Gå til innhold

Ååånei..skyllemiddel og allergi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder meg selv. Jeg har veldigsensitiv hud og sliter med psoriasis og atopisk eksem. Jeg er veldig nøye på å bruke parfymeriet midler når det kommer til alt, men så fant jeg et skyllemiddel som luktet så godt 😅 

Jeg bruker Blenda sensitiv, og har oppi et par dråper av denne andre, bare for å få litt lukt, og for at det faktisk skal lukte som nyvasket tøy, ikke bare ingenting. Men så tåler jeg det selvfølgelig ikke, og har nå kløende utslett på hele kroppen etter en ukes bruk..et par dråper er tydeligvis nok.

Så, er det noen av dere som vet om et sensitivt skyllemiddel som lukter NOE? 😁

Anonymkode: c807b...39e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Comfort Sensitive

Forøvrig, jeg mislikte parfymefritt i begynnelsen. Men jeg har et barn som ikke tåler de parfymefrie heller, så vi vasker med Blenda Sensitive og bruker ikke skyllemiddel. Og etter en stund har jeg kommet til at jeg misliker parfyrmerte klær.

Anonymkode: 74acf...09a

Skrevet

Hvorfor vil du at klær skal lukte kjemisk blomsteretterligning når du kan kutte hele skyllemiddelet og gå for lukt av rent tøy?

Anonymkode: adaec...299

Skrevet

Her bruker vi bare neural grunnet allergi, og det lukter jo rent av tøyet. Ikke grusomt av kjemiske blomster.

Skrevet

Eddik😃

Anonymkode: 15dce...1bf

Skrevet
12 minutter siden, Monica skrev:

Her bruker vi bare neural grunnet allergi, og det lukter jo rent av tøyet. Ikke grusomt av kjemiske blomster.

Jeg siktet til HI som tilsetter skyllemiddel MED lukt i neutral-skyllemiddelet. 

Det lukter kjemiske blomster på to meters avstand av dem som bruker skyllemiddel med lukt. Skyllemiddel uten parfyme, derimot, er det ikke noe galt i å bruke. Men skyllemiddel i seg selv ødelegger elastisk treningstøy, ulltøy og yttertøy, og gir håndklær dårligere oppsugingsevne, så jeg ser for min del ikke noe poeng i å bruke skyllemiddel overhodet.

Anonymkode: adaec...299

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Comfort Sensitive

Forøvrig, jeg mislikte parfymefritt i begynnelsen. Men jeg har et barn som ikke tåler de parfymefrie heller, så vi vasker med Blenda Sensitive og bruker ikke skyllemiddel. Og etter en stund har jeg kommet til at jeg misliker parfyrmerte klær.

Anonymkode: 74acf...09a

Samme her, måtte også starte med parfymefritt pga barn. Men innbilte meg at jeg savnet den gode nyvaskede lukten, spes i sengetøy og håndklær. Så jeg forsøkte for litt siden å bruke skyllemiddel med svak parfymelukt, men nå synes jeg det bare lukter vondt. 😂😂😂

Anonymkode: f8ea4...27a

Skrevet

Bruk heller parfyme, bittelitt, utenpå tøyet :) Det tørker med én gang.

Anonymkode: d0e33...05b

Skrevet

Jeg elsker skyllemiddel! Synes det lukter fantastisk! Men det er jo frisk lukt i comfort sensitive, prøv den :)

Anonymkode: 0ffa7...579

Skrevet

Bruker aldri skyllemiddel. Skjønner virkelig ikke vitsen. Synes der stinker. 

Skrevet

Da skal jeg prøve Comfor sensitiv, takk for svar :)

Jeg har brukt parfymefritt hele livet, så er ikke det at jeg «savner» en viss type lukt. Bare en lukt! Jeg kan ikke bruke parfyme, og kremer og såper web også uten lukt, så det er så veldig nøytralt..

Jeg bruker ikke skyllemiddel på klær som kan gå i tørketrommel, som håndklær osv, men gensere som må henges opp blir helt grusomt harde mot huden uten skyllemiddel for min del ;)

Brukte en type skyllemiddel før som faktisk luktet rent uten parfymelukt, men den sluttet de å selge og da gikk jeg bare over til Blenda, som jeg ikke syns har noen lukt i det hele tatt, ikke rent heller, lukter bare vått tøy liksom :P

Skrevet

Anbefaler egentlig å kutte det helt ut. 

Man trenger ikke skyllemiddel, og jeg synes klærne er freshere etter at vi kuttet helt ut. Når huden din i tillegg er sensitiv er det ingen grunn til å tøye grensene mtp hva du tåler .

Anonymkode: e0441...646

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler egentlig å kutte det helt ut. 

Man trenger ikke skyllemiddel, og jeg synes klærne er freshere etter at vi kuttet helt ut. Når huden din i tillegg er sensitiv er det ingen grunn til å tøye grensene mtp hva du tåler .

Anonymkode: e0441...646

Jeg prøvde et halvt år uten, men stoffet i klærne blir så stivt, og det tåler iallfall ikke huden min. Skal la være å bruke ting med parfyme igjen (lekse lært), men parfymefritt skyllemiddel må jeg nesten bruke på visse klær. Merker ikke forskjell på lukt på de klærne med og uten skyllemiddel heller..

Skrevet

Blir det mykt med eddik da?

Anonymkode: 8a390...d63

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da skal jeg prøve Comfor sensitiv, takk for svar :)

Jeg har brukt parfymefritt hele livet, så er ikke det at jeg «savner» en viss type lukt. Bare en lukt! Jeg kan ikke bruke parfyme, og kremer og såper web også uten lukt, så det er så veldig nøytralt..

Jeg bruker ikke skyllemiddel på klær som kan gå i tørketrommel, som håndklær osv, men gensere som må henges opp blir helt grusomt harde mot huden uten skyllemiddel for min del ;)

Brukte en type skyllemiddel før som faktisk luktet rent uten parfymelukt, men den sluttet de å selge og da gikk jeg bare over til Blenda, som jeg ikke syns har noen lukt i det hele tatt, ikke rent heller, lukter bare vått tøy liksom :P

Datteren imn reagerer på Comfort sensitiv. Tror at du også vil det hvis huden er veldig sensitiv.

Anonymkode: f8ea4...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...