Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Når forventer dere at barna begynner å gi gaver selv til venner og familie? Jeg opplever at selv store tenåringsgutter, tar det som en selvfølge at foreldrene ordner med gaver fra dem eller at de i det minste får penger å handle for, mens jenter som regel begynner å gi gaver selv fra tidlig på barneskolen. Er det sånn hos dere også? Anonymkode: ca123...8cf
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 16-åringen min, gutt, kjøper selv gaver til kjæresten sin, venner ellers ønsker seg og får penger når det er bursdag. Jentene mine på 8 og 10 år tar jeg gjerne med på kjøpesenteret så de selv velger ut hva de vil gi når de skal i bursdag til venner. Alle får penger av meg til å kjøpe gaver. Det er bare 16-åringen som tjener egne penger, og han tjener såpass lite at det ikke kan forventes at han bruker de på gaver enda. Gaver til familie kjøper jeg og vi gir en felles gave fra oss alle. Anonymkode: a0905...e72
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Som liten (fra skolealder) brukte jeg alltid alle pengene jeg fikk til bursdag og som ellers fikk i løpet av året på julegaver. Var ikke mye jeg hadde så hver krone gikk med til dette, jeg trodde det var noe en måtte. Har aldri opplevd å kunne gå i butikken med mine bursdagspenger og kjøpe noe til meg selv. Fordelte det på søsken, foreldre, tante og onkel. Son voksen har jeg aldri opplevd at et eneste av barna i familien har kjøpt en eneste ting, selv til besteforeldre. Bor de hjemme skrives de på foreldrenes gave. Dette til tross for at de er blitt voksne og har utdannelse og jobb. Jeg skal lære mine unger en mellomting. Anonymkode: 43bfd...870
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 16-åringen min, gutt, kjøper selv gaver til kjæresten sin, venner ellers ønsker seg og får penger når det er bursdag. Jentene mine på 8 og 10 år tar jeg gjerne med på kjøpesenteret så de selv velger ut hva de vil gi når de skal i bursdag til venner. Alle får penger av meg til å kjøpe gaver. Det er bare 16-åringen som tjener egne penger, og han tjener såpass lite at det ikke kan forventes at han bruker de på gaver enda. Gaver til familie kjøper jeg og vi gir en felles gave fra oss alle. Anonymkode: a0905...e72 Må kanskje legge til at ungene gjerne lager ting da, tegner en tegning, lager et hjemmelaget kort, perler et smykke, klipper, limer og styrer på som de gir til besteforeldre o.l. Anonymkode: a0905...e72
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg burde kanskje si hvordan vi gjør det selv også. Jeg har jenter på barneskolen, 10 og 12 år. Bursdagsgaver til venner betaler jeg. Ellers får de 50 kr i ukelønn. De pengene bruker de av til jul og til bursdager. Da kjøper de til besteforeldre, foreldre, søster, tanter, onkler og kusiner + noen småting til venninner. En del lager de også. Til mere perifere personer gir vi felles gave fra familien som vi voksne betaler, men ofte legger ungene ved en loten ting de har laget også. Anonymkode: ca123...8cf
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg begynte å kjøpe egne gaver tidlig, men fikk penger av mamma til å kjøpe dem for helt til jeg var ferdig med videregående. Sønnen min er 6 og har ikke egne penger enda, bortsett fra de han får til bursdager, men de blir som regel gitt med den hensikten at han skal finne seg noe han har lyst på i lekebutikken fordi giver ikke vet helt hva som fenger. Ikke for at han skal bruke dem på andre. Han lager gjerne ting til tanter og besteforeldre da. Anonymkode: eeb48...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå