Gå til innhold

Dine beste ryddetips ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her et kaoshus som jeg rydder og vasker hele tiden, men kommer aldri i mål. Driver å tar rom for rom nå, men mye igjen. Kan dere skrive ned deres beste tips ? Kanskje jeg kommer litt videre :) 

Anonymkode: 4ab77...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg eller kast alt du ikke bruker

Anonymkode: 802f0...2d6

Skrevet

Ikke rot.

Vi er en rotefamilie og strever med å holde orden.

Men vi er nå på vei inn i en ny æra, og det er slik at alt har en plass. Og jeg begynte i helgen med å rydde på denne måten, og skape egne plasser, markert med lapper der jeg skriver hva som skal være der.

og jeg merker allerede at ting blir enklere:

Gårsdagen rydding og nye system fant sted i 1. etasje (tar de andre etasjene neste helg).
Men da jeg i ved leggetid i går kveld fant en mobillader og en powerbank slengende oppe i 2. etasje, kunne jeg bære den ned og legge dem i den dertil anviste skuffen nede.
I morges fant jeg noen bokser med sko-impregnering på badet i 2. etasje. Vips - de ble ekspedert ned i sko-utstyr-boksen i første. 
Så sakte men sikkert skal hele huset være ordnet på den måten, og da vil rydding gå som en lek.
jeg tror det med merkelapper er viktig, faktisk - da blir det veldig klart for alle hva som hører til hvor.

Vi skal også ha egne kurver i gangen til votter og luer osv - altså, én kurv til hver person i familien. Og egne knagger. Hittil har vi bare hatt felles kurv og knagger til fri bruk av alle,

Anonymkode: b556a...f75

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rot.

Vi er en rotefamilie og strever med å holde orden.

Men vi er nå på vei inn i en ny æra, og det er slik at alt har en plass. Og jeg begynte i helgen med å rydde på denne måten, og skape egne plasser, markert med lapper der jeg skriver hva som skal være der.

og jeg merker allerede at ting blir enklere:

Gårsdagen rydding og nye system fant sted i 1. etasje (tar de andre etasjene neste helg).
Men da jeg i ved leggetid i går kveld fant en mobillader og en powerbank slengende oppe i 2. etasje, kunne jeg bære den ned og legge dem i den dertil anviste skuffen nede.
I morges fant jeg noen bokser med sko-impregnering på badet i 2. etasje. Vips - de ble ekspedert ned i sko-utstyr-boksen i første. 
Så sakte men sikkert skal hele huset være ordnet på den måten, og da vil rydding gå som en lek.
jeg tror det med merkelapper er viktig, faktisk - da blir det veldig klart for alle hva som hører til hvor.

Vi skal også ha egne kurver i gangen til votter og luer osv - altså, én kurv til hver person i familien. Og egne knagger. Hittil har vi bare hatt felles kurv og knagger til fri bruk av alle,

Anonymkode: b556a...f75

Jeg er også for systemet alt har sin faste plass, men mannen er ikke med på dette. Han setter alt dit han føler for, dvs bare flytter ting rundt. Har jeg laget orden i skapene, kan du nesten banne på at han har flyttet på det til neste gang jeg åpner dørene. Hvordan få ham med på det da? Han gidder ikke tenke på hvor ting skal være, er det en ledig plass, og han skal bli kvitt noe, setter han det bare der.

Anonymkode: 04451...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...