en dårligere jobb.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg frykter. Vet at jeg blir veldig  demotivert om jeg skal få en oppkonstruert forklaring på hvorfor jeg gjør en dårligere jobb.

Er det du som planlegger å søke på en intern stiling som er tiltenkt en annen?

Dersom dere stiller nokså likt mtp på kvalifikasjoner, vil arbeidsgiver velge den de tror er best egnet i den stillingen. Dersom stillingen er tiltenkt noen andre stiller du nok temmelig svakt.

Anonymkode: 00099...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...