Gå til innhold

Hvor mye tror du at din bil koster deg hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vurdert å selge, og skaffe en billigere bil. Men så har jeg tenkt at jeg bruker jo ikke sååå mye penger på bilen, men jeg ble overrasket når jeg la sammen alle utgiftene jeg har på den i gjennomsnitt hver måned.. Det var mye mer enn jeg har tenkt det var.  Kanskje jeg burde selge bilen og ikke kjøpe ny på en stund.

Jeg har en Toyota Rav 4, diesel, 2008 modell, og bruker minimum 5200 kr i måneden. Da har jeg og regnet med både faste og periodiske utgifter delt på 12, som jeg kommer på - lån, forsikring, diesel, eu-kontroll, oljeskift, viskere og spylervæske, bilvask, nye dekk, veiavgift og div småreperasjoner.

Så hvor mye tror du at din bil m/alle bilutgifter koster deg hver måned? Og hva slags bil og årsmodell har du?

Anonymkode: c6bca...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en Peugeot 508. 2013'modell. 1000 kr i forsikring, 2400 på lånet og ca. 1500 i diesel per mnd. Sykt billig bil å eie. Flott er den også! Automat, delskinn og panorama tak. 

Hadde tidligere en Toyota Avensis 2013 modell. 1600 i forsikring, 4300 på lånet og ca. 4000 i bensin. Glad jeg solgte den! 

Anonymkode: 8ca17...1bf

Skrevet

Har en audi a4 2015 mod. Betaler litt over 4000,- på lånet, 400-500 i forsikring, 850 i bensin, også har jeg delt service og årsavgifta på 12, så ca 800,- i mnd på det(selv om jeg ikke legger av der øremerket bilen da)

Så egentlig alt for mye når jeg tenker meg om... men fantastisk bil da.

Skrevet

Har en Passat 2015 mod, og betaler nøyaktig 3847,- kr hver mnd. Det er inkludert absolutt alt. En av fordelene med firmabil, det er lite variable kostnader. 

Anonymkode: bfbb8...ce8

Skrevet

Ca 330 kroner pr mnd.

Har en gammel elbil som kostet 15.000 for noen år siden.

Betaler 1100 i året i serviser og eu-kontroll, 455 i årsavgift og 2000 i forsikkring. Litt strøm, vindusspyleveske og bensin til kupevarmeren.

Anonymkode: 2e930...090

Skrevet

2011 modell Audi a4. Betaler 3000 i mnd på lån. Litt i underkant av 500 i forsikring. Setter av 1000 i mnd til diesel men bruker stort sett litt mindre. Setter også av 1000 år mnd til service og reparasjon, og 250 til veiavgift. 

Så nesten 6000 i mnd. Men må ha bil så det er en nødvendig utgift. Vurderer å kjøpe en nyere bil om en stund.

Anonymkode: e4616...788

Skrevet

Har en Peugeot 5008, 2016 modell. Kjøpt ny, så fortsatt 4 år igjen med garanti. Koster 3500 på lånet, 1000 i diesel, og 1000 for diverse annet. Må ha bil, må ha bil med plass og jeg må ha en som ikke må på verksted annenhver mnd 

Anonymkode: e8c73...c19

Skrevet

Ford Mondeo 2010 mod. Koster oss ca 5000kr mnd. Ferdig nedbetalt til sommeren og da koster den oss ca 2300kr mnd 

Anonymkode: 812ee...b3c

Skrevet

For meg er det viktigst med en trygg og sikker bil. Så jeg bruker med glede mer penger enn jeg hadde ønsket i utgangspunktet. 

Jeg har derfor ny bil, som koster litt, men er hybrid slik at jeg bruker ca 500-600kr i diesel hver 5-6 uke. Har garanti på bilen i flere år og bytter før den går ut. Dette gjelder begge bilene. Hadde en stund EL bil. 

Uansett så handler det om at jeg velger utgiftene fordi vi kjører mye begge to og ønsker trygge biler for oss selv og barna. Det vil alltid stå høyest ved valg av bil, innenfor de grensene vi har økonomisk.

Anonymkode: 6fd56...ee2

Skrevet

Kjører en ny Tesla Mode X, koster oss 7200kr per mnd. Spent på hva den vil ha kostet oss når vi selger den om noen år 🤔

Digresjon. En kamerat syns vi er stormannsgale og bruker alt for mye penger på bil. Da satte mannen min seg ned med han og gikk igjennom deres bilhold. Skal si han blei lang i maska da deres bilhold var 20000kr dyrere per år 🙈

Anonymkode: 9e613...c85

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en Passat 2015 mod, og betaler nøyaktig 3847,- kr hver mnd. Det er inkludert absolutt alt. En av fordelene med firmabil, det er lite variable kostnader. 

Absolutt alt? Også medtegnet det du betaler i skatt for privat bruk av firmabil?  

Anonymkode: 80ff1...e4b

Skrevet

Har en Ford S-max 07-mod. Betaler 1600 kr på lånet, ca 900,- i forsikring, Rundt 1500 i diesel og setter av 300 i mnd til service. Dekkskift tar jeg selv. Har også en Passat stasjonsvogn 03-mod. Den er nedbetalt så den setter jeg av noen hundrelapper til i mnd til div slitedeler o.l som vi som regel fikser selv. Har bare ansvarsforsikring på den så den koster bare 250,- i mnd. Fantastisk økonomisk å kjøre, bruker lite drivstoff. Fyller diesel for rundt 1200 i mnd og den blir brukt daglig av samboeren min til pendling på jobb. 

Har lyst på el-bil, men det må bli når behovet for 7-seter forsvinner.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt alt? Også medtegnet det du betaler i skatt for privat bruk av firmabil?  

Summen hun oppga er mest sannsynlig hva hun betaler i skatt pr måned. Når man har firmabil så bekoster arbeidsgiver alle faste og løpende utgifter både i tjeneste og privat kjøring, og det eneste den ansatte betaler er skatten på fordelen firmabil gir.

Anonymkode: 8e5e4...0d6

Skrevet

Koster 6500,- i lån, 1000 i forsikring og rundt 200 i strøm. Tesla Model S. Bensinbilen koster Rundt 800-1000 i bensin. Aner ikke hva forsikringen ligger  på eller hva vi betaler på lånet. 

Anonymkode: 71bcd...09c

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Absolutt alt.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Summen hun oppga er mest sannsynlig hva hun betaler i skatt pr måned. Når man har firmabil så bekoster arbeidsgiver alle faste og løpende utgifter både i tjeneste og privat kjøring, og det eneste den ansatte betaler er skatten på fordelen firmabil gir.

Anonymkode: 8e5e4...0d6

Jepp, helt riktig 😊

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjører en ny Tesla Mode X, koster oss 7200kr per mnd. Spent på hva den vil ha kostet oss når vi selger den om noen år 🤔

Digresjon. En kamerat syns vi er stormannsgale og bruker alt for mye penger på bil. Da satte mannen min seg ned med han og gikk igjennom deres bilhold. Skal si han blei lang i maska da deres bilhold var 20000kr dyrere per år 🙈

Anonymkode: 9e613...c85

Litt sykt at jeg hadde mer utgifter på min Avensis, 2013 modell 😂

Anonymkode: 8ca17...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...