Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg hørte i dag om et blogginnlegg hvor ei dame hadde postet innlegg med bilder av samboeren sin som var forslått og lå på sykehus. Hun sa at hun hadde fått lov av samboeren til å poste innlegget og bildene på bloggen hennes, samtidig som hun skrev i selve bloggen at han for et halvt døgn siden ikke visste sitt eget navn. Han var ordentlig skambanket, med hjernerystelse, brukket kjeve m.m. Er han virkelig i stand til å samtykke til at hun legger ut om ham, med bilder, på bloggen sin? Anonymkode: d9032...a00
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Så lenge hun har fått samtykke av ham har hun vel lov til det. Men det kan selvfølgelig diskuteres om en person med en så fersk, kraftig hjernerystelse er klar nok til å gi et slikt samtykke... og det er jeg mer usikker på... Veldig korttenkt å legge ut noe slik, selv med samtykke, når personen det gjelder er så syk - da burde normal logikk tilsi at man ikke legger ut noe før personen er bedre. Glad jeg ikke leser blogger Anonymkode: ba99c...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå