Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 «Det er mulig du tolker meg som for direkte, men denne bedriften er dessverre ikke kjent for å ha et godt rykte. Mange mener kundeservicen er mindre god, og det vil jeg gjøre noe med. Jeg er villig til å satse og ofre, og det hadde vært enormt gøy å få endret folks holdning.» Ville du ansatt meg? Anonymkode: 3fdf9...2a3
the amazing spidermamma Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Men er det riktig at de er kjent for dårlig service, da? Jeg tror du kommer lengre med å vise hvordan du kan bidra til bedre kundeservice uten å kommentere at de scorer dårlig på det. Satse og ofre - hva da? Unngå floskler og vær konkret! Lykke til! Endret 23. oktober 2017 av the amazing spidermamma
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Det ville ikke ha tet positivt hos meg. Det virker bråkjekt og konfronterende. Har møtt noen av dem. Ofte bare ord og litt vel høyt selvbilde. Snakk heller om hvordan du vil gjøre en innsats for at bedriften får et godt rykte uten å gå i strupen på dem.. Anonymkode: 57f04...c29
oslofrk Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Nei. Hadde du derimot sagt: "Jeg er svært opptatt av kundeservice og vil jobbe målrettet for å bidra til godt omdømme for bedriften" ville jeg vurdert deg.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Enormt gøy? Er du et barn? Anonymkode: 22eea...93b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Det ville ikke virke positivt med mindre du ble direkte spurt om hva du mener om bedriftens image og hva du ønsker å gjøre for å forbedre det. Anonymkode: 5757c...97d
cherry coke Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 Hadde aldri ansatt deg. Alt for bråkjekk og lite ydmyk. Selvtillit er bra, men det er to måter med alt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 HI her. Joda, dere har selvsagt rett, og jeg ville nok aldri ha brukt ordene jeg hadde i hovedinnlegget. Men innimellom tenker jeg at man må gjøre noe ekstraordinært for å skille seg ut, og i disse «være-ærlig-tidene,» kan man ofte komme langt ved å sjokkere. Forhåpentligvis vil jo intervjueren se at jeg ikke er en drittsekk, og dermed kanskje vurdere meg likevel. Og som noen sa over her - unngå floskler. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg er jo villig til å satse og ofre, men hvordan viser jeg det? Jobben det er snakk om er en butikksjefstilling i en av landets største kjedebutikker. Anonymkode: 3fdf9...2a3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Joda, dere har selvsagt rett, og jeg ville nok aldri ha brukt ordene jeg hadde i hovedinnlegget. Men innimellom tenker jeg at man må gjøre noe ekstraordinært for å skille seg ut, og i disse «være-ærlig-tidene,» kan man ofte komme langt ved å sjokkere. Forhåpentligvis vil jo intervjueren se at jeg ikke er en drittsekk, og dermed kanskje vurdere meg likevel. Og som noen sa over her - unngå floskler. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg er jo villig til å satse og ofre, men hvordan viser jeg det? Jobben det er snakk om er en butikksjefstilling i en av landets største kjedebutikker. Anonymkode: 3fdf9...2a3 Men hva er det du så flott skal ofre? Anonymkode: 5c72c...b09
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 Ikke sjans at du hadde fått jobb... Anonymkode: d10e0...a64
sug lut Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Du hadde vært ferdig og ute av prosessen øyeblikkelig.
MrsRose Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg hadde ikke ansatt. Det er jo bare tomt prat du kommer med. Tomme tønner ramler mest hadde jeg tenkt. vil du skille deg ut? Vær konkret. Eksemplifisere. Du gjentar at du vil ofre og satse. Hva mener du med det? Hva skal du ofre? Hvorfor? Hvordan? Og hvis du mener bedriften er kjent for dårlig omdømme håper jeg du i alle fall har fakta som støtter dette i form av omdømmemålinger osv som et minimum.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #13 Skrevet 23. oktober 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: «Det er mulig du tolker meg som for direkte, men denne bedriften er dessverre ikke kjent for å ha et godt rykte. Mange mener kundeservicen er mindre god, og det vil jeg gjøre noe med. Jeg er villig til å satse og ofre, og det hadde vært enormt gøy å få endret folks holdning.» Ville du ansatt meg? Anonymkode: 3fdf9...2a3 Aldri i livet! 😂 Anonymkode: 037ef...1d9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #14 Skrevet 23. oktober 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Joda, dere har selvsagt rett, og jeg ville nok aldri ha brukt ordene jeg hadde i hovedinnlegget. Men innimellom tenker jeg at man må gjøre noe ekstraordinært for å skille seg ut, og i disse «være-ærlig-tidene,» kan man ofte komme langt ved å sjokkere. Forhåpentligvis vil jo intervjueren se at jeg ikke er en drittsekk, og dermed kanskje vurdere meg likevel. Og som noen sa over her - unngå floskler. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg er jo villig til å satse og ofre, men hvordan viser jeg det? Jobben det er snakk om er en butikksjefstilling i en av landets største kjedebutikker. Anonymkode: 3fdf9...2a3 Du trenger ikke være eller gjøre noe ekstraordinært . Positiv. Pågangsmot. Rett i ryggen. Selvtillit. Åpen. Syns du virker negativ 🤔 Anonymkode: 037ef...1d9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 Å fornærme bedriften er et dumt valg, uansett om det er "sant", Vis heller til konkrete eksempler "Forrige arbeidsplass gikk opp xx% etter at jeg gjorde xx" osv Anonymkode: 8c300...e82
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. Joda, dere har selvsagt rett, og jeg ville nok aldri ha brukt ordene jeg hadde i hovedinnlegget. Men innimellom tenker jeg at man må gjøre noe ekstraordinært for å skille seg ut, og i disse «være-ærlig-tidene,» kan man ofte komme langt ved å sjokkere. Forhåpentligvis vil jo intervjueren se at jeg ikke er en drittsekk, og dermed kanskje vurdere meg likevel. Og som noen sa over her - unngå floskler. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg er jo villig til å satse og ofre, men hvordan viser jeg det? Jobben det er snakk om er en butikksjefstilling i en av landets største kjedebutikker. Anonymkode: 3fdf9...2a3 Nei, det hadde jeg ikke. At det er til en sjefsstilling gjør det enda værre synes jeg Anonymkode: 7af8a...d16
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 Du tror du vil få jobb ved å rakke ned på de som jobber der nå? Anonymkode: f11c4...907
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #18 Skrevet 23. oktober 2017 Haha, nei, du hadde ikke blitt lagt i kanskje-bunken engang. Anonymkode: 779eb...466
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #19 Skrevet 23. oktober 2017 Det høres ikke ut som om du vet hva det vil si å være butikksjef. «Satse og ofre» er veldig generelle begreper som egentlig ikke betyr noe i denne sammenhengen. Ser du for deg at samtalen mellom de som intervjuer deg vil foregå slik: «hun der som visste at vi var skitdårlige, men var villig til å ofre seg og satse, hun var interessant!» vanligvis er det konkrete resultater man er på utkikk etter. Hva fikk du gjennomført i din forrige jobb? Hvor mye økte fortjenesten, hvor lavt var sykefraværet? Osv. Anonymkode: 4d272...9fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #20 Skrevet 23. oktober 2017 HI her igjen. Det virker som jeg vekket et visst engasjement i alle fall. Sannheten er at jeg aldri har jobbet som butikksjef, og jeg er mest sannsynlig ikke klar for det engang. (Her kommer det sikkert en hel masse kommentarer på at «Nei, visst f. er du ikke klar for det! Du er ikke engang klar for å være gølvtråkker!») Men jeg har jobbet i butikk i min ungdom, og jeg trivdes med det og var godt likt. (Tro det eller ei.) Jeg har i hele mitt voksne liv jobbet med en ting, og det var ikke en jobb hvor man kan vise til så mye resultater. Annet enn å gjøre jobben, da. Jeg kan ikke jobbe der mer pga helsen, og nå må jeg finne meg noe nytt. Da jeg skrev at jeg var villig til å ofre og satse, mente jeg i form av tid og engasjement. Jeg tar til meg alle kommentarer herfra. Jeg kommer selvsagt ikke til å snakke bedriften ned foran intervjuerne. Anonymkode: 3fdf9...2a3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #21 Skrevet 23. oktober 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her igjen. Det virker som jeg vekket et visst engasjement i alle fall. Sannheten er at jeg aldri har jobbet som butikksjef, og jeg er mest sannsynlig ikke klar for det engang. (Her kommer det sikkert en hel masse kommentarer på at «Nei, visst f. er du ikke klar for det! Du er ikke engang klar for å være gølvtråkker!») Men jeg har jobbet i butikk i min ungdom, og jeg trivdes med det og var godt likt. (Tro det eller ei.) Jeg har i hele mitt voksne liv jobbet med en ting, og det var ikke en jobb hvor man kan vise til så mye resultater. Annet enn å gjøre jobben, da. Jeg kan ikke jobbe der mer pga helsen, og nå må jeg finne meg noe nytt. Da jeg skrev at jeg var villig til å ofre og satse, mente jeg i form av tid og engasjement. Jeg tar til meg alle kommentarer herfra. Jeg kommer selvsagt ikke til å snakke bedriften ned foran intervjuerne. Anonymkode: 3fdf9...2a3 Lykke til i alle fall! Det er et hardt marked der ute. Anonymkode: 4d272...9fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #22 Skrevet 23. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det høres ikke ut som om du vet hva det vil si å være butikksjef. «Satse og ofre» er veldig generelle begreper som egentlig ikke betyr noe i denne sammenhengen. Ser du for deg at samtalen mellom de som intervjuer deg vil foregå slik: «hun der som visste at vi var skitdårlige, men var villig til å ofre seg og satse, hun var interessant!» vanligvis er det konkrete resultater man er på utkikk etter. Hva fikk du gjennomført i din forrige jobb? Hvor mye økte fortjenesten, hvor lavt var sykefraværet? Osv. Anonymkode: 4d272...9fb Om du ikke har erfaring med ledelse og personalannsvar er du ikke rette person for jobben. Har du noe økonomi? Anonymkode: f11c4...907
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #23 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du ikke har erfaring med ledelse og personalannsvar er du ikke rette person for jobben. Har du noe økonomi? Anonymkode: f11c4...907 Det er ikke nødvendigvis sant Jeg jobber i butikkbransjen selv, er butikksjef i en bokhandel, og mange som blir ansatt som butikksjef i kjedebutikkene er helt uten erfaring som ledere. Jeg jobber på et stort kjøpesenter og ser det stadig vekk, de trenger folk til å drive butikkene, men det er mangel på kvalifiserte søkere. Anonymkode: bea65...183
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #24 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg tenker at dette hadde vært en mer naturlig tilnærming om det var snakk om et kundesenter (f.eks. Get), og bedriften nettopp hadde scoret veldig lavt på kundetilfredshet og ansatte noen spesifikt for å bli bedre. Og satse hva, ofre hva? Greit å ha et svar om de graver litt dypere i det du sier. At kleskjeden (eller mener du den konkrete butikken?) ev. har dårlig service vil jo ikke endres drastisk av at én butikk blir bedre, da må det innsats til fra ledelsen og ned gjennom hele systemet. Det kan også være at den "dårlige" servicen er i tråd med kjedens visjon. Enkelte holder prisene lave ved å ha minimalt med ansatte, da blir jo servicen deretter, men vil man ha personlig service må man faktisk betale for det. Jeg jobbet for en av lavpriskjedene i flere år, og der gikk servicen ut på at varene skulle vær lett tilgjengelig i butikken, riktig priset, på lager så langt det gikk etc., men det var selvbetjening hele veien, slik at en kunde som var vant til å handle på dyre butikker nok ville oppfattet servicen som håpløs. Selvfølgelig hjalp vi til om noen spurte og vi var ute i butikken, men vi gikk ikke bort til hver enkelt kunde og sjekket om de ville ha hjelp (noe jeg personlig hater, men der er jo folk forskjellige). Mange kjeder feiler også etter disse kriteriene, og det må tas tak i naturligvis, men det blir noe annet. Anonymkode: 2ea65...a76
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #25 Skrevet 23. oktober 2017 Ikke snakk om! Husk at de fleste er stolte av arbeidsplassen / bedriften sin. Anonymkode: f6e3c...103
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå