Gå til innhold

Er jeg vanskelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og i veldig dårlig form. Jeg sa til mannen min at jeg syntes det begynte å bli så rotete og skittent her, og spurte om han kunne hjelpe meg med å få vasket og ryddet. Svaret hans var da at ja, enten kunne vi gjøre det sånn, eller så kunne vi få tak i en vaskehjelp. 

Jeg ble litt satt ut. Vi spinker og sparer på hver eneste krone (jeg bruker i alle fall MYE tid og energi på å spare). Ikke får man vaskehjelp på en dags varsel eller to heller. Og jeg har heller ikke hørt noe om vaskehjelp før jeg ba han om å hjelpe til. Han gjør andre ting, husarbeid faller vanligvis på meg. 

Er jeg vanskelig, eller er det normalt å stusse litt over en sånn kommentar? 

Anonymkode: 9a97b...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Um..hjelpe deg? Er det bare ditt hus og han er på besøk? Om ikke er det ikke å "hjelpe" men ta sin del av ansvaret

Anonymkode: 9b763...c93

Skrevet

Hva er de andre tingene han gjør som må gjøres hver dag og tar like lang tid som husarbeid?

Når du må ta 100% av jobben med å lage barnet deres må han gjøre mer av annet abrbeid i hjemmet.

Anonymkode: 1fbff...2e2

Skrevet

Hos oss tar samboer nesten alt av husarbeid (vi har ikke barn), siden jeg er så redusert i svangerskapet. Etter endt arbeidsdag er jeg helt ferdig, og for å komme meg dit dagen etterpå må jeg hvile/sove. Skulle veldig gjerne orket mer, for å slippe å føle meg som tidenes største snylter. Men det går rett og slett ikke.

Anonymkode: 91c2a...2d2

Skrevet

Det han sier til deg er at han egentlig ser på husarbeid som ditt ansvar og at hvis han absolutt må så skal han alltids gjøre litt nå, men han foretrekker at du skaffer en vaskehjelp hvis du ikke vil eller kan gjøre det meste.

Når det er svaret hans når dere i tillegg skal spinke og spare, da hadde jeg krevd parterapi asap. Rydd opp i forholdet før dere får barn - ring familievernkontoret i morgen og bestill time og ta tak i det før barnet kommer, for det blir ikke bedre etter at dere får barn.

Det at du også skriver at du i hvert fall bruker mye energi på å spinke og spare indikerer at du føler at han ikke gjør det samme, og han bekrefter det jo også når han plutselig heller vil bruke penger på vaskehjelp enn å gjøre det han burde gjøre som en selvfølge. Du tar en jobb med å bære frem hans barn, han er tydeligvis ikke villig til å gjøre noe som helst av den jobben.

Familievernkontor før barnet kommer!

Anonymkode: 00752...5f9

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss tar samboer nesten alt av husarbeid (vi har ikke barn), siden jeg er så redusert i svangerskapet. Etter endt arbeidsdag er jeg helt ferdig, og for å komme meg dit dagen etterpå må jeg hvile/sove. Skulle veldig gjerne orket mer, for å slippe å føle meg som tidenes største snylter. Men det går rett og slett ikke.

Anonymkode: 91c2a...2d2

På hvilken måte var svaret ditt relevant tenker du?

Anonymkode: 53da3...4d6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte var svaret ditt relevant tenker du?

Ikke meg du spør, men svaret hennes er jo relevant på den måten at hun viser Hi hva en normalt oppegående og omtenksom mann gjør når kona er så dårlig i svangerskapet. Ikke som His mann som ikke gjøre noe hjemme og når han blir bedt om å gjøre det er uvillig og heller vil skaffe en vaskehjelp de ikke har råd til.

Hun svarer indirekte på His spørsmål ved å indirekte vise at Hi ikke er vanskelig, at det er det mannen til Hi som er.

Var det virkelig så vanskelig å forstå?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men svaret hennes er jo relevant på den måten at hun viser Hi hva en normalt oppegående og omtenksom mann gjør når kona er så dårlig i svangerskapet. Ikke som His mann som ikke gjøre noe hjemme og når han blir bedt om å gjøre det er uvillig og heller vil skaffe en vaskehjelp de ikke har råd til.

Hun svarer indirekte på His spørsmål ved å indirekte vise at Hi ikke er vanskelig, at det er det mannen til Hi som er.

Var det virkelig så vanskelig å forstå?

Hva med "nei, du er ikke vanskelig, oppegående folk tar sin del av ansvaret i huset"?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med "nei, du er ikke vanskelig, oppegående folk tar sin del av ansvaret i huset"?

Åh, så ditt problem er at hun ikke formulerte seg slik du ønsket? Jeg vil tro Hi forstod det bedre enn deg ;)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid og i veldig dårlig form. Jeg sa til mannen min at jeg syntes det begynte å bli så rotete og skittent her, og spurte om han kunne hjelpe meg med å få vasket og ryddet. Svaret hans var da at ja, enten kunne vi gjøre det sånn, eller så kunne vi få tak i en vaskehjelp. 

Jeg ble litt satt ut. Vi spinker og sparer på hver eneste krone (jeg bruker i alle fall MYE tid og energi på å spare). Ikke får man vaskehjelp på en dags varsel eller to heller. Og jeg har heller ikke hørt noe om vaskehjelp før jeg ba han om å hjelpe til. Han gjør andre ting, husarbeid faller vanligvis på meg. 

Er jeg vanskelig, eller er det normalt å stusse litt over en sånn kommentar? 

Anonymkode: 9a97b...3e5

Har han sagt hva av husarbeidet han kunne tenke seg å bidra med? Hva annet er det han gjør som bidrar til at det daglige livet går videre? Har du sagt til samboeren din hva du synes om å bruke penger på vaskehjelp? Siden dere må spinke og spare

Skrevet

Han høres jo ut som en hensynsløs slask. Du er gravid og dårlig, hva bidrar han egentlig med? Han bør faktisk gjøre mesteparten, siden du har nok med å ta vare på deres ufødte barn. 

Du er ikke urimelig, jeg hadde blitt rasende. Er dette deres første barn? Gled deg i så fall til å måtte ta alt av nattevåk og bleieskift. Eller dere kan 'gjøre det sånn at dere ansetter en nanny'? 

Skrevet

Hadde gubben sakt noe slikt så hadde jeg ledd. Høyt og lenge for så å spørre han hvilke penger han skulle bruke på det.

Anonymkode: 55486...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...