Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg har kiropraktortime i morgen men lurer på om noen har erfaring. Jeg gikk en ukes tid med litt stråling ned på baksiden av venstre bein. Føltes ut som om jeg var støl, og tenkte at jeg kunne tøye det bort. Men på onsdag så låste ryggen seg helt. Det var helt for****** vondt, og jeg ble nummen i beinet. Kom meg på beina med smertestillende, og gikk på jobb. Var på legevakta på kvelden, og legen sa at det var låsning i korsrygg, og at jeg måtte oppsøke kiropraktor. Har knasket paralgin forte noen dager, og kan nå bruke paracet. Den store smerten er borte (det var uhyrlig vondt i beinet onsdag og torsdag) men føles fortsatt ut som om jeg er støl i beinet, og det er numment. Noen som har hatt dette før, og hvor lang tid gikk det før dere var helt på topp igjen? er det sånn at en kiropraktor kan hjelpe der og da? Eller får man mer råd om langsiktig trening? Det older på å klikke for meg, for jeg er så vant til å være i farta, og det er jeg virkelig ikke nå. Hjemmekontor og laber aktivitet. Men burde jeg dra med meg de veike beinet ut på tur? Anonymkode: 2ddf1...100
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg hadde noe tilsvarende for et par uker siden. Jeg hadde veldig vondt etter første behandling, men det løsnet og etter å ha tatt det med ro et par dager, så ble det mye bedre. Etter 2. behandling så har det gått over til litt vondt innimellom. Anonymkode: 9bcb0...035
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde noe tilsvarende for et par uker siden. Jeg hadde veldig vondt etter første behandling, men det løsnet og etter å ha tatt det med ro et par dager, så ble det mye bedre. Etter 2. behandling så har det gått over til litt vondt innimellom. Anonymkode: 9bcb0...035 Hadde du også numment bein? Det er det jeg syns er mest ekkelt.. HI Anonymkode: 2ddf1...100
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Er nok isjiasnerven som er i klem pga låsningen. Jeg har slikt innimellom pga prolaps. Men mister du kontroll over blæren ( altså tisser deg ut ) må du komme deg til lege asap. Da er det skumle saker på ferde. Anonymkode: fe89a...f33
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nok isjiasnerven som er i klem pga låsningen. Jeg har slikt innimellom pga prolaps. Men mister du kontroll over blæren ( altså tisser deg ut ) må du komme deg til lege asap. Da er det skumle saker på ferde. Anonymkode: fe89a...f33 Shit! Det har jeg ikke gjort enda. Håper virkelig ikke det skjer! HI Anonymkode: 2ddf1...100
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shit! Det har jeg ikke gjort enda. Håper virkelig ikke det skjer! HI Anonymkode: 2ddf1...100 Ikke at du bare tisser på deg. Men klarer du ikke tisse/bæsje må du dra rett på legevakten. Da kan det være akutt (Cauda equina syndrom) og du må opereres innen få timer. Anonymkode: 81591...05a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke at du bare tisser på deg. Men klarer du ikke tisse/bæsje må du dra rett på legevakten. Da kan det være akutt (Cauda equina syndrom) og du må opereres innen få timer. Anonymkode: 81591...05a Ok.. det er ikke noe problem foreløpig. Jeg ser også at nummenhet er ganske vanlig ved korsryggplager, for eksempel ved isjias. Og kanskje cauda equina er ganske sjelden? Håper i alle falle jeg får svar hos kiropraktor i morgen. Gruer meg! Må jeg kle helt av meg? Typ til undertøy? HI Anonymkode: 2ddf1...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå