Gå til innhold

Være med mannen til psykolog..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble spurt om å være med. Behandlingen handler om hans avhengighet og depresjon og når jeg blir m skal d handle om hvordan jeg kan få tillit til mannen igjen, om vi klarer det. 

Saken er at jeg er sikker på at mannen kommmer til å ta opp sexlivet vårt eller mangelen på det. 

Lysten min gikk nedover rett før vi prøvde på barn nr 1. Svskap m blødning og vanskelig fødsel med maaange sting, gjorde det ikke lettere. Slet lenge med sex etter dette da arrvev og at d ble trangere etter sting og vondt lenge, gjorde at lysten ikke ble bedre. 

Tok seg litt opp og ble gravid m nr to. En del blødning, og nok en vanskelig fødsel m rifter og sting har gjort d like vanskelig. Hemorider og i tillegg. Barnet er snart to år og vi har hatt sex en gang siden fødsel. Ikke godt og vondt/ubehagelig. Skal sjekke kul og hemoride nå. 

Andre som sliter med sexlyst? 

I tillegg ligger dette tillitsbruddet fra mannens side tungt rundt hjertet. Samtidig har jeg ikke så veldig lyst til å snakke om sex m en annen mann. 

Ah hjelp🙄🙄

Anonymkode: cd697...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende han tar det opp, og det virker naturlig da det åpenbart er en issue hos dere (siden du tenker sånn mener jeg). Det virker også som om dette plager deg så mye at det trengs å snakke om. Det å ha en nøytral tredjeperson med i den samtalen kan bidra til at dere klarer å snakke om det på en konstruktiv måte. For det er åpenbart for meg st dere ikke har gjort det enda. 

Anonymkode: 52da8...e30

Skrevet

Jeg tror det kan være positivt å snakke med en tredjeperson.

Vet du hvorfor lysten din gikk ned rett før første svangerskap? Lå dette hos deg eller (og) var det ting i forholdet som gjorde at du mistet lysten? Det å leve med en partner som både er deprimert og som har en avhengighet, det kan jo også ta lysten fra hvem som helst. Det er ikke uvanlig å da miste lysten.

Gå til den timen med en konstruktiv innstilling. Vær ærlig. Hvis du har merket at det er endringer i din kropp før svangerskapene som gjorde at du mistet lysten, eller at den bare forsvant uten grunn, da er dette noe som er ditt ansvar å ta tak i, få deg sjekket hos legen om du har hormonubalanser, om du har div. mangler osv. Så kan du være helt åpen om at svangerskapene har vært tøffe og skapt endringer som har gjort det vanskelig for deg å ha sex i lange perioder i ettertid. Så kommer selvfølgelig det at man ikke får mer lyst når partneren og forholdet så blir preget av at han er deprimert og har sin avhengighet.

En avhengighet gir jo ofte også en følelse av svik hos partneren, noe som også er drepen av lyst i et forhold. Er han spillavhengig har det kanskje påført dere økonomiske problemer. Er det rus er det kanskje både økonomi og andre problemer. Er det andre spill har han kanskje trukket seg unna familien og ikke bidratt.

Vis at du tar på deg ansvar for det som er ditt ansvar for det med sexen (at du f.eks. skal til legen), men gjør det også klart at din sexlyst og vilje til sex må ses i sammenheng med hans depresjon og avhengighet også, det tror jeg du vil få støtte på av psykologen hans. Et tillitsbrudd som han har skapt må han selv ta ansvar for, og da må han også ta ansvar for at det går utover din lyst og vilje til å prøve.

Om hans avhengighet har skapt økonomiske problemer for dere, og dette ikke er første gang han har gjort det (er det du som nylig hadde en tråd om at det var andre eller tredje gang?), da har jeg dessverre lite tro på at det vil gå seg til. Det er flott at han nå har begynt i behandling, men sørg for at han ikke kan påføre deg større problemer igjen pga. ev. økonomi.

Det å snakke med psykologen om sex blir ikke å snakke om detaljer om sexlivet deres, for sexlivet henger jo helt sammen med forholdet ellers. Svangerskapet og fødslene dine er jo bare kompliserende faktorer, men trolig ikke årsaken. Men gå dit og vis at du tar ansvar for din del - du har allerede bestilt legetime. Og så snakker dere om at manglende sexlyst er en følge av helheten i forholdet.

Anonymkode: 80423...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...